Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, mam pytanie.

Według zaprzyjaźnionego mechanika powinienem wymienić amortyzatory przednie. Wg VIN do naszego auta - podstawowa wersja F34 320i z 2017 r. brak jest zamienników odpowiadających oryginałom - wyłącznie z ASO. Numer części to 37116851549.

Koszt to 1500 zł sztuka. Dramat. Czy w takiej sytuacji lepiej wziąć "chwilówkę" i kupić te oryginały czy można dobrać zamienniki, które będą miały podobne właściwości i nie zmienią charakterystyki prowadzenia auta? Widziałem zamienniki za około 500-700 zł, które wg sklepu internetowego będą pasowały do 3 GT.


Pozdrawiam!

Opublikowano

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


bierz oem i zapytaj o rabat w bmw, czasami daja z 10-15%.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

W F31 LCI RWD Sport podobnie. Na dodatek OE amory padły po 70kkm, oryginalne części pewnie lepsze nie będą.


Do tego jeszcze jest chaos (i masa wersji spiskowych) z oznaczeniem zawieszenia: wg niektórych RWD Sport ma zawieszenie M 704. Tyle, że nigdzie nie jest to napisane. A amortyzatory Bilstein do standardowego zawieszenia na pewno tutaj nie pasują (są za miękkie, buja samochodem przy byle nierówności). Bilsteiny do zawieszenia M 704 są lepsze ale czy na pewno właściwe to mam wątpliwości...

Ja bym pogadał z dystrybutorem Bilsteina, może mają rozpoznany temat.

Opublikowano

Może komuś się przyda katalog Bilstein:

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?10=D6F73343C13C468D9E49CB4454BD5F0B018019&14=19&12=100


Co do zawieszenia M 704 w serii F, to Bilstein B4 (nawet te z przeznaczeniem dla M podwozia sportowego) wydają się być ekonomicznym zamiennikiem i trochę za miękkim. Myślę, że lepsze byłyby amorki z serii B6 Performance, a najlepsze dla techniki M, to B8 Performance Plus. B6 i B8 są oczywiście droższe i gorzej z ich dostępnością (szczególnie B6).


Jeśli ktoś jeszcze wymieniał oryginalne amorki z zawieszenia sportowego M 704 na Bilstein B4 (M-Technik), B6 lub B8, to prośba o napisanie odczuć z jazdy.


Ciekawe jak sprawowałyby się z zawieszeniem M 704 amorki Sachs - na przód 319 733 i na tył 315 872 ? Może ktoś próbował?

https://aftermarket.zf.com/pl/pl/sachs/katalogi/#/article/319+733?languageID=19&brandID=32,294&countryID=PL

https://aftermarket.zf.com/pl/pl/sachs/katalogi/#/article/315+872?languageID=19&brandID=32,294&countryID=PL

Opublikowano

W katalogu online Bilsteina były kiedyś błędy i teraz też chyba są (widzę dwa razy pokazane B6 adaptacyjne a pasywne ani razu).

Dlatego najlepiej pogadać z kimś kto przerabiał temat (ogarnięty mechanik lub dystrybutor).


B6 może nie są tanie ale i tak o połowę tańsze niż oryginalne. Więc potencjalnie jest to dobra alternatywa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.