Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, czy wymieniał ktoś olej w dyfrze i skrzynia rozdzielczej?


Proszę o polecenie oleju oraz wskazanie ilości jaka ma być wlana. Czy wymiana jest ciężka i mechanik może coś sknocić?


Pozdrawiam

Opublikowano

Przedni most Hypoid Axle Oil G2 około 0,5 l.

Tylny most Hypoid Axle Oil G3 około 0,9 l.

Skrzynka rozdzielcza DTF 1 około 0,5 l.

Wymiana jest łatwa, w przednim moście jest korek spustowy, z tylu i w VTG trzeba odessać.

  • Dziękuję 1
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Dzięki kolego Adam za ilości użyte przy wymianie - przynajmniej wiadomo jakich ilości się spodziewać.

Też szykuję się do wymiany w mostach i skrzynce rozdzielczej - mam pytanie:
1) Zakładam,że jeśli mam błąd rozrzedzenia oleju w skorzynce to trzeba INSTĄ zrobić procedurę wymiany oleju?
2) Czy konieczne jest też zrobienie kalibracji w skrzynce po wymiane? Widzę,że wiele osób także ją wykonuje.

Z góry dzięki za info.

Edytowane przez G0rdon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy który to konkretnie błąd? Generalnie przy wymianie oleju w skrzynce rozdzielczej nie jest wymagane wykonanie adaptacji i innych procedur.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli dobrze pamiętam to 440102: Skrzynka VTG- olej żużyty/rozrzedzony (nie pamiętam dokładnie). A błędu (mimo wymiany oleju oczywiście) chciałbym się pozbyć dla spokoju duszy 😎. Ale zakładam,że jedyna droga,żeby to osiągnąć to właśnie poprzez ten proces...
Pytam z racji,że widzę,że wielu użytkowników tak właśnie robi,jak kolega w poniższym filmie:

 

Edytowane przez G0rdon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie widziałem kasowania/adaptacji VTG w ISTA.

Zmieniłem przed weekendem olej w przednim dyfrze, już był mocno ciemny w stosunku do nowego.
Jeszcze zostało mi VTG i tył dyfer, ale BMW nie przewidziało korków do nich :classic_blink:
Myślałem wyciągać i wylewać dyfer i skrzynkę ale w sumie odessanie i 2krotna wymiana w krótkim przedziale czasu może być dobrym rozwiązaniem

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Nie da się normalnie skasować tego błędu w INPA / ISTA ?

Dam znać,bo przyznam,że nawet kolega nie próbował kasować.

 

9 minut temu, nomad66 napisał(a):

nie widziałem kasowania/adaptacji VTG w ISTA.

Zmieniłem przed weekendem olej w przednim dyfrze, już był mocno ciemny w stosunku do nowego.
Jeszcze zostało mi VTG i tył dyfer, ale BMW nie przewidziało korków do nich :classic_blink:
Myślałem wyciągać i wylewać dyfer i skrzynkę ale w sumie odessanie i 2krotna wymiana w krótkim przedziale czasu może być dobrym rozwiązaniem

Funkcja jest na pewno w nowszych wersjach (filmik w moim poście wyżej).
Widziałem,że wiele osób robi dokładnie jak na tym filmiku:


Podobno 90% oleju udaje się odessać i po prostu dolewają do przelewu i koniec.
Z drugiej strony, inny kolega mówił mi,że do wymiany oleju w VTG trzeba mimo wszystko demontować wydech,żeby komfortowo się tam dostać...
Ja sam chyba pójdę w odessanie bez demontażu - może jakąś fotkę zrobię podczas wymiany jak to wyglądało.

Edytowane przez G0rdon
  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.