Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Niedawno kupiłem f20 118d 2.0d z 2016 roku. Jako ze w komputerze mam widoczne tylko 3 serwisy chciałbym się dowiedzieć jaka jest wasza rada co do płynów eksploatacyjnych. Przebieg 124k automat. Olej silnikowy/ skrzyni it lepiej wymienić na dzień dobry ?

Opublikowano

Witam,

moim zdaniem jeżeli przebieg i przeglądy są potwierdzone to bezzwłocznie trzeba wykonać kompleksowy przegląd.

1. Dobrej klasy olej silnikowy ( wymiany oleju max.

15 tys km.) plus filtry: olejowy, paliwa i powietrza

( MANN, KNECHT)

2. Koniecznie wymienić olej w skrzyni automatycznej, interwały co 60 - 80 tys km.

3. Sprawdzić stan wszystkich rolek, napinacz paska wielorowkowego, stan koła pasowego i oczywiście sam pasek.

To w pierwszej kolejności na szybko, wykonałbym jeszcze diagnostykę komputerową.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak kolego , rozrząd napędza łańcuch.


W serwisie BMW, jeśli jesteś właścicielem auta , poproś o wydrukowanie historii serwisu, tak abyś był pewny co do ewentualnych czynności które były wykonywane wcześniej przy twoim BMW.



Z mojej strony.....




1. Olej silnikowy

- co 7500 km , gdy jeździsz głównie po mieście

- co 10000 km , jazda miasto/trasa , 50/50

- co 15000 km głównie trasa


2. Filtry

- oleju wiadomo (sam zobacz stary filtr czy nie ma w nim opiłków metali ? )

- powietrza , w zależności po jakich drogach jeździsz, ja wymieniam co rok

- kabinowy , tu również zależy od zanieczyszczeń występujących w twojej okolicy , ja wymieniam co rok

- paliwa , serwis robi to co 50000 km, ja średnio co 30000km


3. Olej w automatycznej skrzyni biegów

- jeśli nie znasz historii auta ani byłego właściciela należałoby wymienić olej i filtr z miska. Fachowiec po spuszczeniu 100 - 200 ml oleju stwierdzi czy warto to robić ponieważ jest szansa , że ASB jest zajechania ? To może tylko pogorszyć sprawę. Oczywiście jest duża szansa ,ze skrzynia jest OK , to na tą chwilę warto wymienić CAŁY olej + filtr z miską.


4. Olej tylnego mostu, ja wymieniłem przy przebiegu 180kkm. Nie znam interwałów. Uważam, że raz na 100kkm będzie OK. Wchodzi jego niecały litr. Jest to szybka i tania akcja.


5. Płyn hamulcowy

- producenci zalecają co 2 - 3 lata, ja robię to średnio co 3 lata.





_________________________________________________________






1. Zrób serwis klimatyzacji - warsztat

2. Odrzyb parownik - praca własna

3. Należy sprawdzić klapki w kolektorze ssącym + czyszczenie kolektora + sprawdzenie stanu chłodniczki spalin - praca własna

4. Sprawdź tu na forum czy nie masz jakieś akcji serwisowej

5. Zaopatrz się w płatną aplikację BTool + adapter bluetooth dzięki której będziesz mógł kontrolować wypalanie filtra DPF i nie tylko

Opublikowano
Rozrząd chyba tez od razu do wymiany pójdzie żeby był spokój. Dzięki chłopaki za odpowiedzi krótko zwięźle i na temat! Pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.