Skocz do zawartości

E39 protokół komunikacji airbag.


tomhide

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W E39 mam problem z protokołem komunikacji. Prawdopodobnie ktoś w pasofcie odznaczył opcje Communication Protocol 0=d-bus 1=k-bus. Wiązki na pewno są sprawne, drugi sterownik wzięty z działającego auta i nadal jest brak połączenia z modułem mrs3. Macie jakiś pomysł jak to ogarnąć przez ncsexpert lub pasoft?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto 99r licznik oryginał. Pasoft, inpa, ista łączy się, ze wszystkimi modułami, wchodząc w airbag dostaje komunikat o braku połączenia ze sterownikiem, w pasoft bot found. Dane zcs były kopiowane z Ews do ike, niestety to nie pomogło. Wsadzony drugi moduł mrs3 o tych samych numerach, wyjęty z działającego auta ale niestety też to samo. Ncsem brak możliwości nadpisania pustym plikiem MAN, wywala błędy o braku połączenia po job execute, nie ważne czy dam lessen czy codieren.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jest to duże OBC. Jutro spróbuję wgrać pusty plikman do licznika i się odezwę.


EDIT

Wgranie pustego pliku MAN kompletnie nic nie dało. Okazało się również, że licznik był przekładany z E38.

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć, mam podobny problem.


INPA pokazuje mi następujące błędy:

97 Buckle Passenger

96 Buckle Driver

5 Ignition circuit ZK4 / Side Airbag front left

4 Ignition circuit ZK3 / Airbag Passenger Stage 1

1 Ignition circuit ZK0 / Airbag Driver Stage 1

134 MRSA front right

132 MRSA front right

131 MRSA front left

129 MRSA front left

240 Internal error


Jesteście w stanie Panowie cokolwiek podpowiedzieć? Wymiana sterownika i kodowanie czy jednak jakiś grubszy problem? Dzięki


Edit. Dodam jeszcze, że nie da się usunąć powyższych błędów, wyskakuje jakiś błąd przy próbie clear error

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Tak, trzeba na stole przeprogramować.

Czasem nie dzwoniłeś do mnie dzisiaj?

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 30.09.2022 o 13:23, szumrak napisał(a):

Rozwiązanie twojego problemu poszło na PW.

Też mógłbym prosić? Mam ten sam problem. Ze wszystkim jest komunikacja tylko nie z modułem airbag. Zmieniłem MRSZ3 na MRSZ4 + czujniki zderzeniowe i teraz kontrolka zgasła ale nadal nie mam połączenia z inpą i pasoftem. Sprawdzałem z 5 modułów (mrsz3 i 4) i na każdym brak komunikacji mimo że na części z nich kontrolka nie świeciła czyli niby wszystko git. Licznik z dużym obc

Edytowane przez roochacz
///TDS Power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakiego koloru masz przewód na pinie 9 przy module airbag? Biały z czerwonym paskiem i żółtymi kropkami cz biały z fioletowym paskiem?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.