Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie. Szukam schematu i opisu kolorów i funkcji kabli do zasilania tylnej wycieraczki i spryskiwacza oraz jak to włączyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

IMG-20220901-210503.jpg


IMG-20220901-210620.jpg


IMG-20220901-211028.jpg

Z tym sobie poradzisz, jest aplikacją WDS w sklepie Play, darmowa.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
IMG-20220901-210503.jpg


IMG-20220901-210620.jpg


IMG-20220901-211028.jpg

Z tym sobie poradzisz, jest aplikacją WDS w sklepie Play, darmowa.

Gdzieś widziałem chyba filmik jak gość naprawiał elektronikę w silniczku. Nie wiem czy mój wogole jest sprawny. A jeśli instalacja będzie w klapie i na zawiasie cała a silniczek uszkodzony to spryskiwacze też nie będą reagować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według schematu pompka jest sterowana z elektroniki silnika wycieraczki.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Według schematu pompka jest sterowana z elektroniki silnika wycieraczki.

A sama pompka gdzie się znajduje? To jest ta sama co na przód? Koło prawego przedniego koła ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W prawym nadkolu masz zbiornik na płyn i tam jest od 1 do 3 pompek w zależności od wyposażenia auta. Pompka przód i tył (kombi) jest tego samego typu, jeśli masz ksenony to trzecia jest inna, mocniejsza. Warto wymienić wszystkie, to nie są drogie rzeczy, a dostęp nie należy do najłatwiejszych szczególnie w zimie. Kupowałem FEBI, działają drugi rok.
Opublikowano
W prawym nadkolu masz zbiornik na płyn i tam jest od 1 do 3 pompek w zależności od wyposażenia auta. Pompka przód i tył (kombi) jest tego samego typu, jeśli masz ksenony to trzecia jest inna, mocniejsza. Warto wymienić wszystkie, to nie są drogie rzeczy, a dostęp nie należy do najłatwiejszych szczególnie w zimie. Kupowałem FEBI, działają drugi rok.

Super. No na razie sprawdzę czy dochodzi prąd i czy same pompki działają

Opublikowano
Daj znać co tam doszedłeś z tym...

A z tym mikrostykiem robiłeś już?

Jeszcze nie działałem. czasu brakuje. Ale będę pisał jakby co.

A mikrostyk szukałem z jakiś zabawek , pilotów. Jeszcze do elektronicznego sklepu się muszę udać ale to pod koniec tygodnia.

Opublikowano
Bo jest na allegro nowy mikrostyk w obudowie gotowy do montażu tyle że pisze bmw e46 i teraz nie wiem czy np średnica otworów w szybach tylnych jest rożna dla e39 i e46 ?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ok jak cos to daj znac co i jak

Dziubałem dziś przy zamku szyby. Pod obudową wychodzą przewody od mikrostyku. Miałem pękniętą kostkę więc je zlutowałem.

Od góry w obudowie powinny wychodzić dwa przewody do mikrostyku. Jeden miałem urwany. Taki kikut wewnątrz wystawił więc do niego dolutowałem przewód. I po zwarciu szyba się otwiera. Na dziś koniec. Jutro będę lutował do niego mikrostyk (z automatycznej sekretarki z telefonu stacjonarnego) i jakoś go zamontuje. Dorobię estetyczną zaślepke i musi działać.

Opublikowano
No i zrobione. Jak pisałem, kawałek płytki z mikrostykiem oszlifowałem na kształt otworu tak żeby mikrostyk opierał się o przycisk pod wycietaczką i by można było go wcisnąć. Do płytki dolutowałem kable wychodzące z klapy. Do robiłem estetyczną zaślepke z czarnego tworzywa i działa jak BeeMka chciała
Opublikowano
Dziś dobrałem się do kabli na zawiasie klapy. Były a raczej są w kiepskim stanie. Lutowanie w tym miejscu to kiepski pomysł. Wolałby aby w miejscu gdzie przewody pracują przy otwieraniu i zamykaniu klapy były w jednym kawałku. Myślałem wymienić odcinki od głośnika do mniej więcej połowy klapy. Co wy na to?
Opublikowano
No i wymieniłem kable na nowe. Od głośnika aż do dołu klapy. Coś pomogło bo zaczęły świecić przeciwmgielne i chodzi pompka spryskiwacza. A silniczek wycieraczki milczy.
Opublikowano
Z pr,odu pod nadkolem masz zbiorniczek sprawdz silniczek czy nie spalony.

Ile placiles za przewody?

Pompka chodzi, leje wodę na szybę a to oznacza że i manetka sprawna bo daje sygnał. A silniczek wycieraczki stoi. Może płytka.

A kable miałem. Zbieram takie rzeczy. Nowa wiązka 8 żył. Więc kolory mi się powtarzały ale odpowiednio je poznaczyłem i łączyłem pojedynczo.


Tylko moje przewody są troszkę grubsze. W zawiasie się mieszczą ale pod plastikiem i uszczelką wzdłuż ramki klapy było trochę zabawy by je estetycznie schować .

Opublikowano
Znalazłem na Allegro zestaw naprawczy tych kabli. Kolory i grubości przewodów jak oryginał. Ale raz cena duża. A dwa, są to krótkie odcinki w pęczku z zrobionymi końcówkami do zaciskania. Tylko że jeden ich koniec będzie gdzieś prZy zawiasie na górze klapy. Tak jakoś wyjdzie. I wszystkie te złączki będą w jednym miejscu. Zrobi się takie przegrubiebie że to dopiero będzie Meksyk schować pod plastik.
Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem prąd w kostkach od silniczka.

Wpiąłem się w czerwony przewód dużej kostki 3pin a potem mierzyłem przejście między tym kablem (czerwony gruby) a kablami od sterowania z kostki 6pin.


Manetka w pozycji 0

prąd jest tylko w kablu brązowo-żółtym (4)


Manetka w pozycji 1 czyli włączona wycieraczka tylna,

prąd jest w brązowo-żółtym(4). I biało-czarnym (1).


Manetka w pozycji 2 czyli tylny spryskiwacz:

prąd jest w brązowo-żółtym(4) oraz w czarnym(2).

Wszędzie 12v.

Opublikowano
To skoro kable mam nowe, prąd jest zmienia się jego przepływ w przewodach przy przełączeniu manetki a silniczek nie chodzi to zostaje mi płytka sterująca. Czyli naprawa lub wymiana. Chyba że gdZieś po drodze jest jakiś przekaźnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.