Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak śruby mogą mieć wpływ na wyważenie koła???

Widziałeś kiedykolwiek aby wulkanizator wyważał koło ze śrubami?

Ty tak na serio ??!!!

Opublikowano

To rozumiem ze takie chocki pozwalają wam urywać tysięczne a może setne części sekundy na okrążeniach torów precyzyjnie cyzelujac zakręty w klasie lm, jadąc 318d z boksem dachowym….


Mam nieodparte wrażenie iż jest strzelane z armaty do muchy. Rozumiem zdeformowana oponę, zwichrowana felgę etc. Ale śruba oddalona o 5cm od piasty w całym tym układzie?


Chyba ze to ja jestem w błędzie to proszę mnie sprostować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie że śruba może mieć znaczenie, ale z racji bliskości do piasty (mały promień) to jest to pomijalne.
Opublikowano (edytowane)
jakby założył każdą śrubę inną lub przynajmniej 1 lub 2 inne to wtedy MOŻE by to miało znaczenie ale wątpię że ktoś by to wyczuł na kierownicy. A jeśli wymienia cały komplet śrub 5 szt to jakie to ma znaczenie? Żadne. Piasty i tarcze mogą być krzywe ale przeważnie są proste. Więc jeśli są proste i nie ma tam żadnego bicia to jaki wpływ ma dystans który dokładasz lub śruby? Żaden. Kręci się tak samo jak się kręciło wcześniej tylko inną masę (waga śrub i dystansów - prawie żadna). Tak samo zmieniacie felgi i też jest inna masa felgi - jaki to ma wpływ? Żaden. Raczej jak ktoś zmienia śruby to wszystkie 5 na takie same. Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
Chodzi o spora roznice wagi sruby zabezpieczajacej. Zobacz fotki z ważenia.
Opublikowano
Ja doskonale wiem o co chodzi. Wydaje mi się że napisałem wyraźnie w poprzednim poście kiedy masa śruby będzie mieć znaczenie a kiedy nie.
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

@moskil czy śruby kupiłeś w zestawie z dystansami? Te z przejściówką na torx? Ja mam problem z tymi dystansami i nie wiem, gdzie leży przyczyna, ale przy 130-140 buda wibruje, a bez dystansów jest ok. Też JR. Zastanawiam się czy to nie śruby, czy może wadliwy dystans

Opublikowano

Miałem ten sam problem. Trzeba było dodatkowo założyć na kołnierz piasty tuleje przedłużającą, żeby dobrze wycentrować felge. Kupowalem i zakładałem dystanse w JDLu w Warszawie i oni również dołożyli mi tą tuleje jak zgłosiłem ze mam bicie. Napisz do [email protected] Ja z nim wszystko załatwiałem.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, boohmacher napisał(a):

Miałem ten sam problem. Trzeba było dodatkowo założyć na kołnierz piasty tuleje przedłużającą, żeby dobrze wycentrować felge. Kupowalem i zakładałem dystanse w JDLu w Warszawie i oni również dołożyli mi tą tuleje jak zgłosiłem ze mam bicie. Napisz do [email protected] Ja z nim wszystko załatwiałem.

Nawet mimo takiego samego otworu na dystansie (bez potrzeby pierścienia centrującego)? 😮 A jaką szerokość dystansów założyłeś? 

Edytowane przez hvdy
Opublikowano

Poza dystansami byl dodatkowo pierscien centrujacy ale mimo to bylo bicie. Do okolo 120km/h bylo ok, a pozniej pojawialy sie wibracje. Po montazu tulei problem zniknal i nie ma zadnego bicia. Mialem 4 x 10mm w G21. Finalnie po roku zdjalem z przedniej osi bo nie moglem przyzwyczaic sie do wygladu. Moim zdaniem seryjny przod wyglada duzo lepiej i bardziej naturalnie. Gdybym mial g20 nie rozpatrywalbym montazu dystansow bo w mojej ocenie tylne kola nie sa tak schowane jak w g21. Napewno nie montowalbym wiecej niz 10mm bo 12, 15mm wyglada dziwnie i nienaturalnie, na kolach 19 i zawiasie m. 

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano

A no widzisz, ja mam dystanse pasujące pod otwór, więc pierscień nie jest potrzebny- czyli przyczyna leży gdzie indziej 😕 Ciekaw jestem czy jest możliwość sprawdzenia czy wadliwy, niewyważony jest sam dystans

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, hvdy napisał(a):

A no widzisz, ja mam dystanse pasujące pod otwór, więc pierscień nie jest potrzebny- czyli przyczyna leży gdzie indziej 😕 Ciekaw jestem czy jest możliwość sprawdzenia czy wadliwy, niewyważony jest sam dystans

Jedz do wulkanizacji niech wywaza kolo z dystansem - najpierw samo kolo, pozniej niech doloza dystans.

Ale z racji ze jest to bliskie środka promienia, ma duzo mniejszy wplyw

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Mam ładowarkę indukcyjną dokładaną do Serii 3/4, niestety ale wymieniłem telefon na nowy i jest za duży do tej ładowarki (Iphone 14 pro, wystaje wyspa aparatu) i będę chciał sprzedać, jeżeli ktoś jest zainteresowany, działa w 100%. Kupiłem w Lutym za 333zł, oddam za 200zł + kw 🙂

https://pl.aliexpress.com/item/1005002705205957.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.45.38b31c24dCNCwJ&gatewayAdapt=glo2pol

Edytowane przez jaavi666
Opublikowano
43 minuty temu, maciej_cie napisał(a):

Coś robisz nie tak.

Mam taka ładowarkę i 14Pro. Ładuje nawet w etui, trzeba tylko odpowiednio wsunąć telefon.

Tak, zgadza się bez etui ładuje bez problemu, po prostu mam za gruby case i musze się pomęczyć aby załapało, w iphone 11 i 13 nie ma tego problemu więc i tak korzystam z kabla

Opublikowano
W dniu 26.06.2023 o 18:47, moskil napisał(a):

Nowe obudowy lusterek piano black zamiast kolorowych, oczywiscie prawilne od chinczyka :]

spacer.png

Nie są głośniejsze od oryginałow jak jedziesz takie 150 - 160?

Opublikowano
9 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Jedz do wulkanizacji niech wywaza kolo z dystansem - najpierw samo kolo, pozniej niech doloza dystans.

Ale z racji ze jest to bliskie środka promienia, ma duzo mniejszy wplyw

Same koła są wyważone, bo bez dystansów nie wibruje, ale spróbuję wyważyć z dystansami 👍🏻

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.08.2022 o 17:49, szakal1611 napisał(a):

3f5c945d2bc24d28eab0d1adec0b11e2.jpg

Mały detal a cieszy

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czy oryginalne - fabryczne rygielki są przykręcane czy wciskane ?

Edytowane przez aras2
Opublikowano
W dniu 28.06.2023 o 13:39, hvdy napisał(a):

@moskil czy śruby kupiłeś w zestawie z dystansami? Te z przejściówką na torx? Ja mam problem z tymi dystansami i nie wiem, gdzie leży przyczyna, ale przy 130-140 buda wibruje, a bez dystansów jest ok. Też JR. Zastanawiam się czy to nie śruby, czy może wadliwy dystans

Hmm nie wyczuwam zadnych wibracji. Dokladniej mam JRWS2-15mm-5L-66BK 5x112/66,6/15mm. Ich otwór centrujący ma 66,6mm tyle samo co otwór w oryginalnej feldze. Z tego co pamietam jak założyłem dystans na piaste to nie mial on zadnego luzu na boki, nie bylo tez luzu miedzy dystansem, a felgą. Tam nawet nie ma gdzie zalozyc plastikowego pierscienia bo zwyczajnie jest zero wolnej przestrzeni. Tak, czy siak jak bede w PL to sciagne kolo i to jeszcze raz sprawdze.

Sruby dobierałem sam, kupilem osobno. Przód 40mm, tył 43mm

https://srubydofelg.pl/sruba-14x125x40-stozek-k17-czarna/?lang=pl/

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 30.06.2023 o 15:00, ironiq napisał(a):

Nie są głośniejsze od oryginałow jak jedziesz takie 150 - 160?

Niestety są. Po przekroczeniu 60km/h zaczynają wydawac dzwiek podobny do brzęczenia pszczoły. Słychac to tylko przy otwartych oknach, dlatego dopiero niedawno sie zorientowałem, dzwiek nie jest glosny, ale go slychac. Na zywo te capsy wygladają kozacko wiec na razie je zostawiam, ale pewnie za jakis czas wymienie na cos innego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.