Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią po swapie z 2.8 na 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Problem nastepujący, Po swapie z 2.8 na 2.0 skrzynia została Automat od 2.8.

Wszystko pracuje równo, jedzie ale nie do końca. Skrzynia przeciąga i to całkiem solidnie. Co może być nie tak? I jak rozwiązać taki problem.


Sterownik silnika 2.0, skrzyni nie ruszany.


Uprzedzam ciekawych 2.8 poszło do ładniejszej sztuki w manualu, a ta ma tylko wozić dupkę z punktu A do punktu B.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sterownik skrzyni dopinany jest do sterownika silnika, jak sterownik skrzyni został oryginalny z 2.8 i zapiąłeś go do nowego 2.0, no to mogą być właśnie takie problemy, załatw sterownik skrzyni od 2.0, bo na pewno wsad sterownika od 2.8 i 2.0 bedzie inny, po Vinie trzeba rozkodować jaką masz skrzynię z 2.8 i po Vinie ze sterownika silnika 2.0, jaka tam była dedykowana
Opublikowano

A5S 310Z Auto - Na stronce pokazuje ze to taka skrzynia 2.8


A jak sprawdzić jaki sterownik dobrać do tej skrzyni, żeby współgrało ładnie z 2.0? Wystarczy od innego automatu który orginalnie był w 2.0 jakimś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli sprawdziłeś że to ta sama skrzynia, to razem ze sterownikiem silnika 2.0 powinien wjechać sterownik skrzyni z tego właśnie samochodu co silnik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

masz Vin z obu aut? chciałem coś sprawdzić

Oznaczenia na skrzyni biegów to jedno, ale poprawna definicja skrzyni to jej numer na tej blaszce, to ją tak na prawdę definiuje, w BMW dużo robi się dyfrem, ale zastanawiam się jeszcze nad przełożeniami skrzyń z 2.0 i 2.8

sterownik do skrzyni to nie jest jakiś duży problem, trzeba poszperać, podzwonić, nawet jak ktoś nie wystawia takiej aukcji, zadzwonić do gościa który sprzedaje z takiej 2.0, okaże się że ma, tylko nie wystawia, bo kto to kupi?

Opublikowano

WBADD61070BR44659 - orginalnie 2.8


WBADD11020BN49646 - orginalnie 2.0


Rocznikowo różnica poł roku


Tylko czy do 2.0 był tylko jeden typ skrzyni automatycznej i czy będzie pasować kazdy z 2.0 do tej skrzyni z 2.8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wchodząc po Vinie z Twojej 2.8 pokazuje 3 skrzynie jakie tam były zakładane, ale wybierając tą którą masz u siebie i którą podałeś, patrząc na zastosowanie, program pokazuje E39 i E38 tylko z silnikiem 2.8! A to oznacza że jest to skrzynia o innych przełożeniach w środku i nie była wykorzystywana w inne wersji silnikowej, stąd Twoje problemy, przeciąganie biegów, nie wspominając już o tym że jej sterownik dopięty jest do sterownika silnika z 2.0, gdzie na bank jest inna mapa i sygnały jakie przekazuje do skrzyni
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozkodowując samochód po Vinie z którego jest silnik, pokazuje dwie skrzynie: A5S325Z i A5S310Z ta druga była zakładana do 09/98 czyli przed liftowa, czyli zgodna z Twoim nowym silnikiem, i tu trzeba uważać bo te lifty skrzyniowe, pociągały za sobą zmianę wtyczek w sterownikach, więc trzeba dokładnie sprawdzić, czy da się ją dopiąć do Twojego sterownika silnikowego, z tego co mi się wydaje, to ta druga, czyli A5S310Z Obie te skrzynie były dedykowane wyłącznie do 2.0 M52
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak, ale nie bazuj na samym oznaczeniu boxa skrzyni, bo one wszystkie mają ten sam, istotny jest numer na tej blaszce skrzyni, zmiana tej skrzyni była po 98, motor masz z 97, więc będzie pasować, ale to musi być skrzynia z 2.0 M52, skrzynie do tej jednostki napędowej nie były wykorzystywane w innym silniku, więc jej przełożenia, sterownik zostały zaprojektowane do współpracy wyłącznie z 2.0 M52, jak taką założysz, będzie gadać, sterownik skrzyni nie jest przypisany do sterownika silnika, nie wymaga programowania, więc samo zapięcie wtyczek załatwi sprawę, ale jest jeszcze jeden temat, dyfer: w Twoim samochodzie teraz siedzi dyfer o przełożeniu 2,93 więc dość długi, w silniku który masz teraz i skrzyni przypisany jest o przełożeniu 3,46 więc zauważalnie krótsze przełożenie. Po zmianie pewnie przeciąganie biegów zginie, ale skrzynia bedzie przepinać te biegi dość długo i prędkość maxymalna zauważalnie wzrośnie, jak to będzie gadać cholera wie, ale to będzie spore obciążenie dla silnika i nie wiadomo jak wpłynie na zużycie paliwa, kupując skrzynię, negocjuj też od razu dyfer, powinien być o przełożeniu 3:46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kolego ten 2.0 to M52TU czy M54? (Sterownik silnika MS42 czy MS43?)

Założony masz sterownik skrzyni zapewne BOSCH tylko pytanie GS8.60.0 cz GS8.60.4?

Właściwie w obu można zmienić soft za pomocą winkfp i kabelka od inpy.

Ja mam silnik M52TU20 a sterownik skrzyni założony GS8.60.4 który powinien pracować z M54 i to dodatkowo z wersji 2,5L.

Najwierw w inpie skasuj adaptacje skrzyni i zobacz co to zmieniło.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Kolego ten 2.0 to M54TU czy M54? (Sterownik silnika MS42 czy MS43?)

Założony masz sterownik skrzyni zapewne BOSCH tylko pytanie GS8.60.0 cz GS8.60.4?

Właściwie w obu można zmienić soft za pomocą winkfp i kabelka od inpy.

Ja mam silnik M52TU20 a sterownik skrzyni założony GS8.60.4 który powinien pracować z M54 i to dodatkowo z wersji 2,5L.

Najwierw w inpie skasuj adaptacje skrzyni i zobacz co to zmieniło.

 


Silnik m52b20 jeden vanos sterownik silnika ms41 sterownika skrzyni nie pamietam jaki jest. Po skasowaniu adaptacji skrzyni ile trzeba pojezdzić mniej więcej ?

Opublikowano
tak, ale nie bazuj na samym oznaczeniu boxa skrzyni, bo one wszystkie mają ten sam, istotny jest numer na tej blaszce skrzyni, zmiana tej skrzyni była po 98, motor masz z 97, więc będzie pasować, ale to musi być skrzynia z 2.0 M52, skrzynie do tej jednostki napędowej nie były wykorzystywane w innym silniku, więc jej przełożenia, sterownik zostały zaprojektowane do współpracy wyłącznie z 2.0 M52, jak taką założysz, będzie gadać, sterownik skrzyni nie jest przypisany do sterownika silnika, nie wymaga programowania, więc samo zapięcie wtyczek załatwi sprawę, ale jest jeszcze jeden temat, dyfer: w Twoim samochodzie teraz siedzi dyfer o przełożeniu 2,93 więc dość długi, w silniku który masz teraz i skrzyni przypisany jest o przełożeniu 3,46 więc zauważalnie krótsze przełożenie. Po zmianie pewnie przeciąganie biegów zginie, ale skrzynia bedzie przepinać te biegi dość długo i prędkość maxymalna zauważalnie wzrośnie, jak to będzie gadać cholera wie, ale to będzie spore obciążenie dla silnika i nie wiadomo jak wpłynie na zużycie paliwa, kupując skrzynię, negocjuj też od razu dyfer, powinien być o przełożeniu 3:46

 

Będzie obciążenie dla silnika ale na trasie spalanie teoretycznie powinno być okej gorzej w mieście. Mniejsza o to chcę żeby to na razie po prostu jezdziło bo brat chce do szkoły dojeżdżać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.