Skocz do zawartości

BMW 39 2.8 benzyna + gaz - Silnik sie gotuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem!


Słuchajcie mam mały problem. W pewnym momencie silnik zaczął się gotować. Zaczęliśmy sprawdzać układ chłodzenia, chłodnica nie jest stara i wydaje się sprawna, nie jest napuchnięta, termostat jest sprawny robiliśmy nawet dwa testy upg - jeden my i jeden mechanik, testy wyszły negatywne. Wymieniliśmy wiskoze, przestała się gotować, temperatura wróciła do normy No i przede wszystkim było słychać moment, kiedy wiskoza działała. Przejechałem jakieś 400km i było wszystko w porządku. Dziś rano, jadąc do pracy, zauważyłem jak wskazówka rośnie dosyć gwałtownie, silnik znowu się zagotował...


Moje pytanie jest takie: 1) Czy jest możliwe, że ta część sama z siebie znowu się popsuła? Czy mogła inna część silnika popsuć wiskoze? Chociaż to wydaje mi się małoprawdopodobne. 2) Czy może zwrócić uwagę na jakąś inną część?

Opublikowano
Wisko działa tylko w korkach i przy małych prędkościach. Odpowietrz na początek układ i sprawdź wisko czy się za sprzęgła i przy jakiej temp co do stopnia, testem nr 7. Jak włączyć masz na forum i YouTube
Opublikowano

A więc sytuacja wygląda tak. Po odpaleniu samochodu wiskoza zadziałała, pochodziła chwile i się wyłączyła. Samochód przez dłuższą chwilę pochodził, temperatura w pionie. Pojeździłem chwile po parkingu z uruchominym testem nr. 7 tak jak pisałeś i temperatura maksymalna to 105 stopni. Przez ten czas wiskoza się już nie uruchomiła. W dodatku w momencie gdy dodawałem gazu, rura idąca od zbiorniczka wyrowawczego w stronę termostatu zassysała się, później odessała się.


Po osiągnięciu 90 stopni, ta rura była chłodna, dopiero później się rozgrzała - tak jak by termostat może nie raz się przycinał?

Opublikowano
Odpowietrz na początek układ. Przy 105 wisko powinno już się spiąć. Sprawne wisko rozgrzewa sei od temp a, chłodnicy i nie koniecznie się zapnie. Jeśli jest zapowietrzony układ lub przycięty termostat to się nei zasprzegli bądź zrobi to za późno. Korek też może być do wymiany skoro nie reguluje ciśnienia i zasysa węża. Ale i tak zaczął bym od odpowietrzenia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz termostat? Był wymieniany? Obserwuj na komputerze temperaturę na wejściu do chłodnicy, bo z tego co opisujesz nie otwiera się termostat. Jak to już ogarniesz to sprawdź czy prawidłowo działa elektryczny wentylator dodatkowy (można wysterować z komputera), ponieważ on również jest istotny, wspomaga wisko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.