Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Planuję wymieni w zderzaku aktywną żaluzje bo moja przestała działać.

Pytanie czy trzeba do tego cały zderzak ściągać czy jakoś podejdzie się od spodu po ściągnięciu osłon dolnych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Noooo jest tam trochę rozbierania. Zderzak na bank trzeba ściągać. Jeżeli masz radar i kupisz nową w ASO to musisz zrobić lekką rzeźbę i wyciąć miejsce na mocowanie radaru, sprzedają bez niego. Jakaś masakra.
Krzysztof
Opublikowano

I tego się obawiałem. Na szczęście bez radaru.

Jeśli żaluzja jest cała to nie lepszą opcją będzie wymienić tylko mechanizm/silniczek ? może do niego da się dojść bez rozbierania przodu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie są dostępne elementy składowe żaluzji. Sprzedawana jest w komplecie. Nie otwiera się czy co się z nią dzieje ?
Krzysztof
Opublikowano

nie zamyka się i bład w ISTA taki sam.

Tak wiem że jest sprzedawana jako całość bo już mam zamówioną , tylko tak myślałem czy można przełożyć sam silniczek niż bawić się w sciąganie całego zderzaka ;)

Opublikowano
Panowie, po zmianie silnika ( moim przypadku mowa o górnej, bo akurat u mnie górna się przycina i na pewno same żaluzje pracują bez zacięć) należy robić jakieś adaptacje silnika czy silnik jest P&P?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie zamyka się i bład w ISTA taki sam.

Tak wiem że jest sprzedawana jako całość bo już mam zamówioną , tylko tak myślałem czy można przełożyć sam silniczek niż bawić się w sciąganie całego zderzaka ;)

Robiłeś test ISTĄ ? Pracuje czyli zamyka się i otwiera ? Bardzo często jest błąd pomimo tego, że żaluzja pracuje. Łapie błąd nawet wtedy gdy "wolniej" się otwiera/zamyka.

Krzysztof
Opublikowano

W sumie o teście nawet nie pomyslałem, błąd kasowałem parę razy już ale cały czas pozostawała otwarta.

Wiesz może gdzie tego testu szukać w ista ?

Ista używam tylko do sprawdzania błędów, reset i sekcji.

Opublikowano
Panowie, po zmianie silnika ( moim przypadku mowa o górnej, bo akurat u mnie górna się przycina i na pewno same żaluzje pracują bez zacięć) należy robić jakieś adaptacje silnika czy silnik jest P&P?

 

Panowie, ponawiam pytanie, macie jakieś doświadczenie w tym temacie?

Opublikowano

Wydaje mi się że nie trzeba, ewentualnie zrobić test czy wszystko działa ok - tylko sam nie mogę go znaleźć w ISTA .

Znalazłem opcje otwarcia i zamykania rolet w funkcjach serwisowych ( dolna zamyka się i otwiera ) ale po zakończeniu operacji powraca do pozycji otwartej dalej z błędem kodu w ista 30C400 Bottom radiator blind, plausibility: Blocking.

Więc roleta działa a i tak wywala błąd że nie działa ?!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Roleta dolna na wyłączonym silniku jak i po jego "zgaszeniu" automatycznie się otwiera. Przy tych temperaturach, przynajmniej w moim aucie, górna i dolna otwierają się po wyjeździe z garażu. Jak wywala błąd po teście to prawdopodobnie otwiera się i zamyka z oporem dlatego wywala błąd. Spróbuj przesmarować smarem silikonowym prowadnice rolety może coś pomoże.


Opis kodu błędu 30C400

Diagnostyka monitoruje aktywną żaluzję chłodnicy. Usterka jest wykrywana, gdy dolna klapa żaluzji grzejnika jest zablokowana.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie działa w sposób ciągły.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala Status PWF: Jazda


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan czasu usterki

Usterka jest wprowadzana, jeśli została wykryta więcej niż następująca liczba razy (licznik odbicia usterki): 4

Plan serwisowy

1. Sprawdź mechanikę żaluzji chłodnicy pod kątem swobody ruchu.

2. Przeprowadź kontrolę działania.

- Jeśli kontrola działania jest OK: skasować pamięć błędów, nie są potrzebne żadne dalsze czynności.

- Jeśli kontrola działania nie jest OK: postępuj zgodnie z uwagami w module testowym

Wpływ błędu

Zmniejszenie osiągów silnika w razie potrzeby z powodu niewystarczającego chłodzenia silnika.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Żaden

Krzysztof
Opublikowano

Więc dla potomnych odnośnie górnej żaluzji - nieco poza głównym wątkiem, ale może coś pomoże.

Silnik wymieniłem, bo się przycinał w pozycji otwartej. Wymiana samego silnika jest możliwa bez ściągania zderzaka, ale trzeba się nagimnastykować i jest to trudne, jednak perspektywa ściągania zderzaka była dla mnie o wiele gorszym scenariuszem więc walczyłem. Silnik oczywiście nowy i oryginalny.

Po wymianie wszystko śmiga, test wykonany komputerem. Otwiera i zamyka za każdym razem. Poprzednio potrafił się zaciąć i nie chciał ruszyć, ale za którymś razem zadziałał i chodził przez jakiś czas bez problemu. Oczywiście żadnej adaptacji nie trzeba robić. W błąd wprowadził mnie patafian z serwisu, który z uporem maniaka twierdził, że trzeba robić jakąś adaptację, stąd też moje pytanie we wcześniejszych postach. Wszystko się poprawnie otwiera, zamyka i w końcu żadnych błędów z roletami (radiator blind) nie mam w pamięci komputera.

Z dolnymi niemal na 100% będzie tak samo.

Powodzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy górnej jest silniczek sterujący jako osobny element i można go wymienić w dolnej nie występuje, jest integrlalną częścią żaluzji, niestety.
Krzysztof
Opublikowano

U mnie w G20 podobny problem.

Błąd który u mnie wyskakuje to:


138224 Active cooling air flap control (AKKS), below: lower stop not detected


nie jest to chyba nawet problem z otwieraniem/zamykaniem ale bardziej z jakimś czujnikiem na dolnej żaluzji.


ASO proponuje wymianę całości (51745A22C65) koszt 1800PLN, mnie sie wydaje ze moze jednak nie ma potrzeby bo moze to jakies pojednyczne przyciecia, i temat minie - tym bardziej że to dolna wiec ryzyko przegrzania silnika pewnie mniejsze.


wg instrukcji serwisowej:


The underbody shield will be removed following

repair instructions 51 47 490 “Removing and

installing/replacing underbody protection

(Front)”, and the flap connection should be

inspected.

Was the flap linkage disconnected?

Yes: Correctly reinstall the flaps by clipping the

flaps into the linkage as shown in the

attachment.

No: Perform the system test plan (ABL-DITAT1214_BX8_KJ) for the active air flaps. Follow

test plan recommendations.


Moze ktoś poradzic w temacie? Moze jakies sprawdzenie ktore moge wykonać?


Da sie to kontrolować czy otwieraja/zamykaja sie te wloty?

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Dodatkowo , wie ktoś może w jakich warunkach dolna żaluzja się otwiera?

Zauważylem że po jeździe i zatrzymaniu bez wyłączania silnika górna jest otwarta ale dolna nie, i nie wiem czy to właśnie ten problem czy może dolna otwiera się w innych warunkach.

Temperature pokazuje OK.


Dzięki!

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodatkowo , wie ktoś może w jakich warunkach dolna żaluzja się otwiera?

Zauważylem że po jeździe i zatrzymaniu bez wyłączania silnika górna jest otwarta ale dolna nie, i nie wiem czy to właśnie ten problem czy może dolna otwiera się w innych warunkach.

Temperature pokazuje OK.


Dzięki!

Nie wiem jak jest w benzynie ale u mnie w dieslu dolna jest otwarta a górna nie. Jak "złapie" trochę temperatury to górna też się otwiera. Dolna, przynajmniej w dieslu, po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć bez względu na temperaturę.

Krzysztof
Opublikowano

Dzięki


Ciekawe czy w benzynie powinno być tak samo.


Zastanawiam się teraz czy jak ostatnio robiło akcje serwisowa na jakieś mocowania nadkola to przy okazji nie odłączyli jakiejś wtyczki od tego.

Pozdrawiam,

47

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.