Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam od dwóch miesiecy 530XD z 09.2005 (auto miało jedynego właściciela) i po przejrzeniu historii serwisowej która dostałem z ASO BMW okazało sie ze od poczatku nie były zmieniane ani sprężyny ani amorki (a przód troszkę widzę ze już siedzi (wizulanie sprężyny i amorki po 17 latach tez nie wyglądają juz dobrze) czy ktoś z szanownych forumowiczów wymieniał w swoim Xdrive sprężyny z przodu bo nie mogę znaleźć nic lepszego oprócz KYB (które ponoć podnosza troche przód). Chciałem kupić Sacha ale nie mogę znaleźć, amorki, odboje osłony i poduszki mam juz kupione Sacha i tez chciałem sprężyny Sacha ew OE w dobrej cenie. Chciałem żeby ta wymiana miała ręce i nogi bez podnoszenia obnizenia zawieszenia z xdrivem sa widze problemy (w oryginale przód i tył mają taki sam prześwit). Prosze o radę i info ludzi którzy to robili i gdzie kupowali części czy tylko ASO bo nawet w czescidobmw.pl nie mają sprężyn. Z góry dziękuje za pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co zmieniać jak działają? :mrgreen:


U mnie pękła po 16 latach jedna, ale to raczej jakiś ewenement. Sachsa kupiłem bez problemu w jakimś szwabskim sklepie, ale czescidobmw powinny mieć, wyślij maila do Maćka. Jak masz turasa to z tyłu masz miechy, jak nie to chyba powinno się zmienić przód i tył najlepiej. No i jak jednak będziesz zmieniać to pamiętaj o górnych mocowaniach amortyzatorów.

Opublikowano

Co do KYB, wymieniałem już w wielu swoich autach. Co do zgodności z oryginałem (nt wysokości) - wg. mnie przypadkowa.

W mojej 525xi podczas wyjazdu z garażu, zaliczyła z prawej strony glebe. Sprężyna pewnie pękła już wcześniej w garażu ale to dopiero przy skręceniu kół przeleciala przez kielich.

https://drive.google.com/file/d/1SJH8BIijI8oOVriMOfYaYMBRO5OypeXB/view?usp=drivesdk


To co wsadziłem u siebie:

Lesjofors 4008476 - ale u ciebie nie będzie pasować!


Ze względu na to że się umordowałem z prawą stroną, jeździłem tak z pół roku. Nic nie ściągało.


Jak wysoko siedzi? Dosyć nisko.

Foto sprzed wymiany:

https://drive.google.com/file/d/1SLgC7soUL6fQ-yY0aQYrR_v3K3nVUMRr/view?usp=drivesdk


Dorzuce foto jak teraz wygląda, wg mnie idento.

Opublikowano
Akurat nie należę dos osób które wymieniaja dopiero jak coś sie urwie/rozleci staram się działac prewencyjnie, oczywiście na ile to mozliwe 17 lat na amorki i spręzyny świadczą o ich jakości i jakości niemieckich dróg (tylne sprężyny były wymieniane przez pierwszego właściciela 6lat temu w ASO). A ruszyły mnie z tym zawiasem dwie rzeczy, pierwsa to musze wymieniz łożyska w przednich kołach bo wyja niemiłosiernie, druga sprawa jak przejeżdżam przez chopki to przodemjest takie je...cie a tył przepływa bez względu z jaka jade prędkościa i tak jedno (łożyska) przy drugim byłoby lepiej zrobić. Nie mogę znaleźć niestety sprężyn Sacha lub ew OE w dobrej cenie, resztę mam na miejscu w Krakowie, zadzwonię jeszce jutro do Modostacji i czescidobmw moze u nich coś wychaczę, chyba że któryś z Forumowiczów podesle namiar to chętnie skorzystam. Madseason, markusPLA dzięki za info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.