Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,


Panowie w związku z restrykcjami , nie moge zamówić asystentów plus, prośba o Wasze opinie , czy utrzymanie w pasie ruchu faktycznie jest niezbędne ? Bo chyba na tym polega główna róźnica .


Dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ,


Panowie w związku z restrykcjami , nie moge zamówić asystentów plus, prośba o Wasze opinie , czy utrzymanie w pasie ruchu faktycznie jest niezbędne ? Bo chyba na tym polega główna róźnica .


Dziękuję

 

Przede wszystkim masz aktywny tempomat który sam jeździ w korkach dla mnie to największy plus. Asystent pasa czy ta pół automatyczna jazda to akurat bajer zbędny ale jest to jest.

Opublikowano
Witam ,


Panowie w związku z restrykcjami , nie moge zamówić asystentów plus, prośba o Wasze opinie , czy utrzymanie w pasie ruchu faktycznie jest niezbędne ? Bo chyba na tym polega główna róźnica .


Dziękuję

 

Przede wszystkim masz aktywny tempomat który sam jeździ w korkach dla mnie to największy plus. Asystent pasa czy ta pół automatyczna jazda to akurat bajer zbędny ale jest to jest.

 

Jak włączysz asystent pasa plus tempomat w korku to możesz bezpiecznie odpisywać na posty na forum, więc warto :P

Opublikowano
Nie wiem czym się różnią asystenci plus od proffesional które ja posiadam ale na autostradę sprawdza się to naprawdę genialnie, w wakacje w przekroju ok. 3.500 km jakies 2.000 km auto samo mi kierowało i przyśpieszało/hamowało, zero błędów, zero, naprawdę można temu zaufac
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czym się różnią asystenci plus od proffesional które ja posiadam ale na autostradę sprawdza się to naprawdę genialnie, w wakacje w przekroju ok. 3.500 km jakies 2.000 km auto samo mi kierowało i przyśpieszało/hamowało, zero błędów, zero, naprawdę można temu zaufac

 

Ale że przy professional masz coś pokroju jazdy autonomicznej, jak w tesli?

Bez rąk na kierownicy?

Opublikowano
Ale że przy professional masz coś pokroju jazdy autonomicznej, jak w tesli?

Bez rąk na kierownicy?

 

Masz i nie masz.

Można pooglądać fimiki jak to działa w USA. Trwa kłótnia, czy lepiej jeździ BMW czy Tesla.


W Europie chyba tylko Niemcy adoptowali normę UNR157 pozwalającą na jazdę autonomiczną na autostradach (wybranych) w korku do prędkości 60 km/h. Jedyny samochód, który dostał certyfikat to Mercedes.

Zdaje się, że we Francji też się nad tym zastanawiają...

Od 2023 roku norma UNR157 ma dopuszczać jazdę na autostradach do 130 km/h.

Cały czas mowa o jeździe bez trzymania kierownicy.


To co u nas działa to jazda nadzorowana. Musisz raz na 20-30 sekund mieć ręce na kierownicy i patrzeć się na drogę. Na autostradzie działa to znakomicie. Przejechałem ponad 3 tys. kilometrów z różnymi prędkościami i "ręcznie" musiałem wykonywać manewry wyprzedzań czy wjazdów/zjazdów na inne autostrady.

Opublikowano

Mozecie sie podzielic tym jak niezawodnie u was dziala utrzymywanie pasa ruchu na autostradzie? W mojej G31 z 2017 roku, jest to raczej bardzo slabe. System bardzo czesto (niekiedy co kilka/kilkanascie sekund) sie samoczynnie deaktywuje. Poprzedni wlasciciel wymienial przednia szybe z powodu pekniecia. Nie wiem czy robil kalibracje kamer.


Pytam, bo zastanawiam sie czy w mojej wersji poprostu system jeszcze nie byl dobrze dopracowany, czy jednak to jakas wada.

Opublikowano
Mozecie sie podzielic tym jak niezawodnie u was dziala utrzymywanie pasa ruchu na autostradzie? W mojej G31 z 2017 roku, jest to raczej bardzo slabe. System bardzo czesto (niekiedy co kilka/kilkanascie sekund) sie samoczynnie deaktywuje. Poprzedni wlasciciel wymienial przednia szybe z powodu pekniecia. Nie wiem czy robil kalibracje kamer.


Pytam, bo zastanawiam sie czy w mojej wersji poprostu system jeszcze nie byl dobrze dopracowany, czy jednak to jakas wada.

 


Ja mogę tylko potwierdzić to co napisałem parę postów wyżej, w polifcie w roczniku 2022 działa to bezbłednie

Opublikowano

Na autostradzie działa bardzo dobrze. Pewnie były przypadki, że się wyłączyło.. ale pomijalnie mało, skoro tego nie pamiętam:)


Generalnie przy prędkościach autostradowych do pozycjonowania używane są chyba tylko kamery (przy mniejszych prędkościach pod uwagę brane są także dane radarowe o samochodach obok i na przedzie).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czym się różnią asystenci plus od proffesional

w plus lane assist gwałtownie odbija samochód od od białego pasa do białego pasa jezdni , czyli nie napijesz się w spokoju wody w trakcie jazdy , proffesional utrzymuje tor jazdy pomiędzy pasami co jest bardzo przyjemny, i pozwala na odkręcanie butelki wody , wypicie parę łyków i ponowne zakręcanie , czy zdejmowanie kurtki w trakcie jazdy . pewnie jeszcze są inne różnice, ale akurat pisałem o różnicę w Lane Assist

Opublikowano

Panowie dziękuję za zabranie głosu w sprawie, fura odebrana i troche moge już wiecej napisać odnosnie asystentów bez plusa :

- auto ma aktywny tempomat i działa od startu tj zerowej predkosci

- line assist jest ale to chyba faktycznie najubozsza wersja , zaczyna prowadzić samochód od 70 km h i bez problemu odkrecimy butelke czy sciagniemy kurtkę :)

Opublikowano
W mojej G31 z 2017 roku

 

Jak patrzę na różne PDF-y z opisem tych systemów to obstawiam, że od 2017 roku to ten system przeszedł przynajmniej dwie modernizacje (2018 i potem LCI).

 

Podzielisz się tymi PDFami z ciekawości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozecie sie podzielic tym jak niezawodnie u was dziala utrzymywanie pasa ruchu na autostradzie? W mojej G31 z 2017 roku, jest to raczej bardzo slabe. System bardzo czesto (niekiedy co kilka/kilkanascie sekund) sie samoczynnie deaktywuje. Poprzedni wlasciciel wymienial przednia szybe z powodu pekniecia. Nie wiem czy robil kalibracje kamer.


Pytam, bo zastanawiam sie czy w mojej wersji poprostu system jeszcze nie byl dobrze dopracowany, czy jednak to jakas wada.

 

Też mam auto z 2017 roku tyle, że najnowszy soft ( nie wiem czy coś zmieniali w tej kwestii ) i wszystko działa prawidłowo. Po wymianie szyby trzeba zrobić adaptację kamery jak i ustawienie radaru, jeśli potrzeba. Jeżeli koleś wymienił szybę i tego nie zrobił to nie dziwne, że nie działa albo się dezaktywuję ( sama kalibracja pewnie trochę kosztuje a ubezpieczyciel za to nie zapłaci przy wymianie szyby ).

Krzysztof
Opublikowano
Podzielisz się tymi PDFami z ciekawości?

 

To żadne tajne PDF-y. Wujek Google:

g30 technical training

...i ściągasz co znajdziesz.


Sam chciałbym mieć jakieś nowsze opisy niż te z 2017/18 roku + krótkie memo o LCI.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozważam zamówienie pełnych asystentów w G31 LCI

Powiedzcie czy warto z perspektywy czasu?

I tak biorę stop&go więc różnica w cenie niewielka.

Najważniejsze to czy tacy asystenci nie przeszkadzają? Czy da się wszystko wyłączyć? Jeździłem A6 ostatnio to nie było możliwości wyłączenia utrzymywania w pasie. Bardzo męczące.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, maciekszz napisał(a):

Rozważam zamówienie pełnych asystentów w G31 LCI

Powiedzcie czy warto z perspektywy czasu?

I tak biorę stop&go więc różnica w cenie niewielka.

Najważniejsze to czy tacy asystenci nie przeszkadzają? Czy da się wszystko wyłączyć? Jeździłem A6 ostatnio to nie było możliwości wyłączenia utrzymywania w pasie. Bardzo męczące.

 

Mozna wylaczyc

Opublikowano

 

8 godzin temu, maciekszz napisał(a):

Rozważam zamówienie pełnych asystentów w G31 LCI

Jak to rozważasz zamówienie G31 ? To można go jeszcze zamówić ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Są dostępne zarezerwowane sloty produkcyjne przez dealerów i można przejąć taki slot i wejść ze swoją konfiguracją. Oczywiście jest to na konkretne silniki. Zamówiłem wczoraj z produkcją na 6 tydzień 2024.

 

Odnośnie tych asystentów czy da się ich dezaktywować na stałe? Tryb individual? Żeby za każdym razem  nie trzeba było wyłączać? 

Edytowane przez maciekszz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, maciekszz napisał(a):

Odnośnie tych asystentów czy da się ich dezaktywować na stałe? Tryb individual? Żeby za każdym razem  nie trzeba było wyłączać? 

Tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Doradca w salonie mówił, że za każdym razem po uruchomieniu auta trzeba wyłączać asystentów (wibrowanie kierownicy przy zjeżdżaniu z pasa itp.) 

Nie lubię jak samochód samodzielnie koryguje tor jazdy lub wibruje kierownica i ściąga auto przy zmianie pasa bez kierunkowskazów.

super byłoby to wyłączyć tak aby samochód był samochodem a nie inteligentnym pojazdem który będzie za mnie decydował jak jechać. Asystentów chętnie bym używał tylko w monotonnym ruchu np. w korku lub w powolnym ruchu na autostradzie/trasie. Tak jak teraz używam stop&go ale brakuje asystenta który przytrzyma kierownicę - jak w Tesli tam fajnie to działa. Ale największy minus Tesli to że na trasie nie da się wyłączyć aktywnego tempomatu i właśnie asystentów. I max tempomatu to 150km/h...

W Tesli też masakra bo włączają się wycieraczki na automat przy jeździe nawet na samym tempomacie aktywnym a że nie działają tam jak powinny to jazda w deszcz to masakra. 

Czy w G31 LCi na pełnych asystentach też są włączone wycieraczki w tryb automatyczny? Przy samym stop&go nie ma wycieraczek włączonych.

Mam powłokę na szybie i w nowym też zrobię, wycieraczki od 80km/h w ogóle nie są potrzebne.

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

z tymi asystentami to gość Ci jakąś ciemnotę wciskał delikatnie mówić , w iDrive o ile dobrze pamiętam można albo wszystko wyłączyć albo ustawić poziomu wibracji itd. z wycieraczkami  ... to się ustawia z dźwigni 🙂

co do asystentów sam mam wersje Pro , nie wyobrażam sobie nie mieć tego w aucie , działanie w korku jest rewelacyjne i korzystam z tego codziennie , na trasie prowadzenie pasem + aktywny tempomat uruchamia się 1 przyciskiem z kierownicy - też działa bardzo dobrze

 

Edytowane przez Woytas
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
5 godzin temu, maciekszz napisał(a):

Doradca w salonie mówił, że za każdym razem po uruchomieniu auta trzeba wyłączać asystentów (wibrowanie kierownicy przy zjeżdżaniu z pasa itp.) 

Nie lubię jak samochód samodzielnie koryguje tor jazdy lub wibruje kierownica i ściąga auto przy zmianie pasa bez kierunkowskazów.

 

Opis:

5AS Asystent wspomagania kierowcy oparty na kamerze i radarze, składający się z: –

Ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, wykrywa oznaczenia pasa ruchu od ok. 70 km/h i ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu za pomocą wibracji kierownicy i aktywnej interwencji układu kierowniczego 

Ostrzegania o zmianie pasa ruchu, monitorowania pojazdu otoczenie z boku, wykrywanie pojazdów w „martwym punkcie” „ od ok. 20 km/h przy celowej zmianie pasa, ostrzeżenie dotykowe na kierownicy (wibracje) i wyświetlacz wizualny w lusterku zewnętrznym 

Ostrzeżenie przed kolizją czołową z hamowaniem interwencja polegająca na ostrzeganiu przed kolizją / pieszym z funkcją hamowania miejskiego - Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, ostrzega o możliwych kolizjach z ruchem poprzecznym, np. na drodze.  B. podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego, w połączeniu z kamerą cofania, dodatkowe wyświetlanie obrazu rzeczywistego na wyświetlaczu pokładowym -

Zapobieganie kolizjom tylnym, ostrzega pojazdy jadące za pomocą świateł awaryjnych migając z podwójną częstotliwością w przypadku wykrycia zbliżającego się zderzenia tylnego -

Informacja o ograniczeniu prędkości wraz ze wskaźnikiem zakazu wyprzedzania Tylko w połączeniu z rozszerzonym pakietem lusterek zewnętrznych lub pakietem Business Wchodzi w zakres pakietu innowacji 

5AU Driving Assistant Professional wspomaganie kierowcy oparte na kamerze i radarze system składający się z:

-Asystenta kierowcy

-Aktywnego tempomatu z funkcją Stop&Go -Informacji o ograniczeniach prędkości z brakiem wskaźnika wyprzedzania 

Asystenta ograniczenia prędkości (ręczne lub automatyczne przyjęcie ograniczeń prędkości) 

Asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, wspomaga utrzymanie środka pasa ruchu poprzez korygujące interwencje kierownicą w zakresie prędkości od 0 km/h do 210 km/h  Rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej: Rozszerzenie funkcji utrzymywania aktywnego tempomatu o reakcję na sygnalizację świetlną tylko do 80 km/h w połączeniu z wyświetlaczem BMW HeadUp, nie działa w Polsce. 

asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, korygujące interwencje w kierowanie w zakresie prędkości od 70 km/h do 210 km/h w celu utrzymania pasa ruchu, aktywne unikanie potencjalnych kolizji bocznych 

ostrzeganie o ruchu poprzecznym z przodu, ostrzega możliwych kolizji w złych warunkach Widoczne sytuacje drogowe, takie jak wysiadanie/parkowanie do 7 km/h - Pomoc przy unikaniu, pomoc w krytycznych sytuacjach kolizji tylnych z możliwością uniknięcia w zakresie prędkości od 30 km/h do 160 km/h 

Ostrzeżenie o skrzyżowaniu, ostrzeżenie w przypadku pierwszeństwa przejazdu i przy znakach stopu 

Ostrzeżenie o zjechaniu pod prąd, ostrzeżenie przy znakach zakazu wjazdu 

Asystent wyjścia awaryjnego: W korku pojazd automatycznie przesuwa się na krawędź pasa ruchu (w obrębie pasa ruchu) )Tylko w połączeniu z rozszerzonym pakietem lusterek zewnętrznych lub pakietem biznesowym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.