Skocz do zawartości

525d pompa w baku - wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrobiłem test poziomów paliwa. Miałem rezerwę, wlałem ok 7l. Rezerwa zgasła.

Pojechałem do sklepu. Ok 3km. Na teście wyszło lewy zbiornik 000 prawy 12,6. Czyli pompka przelewa prawidłowo? Z lewej do prawej?

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. W lewej pusto a ciągnie z prawej tam gdzie jest pompka. Jakby pompka zdechła to na rezerwie na pewno nie odpali, bo w prawej wtedy nie ma nic
Opublikowano

Czy może lewy pływak nie działa?. Musiałbym mieć ok 30l żeby coś zostało w lewej połowie zbiornika to wtedy powinny być jakieś wskazania. ?

Czy poniżej 20l lewy zawsze będzie pokazywał 0 czy jednak jakieś inne wskazania?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to, że chcesz zrobić doktorat z pompy zbiornikowej. Na podstawie wieloletnich obserwacji właścicieli E39 gaśnięcie silnika w momencie gdy wskazówka pokazuje około 15L jest powodem uszkodzonej pompy w baku. Pompę się wymienia i wszystko wraca do normy. Ponieważ u mnie na razie działa więc stwierdziłem, że tego nie ruszam i zostaje jak jest.

 

Czy może lewy pływak nie działa?

Zatankuj do pełna. Wtedy oba wskazania powinny być równe.

Opublikowano
gaśnięcie silnika w momencie gdy wskazówka pokazuje około 15L jest powodem uszkodzonej pompy w baku.


Zgadza się, ale mi się wydaje że akurat skończyło mi się paliwo. Tzn miałem go już na dnie i na rondzie pompa już zassała powietrze. Ale jak stanąłem, włączyłem zapłon i chodziła progowa, to było wyraźnie słychać jak raz po raz chrobota powietrze . Pokręciłem dłużej, silnik odpalił i rura na CPN. Po dodaniu , chodziła normalnie.

Opublikowano
A lewy pływak coś tam działa. Mam 12l ropy. Dziś rano włączyłem test ilości paliwa. Na włączonym zapłonie (podczas pracy pompy progowej) lewy pokazywał jakieś małe wartości ok 2 do 4l A prawy ok 8. . Wydaje mi się że paliwo które idzie z przelewów. Po uruchomieniu silnika, w prawym wzrosło a w lewym spadło na 0. Czyli coś tam pracuje
Opublikowano

Wczoraj wyciagnalem plywak ze strony kierowcy i byl przyblokowany wezem przelewajacym i dlatego wskazywalo mi caly czas 8.3 po lewej stronie...

Po wsadzeniu jeszcze raz pokazywalo ok 0l a w prawym 3.5 litra, dzisiaj jak wsiadlem rano wszystko paliwo bylo w lewym okolo 3litrow po odpaleniu auta nie przelewalo na prawy pojechalem na stacje wlalem z ciekawosci 4 litry i te 4 litry wlalo na prawy zbiornik. Jak pojechalem dalej zaczelo przelewac z lewego do prawego az w koncu w lewym mialem 0 a wprawym reszte... Zatankowalem do pelna i bede obserwowal co sie bedzie dzialo.

Pozdrawiam

Opublikowano
Wczoraj wyciagnalem plywak ze strony kierowcy i byl przyblokowany wezem przelewajacym i dlatego wskazywalo mi caly czas 8.3 po lewej stronie...

Po wsadzeniu jeszcze raz pokazywalo ok 0l a w prawym 3.5 litra, dzisiaj jak wsiadlem rano wszystko paliwo bylo w lewym okolo 3litrow po odpaleniu auta nie przelewalo na prawy pojechalem na stacje wlalem z ciekawosci 4 litry i te 4 litry wlalo na prawy zbiornik. Jak pojechalem dalej zaczelo przelewac z lewego do prawego az w koncu w lewym mialem 0 a wprawym reszte... Zatankowalem do pelna i bede obserwowal co sie bedzie dzialo.

Pozdrawiam

O to już będziemy coś wiedzieć.

Opublikowano

Jak narazie to co zauwazylem to rano przed odpaleniem auta paliwo jest rozlane mniej wiecej po rowno a po odpaleniu przelewa z za kierowcy do pasazera...

Jako ze zalalem do pelna i jutro wybieram sie w mala trase nad Soline to ubedzie troszke paliwa i zobacze czy bedzie ok.

A moze ktos sprawdzic przed odpaleniem jak jest rozmieszczone u Was w zbiorniku paliwo tzn ile w lewym ile w prawym ?

Opublikowano
Jak narazie to co zauwazylem to rano przed odpaleniem auta paliwo jest rozlane mniej wiecej po rowno a po odpaleniu przelewa z za kierowcy do pasazera...

Jako ze zalalem do pelna i jutro wybieram sie w mala trase nad Soline to ubedzie troszke paliwa i zobacze czy bedzie ok.

A moze ktos sprawdzic przed odpaleniem jak jest rozmieszczone u Was w zbiorniku paliwo tzn ile w lewym ile w prawym ?

U mnie jak mam mało paliwa , rano jest trochę w lewym i trochę w prawym. Po odpaleniu w lewym spada niemal do zera

Opublikowano
Tak to co zauważyłem jedynie że chyba nie dokreciłem albo krzywo zakręciłem dekielki od zbiornika bo czuć było diesla a tak pozatym to jest ok

Czuć diesla powiadasz... ja bym się bardziej martwił jakby było czuć gazem



Ha ha taki żart

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie przewody z baku do pompy progowej już w jednym miejscu przegniły. Zamówiłem już nowe. W tygodniu przyjdą to wymienię. Oryginały kosztują ok 90zł a ja kupiłem rurki miedziane na metry. Wystarczą 2m. Połowa ceny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można wymienić te przewody bez kanału ? Na Alledrogo znalazłem miedziane, zarobione końcówki, zasilajacy i powrotny w cenie 88 zł.
Opublikowano
Można wymienić te przewody bez kanału ? Na Alledrogo znalazłem miedziane, zarobione końcówki, zasilajacy i powrotny w cenie 88 zł.

Bez kanału może być ciężko. One z tyłu skręcają w górę i jakieś 5-10cm wyżej łączą się z przewodami gumowymi. Z kanału masz wszystko czarne na białym. Możesz jeszcze podnieść bok auta, zabezpieczyć i wpełznąć.

Opublikowano
I nie przepłacaj za te przewody. Kup rurki miedziane, np hamulcowe na metry. Ja kupiłem 3m. Obetnę je na odpowiednie długości a końcówki jak ktoś chce można rozklepać dużym punktakiem (by ciśnienie przypadkiem nie zrzuciło węża z rurki)
Opublikowano
Mierzyłam to są dwa odcinki leżące równolegle idące od przewodów gumowych z baku w stronę pompy progowej. 2 odcinki po około 1m każdy. Zamówiłem 3metry przewodu miedzianego, w razie wu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te sztywne przewody na obu końcach są połączone z gumowymi wężami ? Nie ma nakręcanych końcówek jak w przewodach hamulcowych ? Jeśli tak to faktycznie rurka na metry będzie tańsza.
Opublikowano
Te sztywne przewody na obu końcach są połączone z gumowymi wężami ? Nie ma nakręcanych końcówek jak w przewodach hamulcowych ? Jeśli tak to faktycznie rurka na metry będzie tańsza.

Właśnie sam się dziwłem po co te gwinty. Rurka od strony pompy i od baku wchodzi w gumowy przewód i są opaski zaciskowe. Osobiście u siebie patrzyłem .

Opublikowano
Wiesz, opisuję tak jak ja mam u siebie. Może ktoś kiedyś jakiegoś modifa wprowadził. Grunt że działa, grunt że szczelne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda, że tak ma być. Może na aukcji jest tylko zdjęcie poglądowe. Właściwie to można za 40 zł kupić zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych i zrobić eleganckie spęcznienia z obu stron, żeby wężyk się nie zsuwał. Potrzebny też obcinak do rurek. Kwestia jeszcze jakiej grubości są ścianki w tej rurce, bo z tego co znalazłem to sprzedają od 0,8 do 1,0 mm.
Opublikowano
Wygląda, że tak ma być. Może na aukcji jest tylko zdjęcie poglądowe. Właściwie to można za 40 zł kupić zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych i zrobić eleganckie spęcznienia z obu stron, żeby wężyk się nie zsuwał. Potrzebny też obcinak do rurek. Kwestia jeszcze jakiej grubości są ścianki w tej rurce, bo z tego co znalazłem to sprzedają od 0,8 do 1,0 mm.

Te co zamówiłem rzekomo mają ścianki 1mm. Czyli do instalacji z wysokim ciśnieniem. Licząc średnicę zewnętrzną 8mm i odejmując dwie ścianki po 1mm każda wyjdzie przepływ o średnicy 6mm. Zmierzę czy faktycznie tak jest jak tylko paczka przyjdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.