Skocz do zawartości

e39 przekladka klapy w touringu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wymienilem moja zardzewiala klape, w koncu.

Przed wymiana nalezy sie zaopatrzyc w tasme dwustronna cienka i gruba. Cienka lub gruba potrzebna do mocowania plastiku na klapie pod szyba (ten waski plastik gdzie szyba dochodzi dolna krawedzia do klapy)

Nalezy tez miec gabke samoprzylepna na brzegi klapy (lewy i prawy bok) - tam gdzie dochodzi szyba.

Jesli udalo ci sie odkrecic bez uszkodzenia blende z podswietleniem rejestracji - jestes do przodu 450 pln lub 1000 NOK. Mi sie nie udao,wiec musialem kupic nowa. Cena zblizona w polsce jak i w norge, wiec kupilem tutaj.

Sruby tej blendy zatopione sa w plastiku - u mnie proba odkrecenia skonczyla sie wylamaniem tych srub plastiku.

Tzreba miec tez klucze o symbolu E. Jak zdejmiecie plastik gorny klapy, zobaczycie nakretki - gwiazdki. Do tego wlasnie jest potrzebny ten klucz. To jedyny duzy klucz.

Ja korzystalem z nasadki.

Demontaz nalezy rozpoczac od szyby. Potem rozbrajamy cala klape, i demontujemy. Trzeba ja demontowac w pozycji otwartej, bo amortyzatory pociagna uchywt do gory. Ewentualnie nalezy pierw zdjac amortyzator klapy i wtedy mozna spokojnie demontowac klape w pozycji zamknietej.

Ja od razu wymienilem amory klapy - dziecinnie prosta wymiana pod warunkiem posiadania brechy (loma). Brzmi niebezpiecznie, ale z odrobina wyobrazni operujac lomem nic sie blacharce auta nie stanie. (Moja stara klapa zemscila sie na aucie: odstawilem ja na bok na krotkim boku, zawial wiatr, klapa stracila rownowage i zrobila dwa male wgniecenia na lewym blotniku - klalem jak szewc, ale auto i tak idzie do malowania, wiec....)

Nie trzeba demontowac ppodsufitki.

Montaz nastepuje w kolejnosci: pierw klapa (najlepiej ja od razu ustawic do linii) i potem szyba.

Wszystko pasuje "piknie"

Jedyne co musze jeszcze wymienic, to amortyzatory szyby (choc moje nie sa zle). Przyslali mi amortyzatory maski silnika zamiast amorow szyby. Roznica jest istna, bo amor klapy ma dwie "dziurki" jako uchwyty, a amor szyby ma jedna dziurke i uchwyt na ksztalt litery U.

"Pyknalem" kilka zdjec podczas roboty wiec moge je tutaj wstawic jakby ktos chcial sobie obejrzec.....

Jakby ktos dysponowal zbednymi plastikami klapy - to ja chetnie pogadam na ten temat. Moje, niektore plastiki to juz historia....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pordzewiała klapa to jedno, a jak wygląda rama otwieranej szyby ? U mnie kiepsko. Klapa zdecydowanie w dobrym stanie.
Opublikowano
rama szyby, na szczescie nie wyglada zle. Ruda juz byla jak kupowalemauto, ale jakby stoi caly czas w miejscu. Niemniej jednak pewnie bede szukal. Wiem ze koles od ktorego kupowalem klape w Egersund'zie, mial szybe. Chcial za nia okolo 3000 nok. Ale wtedy nie byla mi potrzebna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety ja nic lepszego od swojej nie znalazłem. Zabezpieczyłem swoją szybę i wygląda jakby korozja się zatrzymała, a przynajmniej mocno spowolniła. Klapę też profilaktycznie zakonserwowałem.
Opublikowano
...kilka zdjec podczas roboty wiec moge je tutaj wstawic jakby ktos chcial sobie obejrzec.....

Jak najbardziej dawaj. :wink: Zilustrowanie fotami zawsze jest fajnym kompletem do instrukcji.

Dobrze, że zamieściłeś opis tej akcji, bo może bardziej mnie to zmobilizuje do wymiany klapy w moim Touringu. :cool2:

Wiązka jest jakaś kłopotliwa przy tej robocie? Trzeba się z nią jakoś gimnastykować?

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Jak najbardziej dawaj

ok, pierw zrzuce foty z telefonu do kompa i zmniejsze, bo to sa ogromne pliki.

Dobrze, że zamieściłeś opis tej akcji, bo może bardziej mnie to zmobilizuje do wymiany klapy w moim Touringu. :cool2:

nie jest to trudne. Mi to zajelo okolo 6 godzin niespiesznej pracy i dwa piwa (Tuborg i Heineken :-) - piekna pogoda jest w Norge wiec chce sie pic)

Wiązka jest jakaś kłopotliwa przy tej robocie? Trzeba się z nią jakoś gimnastykować?

wiazka nie jest klopotliwa, ale przed demontazem jej z klapy, nalezy sobie zrobic dokladne zdjecia gdzie i przez jakie otwory idzie ta wiazka.

Ja dodatkowo uzylem tasmy izolacyjnej (bardziej celem "skupienia wiazki w jedno) od wejscia w klape do gory.

Bardzo wazne jest aby pierw zdemontowac szybe, poniewaz jesli zostawimy ja sobie na koniec, kiedy zdemontujemy klape, zawias klapy moze uderzyc w szybe... a co potem, to juz wiadomo. Przy demontazy i klpay i szyby, nalezy tez zwrocic uwage gdzie sa zamontowane podkladki - ja mialem z tym troche klopotu, ale wybrnalem z tego.

Pomoc drugiej osoby jest potrzebna przy montazu klapy. Montaz szyby mozna zrobic samemu, pod warunkiem ze polozy sie na dach jakas gruba mate, karimate czy inny material zeby rogami szyby nie poszorowac lakieru.

Przed montazem szyby, a po zamontowaniu klapy nalezy koniecznie ustawic zamek klapy, tak aby zamykala sie jak w fabryce. Potem mozna wziasc se za montaz szyby...

Opublikowano

Fajnie. Dzięki za kolejne przydatne informacje. :cool2:

Chyba zabiorę się za poszukiwania klapy w dobrym stanie. Nie wiem, co będzie większym wyzwaniem (?) - klapa, czy prawa lampa w klapie, którą też mam do zmiany. Zauważyłem, że handlarze używkami nie dość, że mają mocno spaczone pojęcie słowa "ideał" względem stanu lampy, to jeszcze mimo tego życzą sobie sumy, które naprowadzają mnie na zamówienie tego w Bawarii Motors dla oszczędności nerwów i czasu.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

2182f167f586.jpg

wyjmowanie wiazki skonczylo sie w ten sposob....

6695ee2d385b.jpg

stare i nowe amortyzatory klapy

0ba461b2b92e.jpg

e9dc59d5c710.jpg

zawiasy i wiazka klapy. Nalezy uwazac przy rozlaczaniu tych plastikowych oslon wiazki

3da1eeba3292.jpg

klapa zalozona - ustawianie....

8dee7d3bf809.jpg

przeciaganie wazki - nalezy zrobic sobie zdjecia- gdzie jaka wtyczka szla...

043dceaff245.jpg

zamek - ustawianie

b4b807a2c0ae.jpg

wiazka i oprzyzadowanie

a88613469d51.jpg

wygluszenie - tez dobrze zrobic sobie zdjecie jak t bylo zamontowane. Ja zamontowalem to wygluszenie na tasme dwustronna. Chcialem uzyc butyl, ale odpuscilem

db13e2152d12.jpg

97187de85cfc.jpg

podlaczanie anteny i pozostalych po montazu szyby

0ef63833c976.jpg

szyba na miejscu

e15e93ec2174.jpg

pod tym plastikowym pudelkiem, jest masa zamontowana do srubki. Mi uciekla ta masa dwa razy - musialem ja "lowic" zakrzywionym haczykiem

76833efba816.jpg

proba zamkniecia szyby

5c250f98cd6c.jpg

a tu jest ten waski plastik ktory jest wklejany na tasme dwustronna - ja zastosowalem gruba tasme......

77a25f4e0444.jpg

na razie tak wyglada....

jutro montaz nowego uchwytu otwierania klapy wraz z lampkami i pozostala elektryka....

moze troche plastikow zamontuje, choc szukam caly czas skad to zdobyc... chiny przetrzasnalem juz - nie maja. Tak samo jak nie maja tych czarnych spinek przytrzymujacych plastiki z boku (czarne prostokaciki) wiecie ile to g...wno kosztuje tu w Norge? ....183 korony- sztuka ( do dostania w sklepie motoryzacyjnym w Trondheim, obslugujacym tylko BMW - wbijasz nr rej auta i masz rozladowke i praktycznie wszystko dostaniesz). Ja potrzebuje 3 na lewa strone, 3 na prawa strone..... (zrobie zdjecie jutro tego plastiku...)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moze troche plastikow zamontuje, choc szukam caly czas skad to zdobyc...

Ktoś tu kiedyś liczył to nowe komplet 2500 zł Jeśli stare mają tylko uszkodzone mocowania to pozostaje klej. Używanych nie kupuj, bo będzie to samo - kruszeje ze starości. U mnie cztery lata temu wszystkie były całe, a teraz zaczynają odpadać.


Klapa faktycznie była schrupana. A progi się trzymają ?

Opublikowano
Ktoś tu kiedyś liczył to nowe komplet 2500 zł Jeśli stare mają tylko uszkodzone mocowania to pozostaje klej.?

ja na szczescie wszystkich nie potrzebuje - musze kupic te dwie boczne "ramki" klapy. Ju znawet nie patrze na kolor - aby byly... Wnetrze mam bezowe, ale plastiki klapy jak widac sa czarne. To konsekwencja wypadku. Wnetrze bezowe pochodzi z mojej pierwszej E39 - niestety miala wypadek i wszystko z klapy poszlo w niebyt - obrocilo mnie na lodzi i walnalem centralnie klapa w przystanek - na szczescie pusty. Oryginalne wnetrze tej mojej bylo czarne, welurowe. Niestety, daj norwegowi welur - po roku go nie poznasz, a co dopiero po tylu latach. Po drugie, ja bardzo lubie skore (tego sie trzymam w kazdym aucie), a pierwsza miala wlasnie skore, wiec....

Mysle ze bede zmuszony zrobic jakies mocowanie na patencie, ale to pierw musze pomyslec...

Klapa faktycznie była schrupana. A progi się trzymają ?

to zdjecie klapy sterej nie odaje jej stanu - od dolu ona praktycznie nie istniala.... Wrzuce zdjecia, jak pokaze montaz uchwytu otwierania klapy (dzis zamontowalem - dostalem oryginal w chromie)

A co do progow....byl spawany prawy prog w polsce. Lewy jest ok.

a z ciekawostek- znalazlem ostatnio tutaj oferte kupna elementu klapy z kompletem narzedzi... Z racji tego ze brakowalo mi jednego (bylem swiecie przekonany ze jednego) elementu, to oferte se obejrzalem. Do zakupu przekonala mnie dolaczona szmatka do wycierania z wytloczonym logiem BMW - nie wiedzialem ze cos takiego dolaczali. Teraz juz mam. A ten element klapy pochodzil z auta ktore mialo zielona tapicerke......

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

doszly amortyzatory szyby. Magneti Marelli. W sobote walczylem 3 godziny i dzis okolo 1,5 godziny. nie udalo mi sie zalozyc. To znaczy udalo - jeden. Zdjalem zabezpieczenie fabryczne z jablka. Kiedy je zdjalem, zalozenie amorka zajelo jakies 15 sekund. Zabezpieczenie jest wadliwie wykonane (cykne fote i pokae o co chodzi). Nawet uzywajac dlugiego loma, nie bylem w stanie zalozyc amorka na jablko. Na razie zalozylem tylko jeden amorek i bede testowal czy amorek nie wyskoczy.

Udalo mi sie zakupic spinki na plastiki boczne klapy i to w oszalamiajacej cenie 5 pln za sztuke. Od razu zamowilem po 6 sztuk na strone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.