Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystki proszę o pomoc kiedy zatrzymuje sie i ponownie ruszam coś strzela (wali) z tyłu samochodu na początku myślałem ze to klocki ale chyba to nie to czy ktos z was miał taki przypadek , zapewne to podpora mostu lub przeguby ale z tego co wiem to jest wszystko dozywotne moj przebieg to 220 tyś
Opublikowano

witam mam e46 320d z 2000r przebieg 188.000km

mam podobny problem przywlanczaniu pierwszego biegu jest takie uderzenie z tylu smochodu (siedzac an tylnim siedzeniu odczuwasz to dostyc mocno) i nastepnei wlanczam 2 bieg i czasami sie pjawi ten chalas ale to zalezzy jak wlanczam ten bieg.

Tez bardzo bym prosil o pomoc i ile taka naprawa by mogla kosztowac nawet w tych dwoch przypadkach wymienionych powyzej (przegub lub luz na wale).

 

Dziekuje Jony

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
z tego co wiem to poleciały poduszki pod mostem

poduszki waliłyby raczej przy każdej zmianie biegu... po hamowaniu raczej luz na wale. Najłatwiej zdiagnozować podnosząc samochód, albo przejechać się zmieniając biegi z lekkim opóźnieniem - tzn. sprzęgło - odczekać 1sek i wrzucić bieg. Jeśli wtedy nie wali to znaczy że to nie wał a tuleje - przynajmniej u mnie tak się sprawdziło ;)

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
Zgadzam sie z oktawem,że to tuleje wachacza sie powyrywały na naszych ekstra drogach.pozdro
Opublikowano

witam

 

właśnie dzisiaj robiłem to u siebie, bo przy ruszaniu i jak sie jechało na 2 biegu i "muskało" pedał gazu to waliło mi konkretnie w miejscu tylnej kanapy. przyczyną były poduszki pod tylnim mostem, po lewej stronie była wyrwana tuleja z nadwozia. przy okazji wymieniłem sprężynki z tyłu, bo były popękane-autko przy okazji się troszkę z tyłu podniosło, bo strasznie już siedziało. spręzynki używki z "angola 318" 100 zł-2 szt, tulejki 170 zł-5 szt., robocizna 300zł, i pewnie jeszcze trochę grosza trzeba sypnąć na ustawienie geometrii, bo całą belkę trzeba było wyciągać.

 

pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam coś podobnego i nie wiem co to jest. U mnie wygląda to tak:

Przy zmianie biegów i mocnym ruszaniu mam walenie z tyłu, przy delikatnym ruszaniu da się walenia uniknąć. Na dodatek mam luz na jednym tylnym kole i jest cholerne skrzypienie przy ruszaniu, koło się przekręca samowolnie o jakieś 1-2cm. Ktoś się orientuje co to może być i mniej więcej koszta? Auto to BMW 525tds e39 98r.

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie dwięk słyszalny jest tylko przy gwałtownym ruszaniu, ale jet dość głośny i odczwalny. Mechanik powiedział, że to gumy belki. Ale nie miałem czsu jeszcze wymienić, bo w kombi to mnóstwo czasu po za tym chcą ponad 800pln za same gumy. Jak zmienię to dam znać czy pomogło.

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
w mojej BEATCE dzieje sie tak jak opisujecie ale gumy na wahaczach są juz wymienione. podjadę do serwisu napewno cos zaradząodezwe sie po wizycie
Opublikowano
Ja również mam podobny problem. Widzę że to dość częsty przypadek. U mnie objawia się to w ten sposób. Stuk występuje najmocniej na 1 biegu - wraz z wyższymi biegami jest cichszy. Występuje to dokładnie na samym początku wrzucania biegu - nawet jak muskam jedynkę do góry. Ale mogę zmienić bieg delikatniej - wolniej puszczając sprzęgło i stuk ten wtedy nie występuje. A ogólnie to trochę rwie przy zmianach biegów. Czy to to samo co u was?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam wszystkich pokszywdzonych przez te stuki,walenia i inne takie tam. Ja mam ten sam problem a te walenie słychać najbardziej przy gwałtownym ruszaniu i szybkiej zmianie biegu im delikatniej ruszam tym mniej to słychać.Dokładnie 11.sierpnia jade na wymiane gum tylniej belki koszt w kombiku samych gum to 670zl. co najgorsze można znaleść taniej np. tu u tego gościa www.czescidobmw.pl ta stronka była podana gdzieś na forum ja niestety znalazłem ją za pużno i przepłaciłem.Jestem z Sopotu i na wymiane jade do warsztatu chyba nazywa sie CERKAWSKI koszt roboty to 250-300zł a w Gdyni w BMW Fota od 600-1200zł :duh: za samą robote.jak zrobie i będzie cicho i przyjemnie to napisze.
Opublikowano
:dance: no i zrobiłem! Warto było jak narazie jest cicho i nic nie wali przy ruszaniu ani przy zmianie biegu koszt robocizny 300zł za materiał 670zł troche jedzie po kieszeni ale warto :D auto całkiem inaczej sie prowadzi i reaguje na nasze wspaniałe drogi "czyli dziury" więc polecam wymiane jak sie ktoś zastanawia.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam podepne sie pod temat

 

Borykam sie ze stukami dochodzacymi z tylu auta w moim 330i.

Jestem swiezo po wymianie sprzegla.

 

Podczas wcisniecia (zwlascza gwaltownego) sprzegla by zmienic bieg, slychac stukot dochodzacy z tylu auta tak jakby byl jakis luz, dzieje sie to rowniez na wyzszych biegach.

Na 1 po odpuszczeniu gazu i dodaniu potrafi szarpnac autem, tak jakby na chwile rozlaczal sie naped.

 

Dodatkowo dzisiaj np. nie moglem wbic 2, czasem jest jest problem z wbiciem 1 na swiatlach.

2 wchodzi nie jak maslo tylko opornie, czuc gruchotanie na drazku podczas wbijania pod dlonia, np 3 czy 4 wchodzi lagodnie bez oporu.

 

Procz tego dochodzi odglos walenia spod tylnych kol podczas np wjazdu w mala studzienke, czy inna nierownosc gdzie kolo gwaltownie pracuje gora-dol. Jest to typowy odglos uderzenia - bum, ale raczej nie jest to odglos spod kola tylko raczej lawki lub cos podobnego, kolo by stukalo a nie walilo wg mnie.

Z pod przednich kol nie ma takiego odglosu walenia i w zdrowej e46 nie wystepuje taki objaw.

 

Prosilbym o rady. Czy to moga byc tuleje lawki ?

Mialem okolo 5tyskm temu zdejmowana lawke w celu wymiany tulei jednak okazalo sie po opuszczeniu, ze tuleje sa zdrowe, moze mechanik sie pomylil.. generalnie nie jestem zadowolony z tego, ze nie wymienilem wtedy tulei lawki bo nowe tuleje lezaly na stole jednak mechanik przekonal mnie , ze nie ma sensu.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam podepne sie pod temat

 

Borykam sie ze stukami dochodzacymi z tylu auta w moim 330i.

Jestem swiezo po wymianie sprzegla.

 

Podczas wcisniecia (zwlascza gwaltownego) sprzegla by zmienic bieg, slychac stukot dochodzacy z tylu auta tak jakby byl jakis luz, dzieje sie to rowniez na wyzszych biegach.

Na 1 po odpuszczeniu gazu i dodaniu potrafi szarpnac autem, tak jakby na chwile rozlaczal sie naped.

 

Dodatkowo dzisiaj np. nie moglem wbic 2, czasem jest jest problem z wbiciem 1 na swiatlach.

2 wchodzi nie jak maslo tylko opornie, czuc gruchotanie na drazku podczas wbijania pod dlonia, np 3 czy 4 wchodzi lagodnie bez oporu.

 

Procz tego dochodzi odglos walenia spod tylnych kol podczas np wjazdu w mala studzienke, czy inna nierownosc gdzie kolo gwaltownie pracuje gora-dol. Jest to typowy odglos uderzenia - bum, ale raczej nie jest to odglos spod kola tylko raczej lawki lub cos podobnego, kolo by stukalo a nie walilo wg mnie.

Z pod przednich kol nie ma takiego odglosu walenia i w zdrowej e46 nie wystepuje taki objaw.

 

Prosilbym o rady. Czy to moga byc tuleje lawki ?

Mialem okolo 5tyskm temu zdejmowana lawke w celu wymiany tulei jednak okazalo sie po opuszczeniu, ze tuleje sa zdrowe, moze mechanik sie pomylil.. generalnie nie jestem zadowolony z tego, ze nie wymienilem wtedy tulei lawki bo nowe tuleje lezaly na stole jednak mechanik przekonal mnie , ze nie ma sensu.

 

Kończy Ci się skrzynia kolego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.