Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.


Powoli już załamuje ręce, może będziecie w stanie nakierować na źródło stukania.


https://youtu.be/UH3GYZdQFtQ


Stukanie występuje bez względu na temperature silnika/oleju. Częstotliwość zależy od prędkości obrotowej silnika, mam też wrażenie, że jest mocniejsze przy obciążeniu (np. jazda pod górkę na zbyt wysokim biegu 1300-1400 obr)

Komplet sprzęgła i dwumasy wymieniony - dwukrotnie. Na Valeo stukało, mechanik gwarancyjnie wymienił na LUK bez poprawy. Koło pasowe wymienione bo miało luzy, Panewki i wał sprawdzone, panewki niemal jak nowe, wał nie ma pęknięć. Było kilka większych opiłków, skrawków metalu w smoku, ale nigdzie indziej. Rozrząd podobno wymieniany ok. 30 tyś km temu, mechanik stwierdził, że dźwięk nie z rozrządu - nie mniej rozłożył ręce i stwierdził, że nie wie (mechanika też musze wymienić chyba), Wałki wyrównoważające usunięte już przez poprzedniego właściciela, nie wiem dlaczego. Dźwięk występuje też bez względu na to czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie. W czasie jazy i na postoju w zakresie 1000-2600 obr, powyżej trudno ocenić. Podczas jazdy najbardziej słychać podczas hamowania silnikiem i mocniejszym przyspieszaniu. Stukanie także czuć na drążku zmiany biegów, delikatnie także na kierownicy gdy stukanie jest najgłośniejsze. Wg. mechanika wtryski mają korekty na 0. Dźwięk najbardziej słychać w okolicach połączenia skrzyni z silnikiem (na dole). Nie ma spadku mocy, zwiększonego spalania, kopcenia (pomimo braku dpf i spółki). Do wymiany właściwie jest sterownik świec żarowych - ale to chyba nie przyczyna.


E91, 320d N47d20a 177km. Przebieg 230 tyś,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma takiego czegos jak korekty na 0. Czujesz stukanie na pedale sprzegla?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na filmiku, na koncu, gdy wylaczasz silnik, od razu przestaje stukac? Tak ja to slysze. Wkrec go na obroty 3-4tys i wylacz silnik i daj znac czy od razu przestaje stukac mimo iz wal sie dalej kreci.
Opublikowano
Po wkręceniu na około 3000 obrotow i wyłączeniu silnika stuka, stukanie zmniejsza się wraz ze spadkiem obrotow. Dzisiaj ruszając na światłach na polsprzegle beż gazu czułem delikatne stukanie na pedale sprzegla. Ale nie za każdym razem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic mi tu nie pasuje do ukladanki, dokladnie to ze czujesz na pedale gazu oraz hamulca, dodatkowo na sprzegle...chyba ze mamy doczynienia z dwoma osobnymi awariami.
Opublikowano

Pojeździłem trochę dzisiaj więc postaram się opisać bardziej szczegółowo.


Pedal sprzegla. Bicie czuć na luzie przy delikatnym wciśnięciu pedału sprzegla, dosłownie centymetr. Ale zauważyłem dzisiaj , że na postoju mając obroty w zakresie 1300-1500 (gdzie najdokładniej słychać stuki) wciśnięcie sprzegl powoduje lekkie wytłumienie tych stuków.


Pedal hamulca i gazu, tutaj z mojej strony zmyłka, przepraszam. Nie ma bicia na nich.


Byłem dzisiaj u mechanika, który wymieniał dwumase, sprawdzał panewki sworznie tłoków próbował diagnozować te stuki i stwierdził że nie ma pojęcia co to może być. Nie widział pęknięcia na wale, ale gdyby miał szukać dalej to myślałby nad wyjeciem walu i oddaniu do pomiarów, ale nie chce naciągać na kolejne koszty na podstawie domysłów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz to ma wszystko sens. Niestety, na 100% pekniety wal korbowy, dlatego tez, ktos wczesniej, zdemontowal walki balansujace sadzac ze to jest to.
Opublikowano
Pojeździłem trochę dzisiaj więc postaram się opisać bardziej szczegółowo.


Pedal sprzegla. Bicie czuć na luzie przy delikatnym wciśnięciu pedału sprzegla, dosłownie centymetr. Ale zauważyłem dzisiaj , że na postoju mając obroty w zakresie 1300-1500 (gdzie najdokładniej słychać stuki) wciśnięcie sprzegl powoduje lekkie wytłumienie tych stuków.


Pedal hamulca i gazu, tutaj z mojej strony zmyłka, przepraszam. Nie ma bicia na nich.


Byłem dzisiaj u mechanika, który wymieniał dwumase, sprawdzał panewki sworznie tłoków próbował diagnozować te stuki i stwierdził że nie ma pojęcia co to może być. Nie widział pęknięcia na wale, ale gdyby miał szukać dalej to myślałby nad wyjeciem walu i oddaniu do pomiarów, ale nie chce naciągać na kolejne koszty na podstawie domysłów.

 

jaki przebiegi i który rocznik auta? :roll:

Opublikowano
Teraz to ma wszystko sens. Niestety, na 100% pekniety wal korbowy, dlatego tez, ktos wczesniej, zdemontowal walki balansujace sadzac ze to jest to.

 

Też tak myślałem tylko zastanawiało mnie to , że przez półtora roku nic nie stukało i raptem się odezwało po 25 tys km od zakupu.

I teraz pytanie czy lepiej wymienić wal czy cały silnik. Jeżeli wal to jakie mniej więcej koszty, silniko z tego co widzę to 7 tys w górę... wymiama niezbyt opłacalna.



Niko999. 2007 (pierwsza rej 2010) rok przebieg 228 tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego juz nie jestem w stanie okreslic, zalezy co zdecydujesz, uzywka? Nominal? Szlif? Nowy wal? Panewki, jakie? Ile wezmie warsztat? Jak bedzie chcial to robic?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na naprawie trzeba sie znaca wymiana i jej pozniejsze problemy to juz sprawa klienta....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.