Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha, zrozumiałem, że sam oddawałeś na regenerację. W takim razie nic nie wiadomo, ale ja bym się wstrzymał z rwaniem turbo.


Filmy wrzucaj na YT. Manometr pokazuje ciśnienie wstępne paliwa ? Jeśli tak, to jest padaka, albo miernik pokazuje bzdury. Zorganizuj kabel do INPA, błędy, parametry na żywo. Metoda Macajewa to nie robota...

Opublikowano
Kabel zorganizuję, wtedy podam wszystkie parametry po pomiarach. Film mam od poprzedniego właściciela ale on sam nie potrafił dobrze określić co tutaj było mierzone, wspominał coś o zepsutym manometrze aczkolwiek ciężko było się z nim dogadać w logiczny sposób.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mam taki niebieski chiński, ale teraz bym kupił polski. Tak się nazywa - POLSKI INTERFEJS INPA 2KL
Opublikowano

https://zapodaj.net/f2c17880a26a8.png.html

https://zapodaj.net/aecc1f628e049.png.html

https://zapodaj.net/6e58d7d51fea6.png.html

https://zapodaj.net/b5e21487d0baa.png.html

https://zapodaj.net/54f9aeae937bf.png.html


Powyżej screeny danych z INPY na postoju na niedogrzanym silniku. Czy na tej podstawie byłbyś w stanie coś powiedzieć Fuser? Jeżeli powiesz mi w jaki sposób to będę wdzięczny i chętnie porobię więcej pomiarów w dowolny sposób aby było to jakkolwiek miarodajne. Dzięki za pomoc :)


Edit. Dzień temu usuwałem też błędy i dzisiaj pokazało jeszcze coś takiego:

https://zapodaj.net/151cdc61e9821.jpg.html


Gdzieś wyczytałem, że mogą to być świece lub sterownik, jak sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zbyt niskie ciśnienie wstępne. Powinno być 4 bar na postoju, a jak jest 3,5 to pod obciążeniem będzie całkiem dętka. Pompa progowa na 90% do wymiany, ewentualnie zawór zwrotny, ale jego nie ma za bardzo jak jednoznacznie wykluczyć. Najpierw trzeba niestety podmienić pompę na sprawną.


Korekty wtrysków są dobre, po rozgrzaniu powinny się jeszcze zmniejszyć.


Do sprawdzenia świece, albo przekaźnik, albo bezpiecznik chyba 100A gdzieś w pobliżu akumulatora.

Opublikowano
A w związku z tym, że wcześniej mówiłeś o pompie progowej jako przyczynie braku mocy w górnych partiach obrotów jak to się może mieć do mojego problemu zwykle wkręcającej się turbiny powyżej 2300?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ustaw nagrywanie ekranu (programem) z podglądem na ciśnienie doładowania, masę powietrza oraz ciśnienie wstępne i gaz do dechy bez odpuszczania najlepiej na 4 biegu (ostatecznie 3) od 1800 rpm do końca skali lub możliwości na drodze. Wtedy można coś radzić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A w związku z tym, że wcześniej mówiłeś o pompie progowej jako przyczynie braku mocy w górnych partiach obrotów jak to się może mieć do mojego problemu zwykle wkręcającej się turbiny powyżej 2300?

Przyczyn może być kilka, np. EGR się nie domyka i dół będzie pogorszony, potem jest lepiej, ale do 4k pewnie wchodzi z oporem. Jakby nie patrzeć ciśnienie wstępne jest za niskie. Auto nie będzie jechać jak nie ma paliwa. Owszem można zrobić test live data, ale wg mnie najpierw trzeba zacząć od pompy. Możesz też sprawdzić ciśnienie wstępne pod obciążeniem, pewnie zejdzie do 3 bar, a nie powinno być mniej niż 3,6 bar (na postoju 4 bar).


Jak będziesz miał już odpowiednie ciśnienie wstępne to tak jak Maniek pisze, ewentualnie można bardziej zobrazować wyniki programem TestO https://e46garage.pl/jak-zrobic-log-dynamiczny-bmw-program-testo/ tyle, że dane trzeba wrzucić do Exela na wykres.

Opublikowano
W porządku, dziękuję za porady Panowie. W weekend zrobię pomiary tak jak opisał to Maniek a tak czy inaczej po Matki Boskiej Pieniężnej zajmę się tematem progówki i zobaczymy co dalej. Tym błędem świec w związku z brakiem jakichkolwiek problemów z odpalaniem się przejmować czy na razie nie zwracać uwagi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba zdjąć kolektor dolotowy, żeby dobrać się do świec. Trzeba je wykręcać na rozgrzanym silniku i z czuciem, żeby nie urwać więc zależy jak sprawnie go zdejmiesz, ewentualnie zagrzać silnik po zdjęciu kolektora.


Zależy jaka będzie zima, ale nie jest zdrowe dla silnika odpalanie w mrozy na niesprawnych świecach, bo występują przeciążenia jak część cylindrów już chodzi, a inne nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw wypada zmierzyć opór każdej świecy, ponieważ to nie one muszą być powodem tego błędu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam ponownie, miałem dzisiaj chwile więc zrobiłem dwa pomiary na 3cim biegu, od około 1000 do 4000 obrotów. Obydwa w przypadku kiedy samochód ma problem z mocą ponieważ nie mogłem coś dzisiaj trafić na moment kiedy poprawnie przyspiesza. Co o tym sądzicie?



  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za małe ciśnienie wstępne. Daj podgląd na oczekiwane i rzeczywiste ciśnienie doładowania. Zrób to na 4 biegu od 1800 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Aktualizacja ze strony autora postu :D

Zamontowałem przepływkę o numerze 314 - zgodnie z oczekiwaniami samochód ożył

Zamiast bawić się w programowanie po prostu kupiłem odpowiednią przepływkę chyba nie zaszkodzi mimo że Bosch uznaje ją za wadliwą :D

Znacznie zmniejszyło się spalanie i chodzi tak samo jak bez przepływki. Nie dymi i ogólnie jest bajecznie

ALE

Wiele pozostawia do życzenia jednak nadal czas do setki bo wynosi prawie 10 sekund!

Zrobiłem reset adaptacji skrzyni ale nic to nie dało... Na trybie sport przyspiesza gorzej niż na zwykłym trybie automatycznym (?)

Czuć że ewidentnie nie wyrabia w wyższych partiach obrotowych. Z miejsca startuje jak rakieta ale potem moc znika.

Przepływka pokazuje max 782

Wykresy doładowania wskazują na to że pompa progowa znowu nie wyrabia bo ciśnienie spada aż do 3.1 bara przy 3800obr

Jeżeli to znowu progówka to chyba teraz kupie oryginał i tyle bo to jakaś porażka

Chyba że fatalne przyspieszenie to przez to że otwiera mi się mimowolnie EGR bo zgubiłem zaślepkę - mam odpięty tylko EGR od całej magistrali podciśnienia - czy to możliwe? Nie testowałem jeszcze po ponownym zaślepieniu ale chyba nie powinien sam się otwierać bez podciśnienia.

QYuzfHc.png

9BgH2q4.png

QWbMM4L.png


Wykresy doładowania wyglądają chyba okej nie wygląda jakby turbina niedomagała...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pompa progowa znowu nie wyrabia bo ciśnienie spada aż do 3.1 bara przy 3800obr

To jest nowa pompa ? Jeśli tak to załóż zacisk na wężyk przy zaworze ograniczającym ciśnienie i sprawdź wtedy. Być może on nie trzyma. Przy takich wartościach auto nie jedzie. Nie masz co szukać gdzie indziej zanim nie uzyskasz odpowiedniego ciśnienia wstępnego.

 

Na trybie sport przyspiesza gorzej niż na zwykłym trybie automatycznym (?)

A co w tym dziwnego ? Sport ciągnie do wyższych obrotów przed zmianą biegu, a skoro brakuje paliwa...

Opublikowano
Aktualizacja mojego przypadku - po wizycie u Mańka (którego zdecydowanie polecam, ma bardzo duża wiedzę i doświadczenie, dzięki) okazało się, że winny był przetwornik ciśnienia turbo. Auto ożyło, do zrobienia w tym temacie jeszcze pompa progowa, której niskie ciśnienie jest odczuwalne podczas przyspieszania w wyższej partii obrotów.
Opublikowano

Gdzie mogę znaleźć ten zawór? Jak go szukać?

Ostatnio go czyściłem bo popuszczał i wydaje się że się poprawił ale widocznie dalej nie daje rady.

w internecie jest tylko jedna oferta za absurdalne 600zł za kawałek plastiku

Podchodzi od jakiegoś innego auta?

Przeczytałem na forum że takie coś spełni swoje zadanie

https://allegro.pl/oferta/regulator-cisnienia-paliwa-epman-uniwersalny-gold-12664418549?fromVariant=12664418418


Póki co planuję zacisnąć przewód paliwa za zaworkiem opaską zaciskową i dobrać zacisk do odpowiedniego ciśnienia na postoju w INPA - ma to sens?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyściłeś ? A co tam można wyczyścić ? Filtr paliwa nie jest zapchany ? On ma przepuszczać, bo to jest ogranicznik ciśnienia powyżej 4 bar. Z czasem jak sprężyna zmięknie to się otwiera wcześniej. Zaciśnij wężyk jakimś ściskiem, byle nie całkowicie, tak, żeby na postoju było równo 4 bar i sprawdź wtedy pod obciążaniem do ilu spada.


zaw-r.jpg


Zastępczo możesz założyć "epman regulator ciśnienia paliwa". Jeździłem na tym, ale wróciłem do oryginalnego zaworu, bo jednak problemem był brak wydajności pompy progowej.

Opublikowano

Zacisnąłem wężyk na zaworze i ustawiłem ciśnienie 4.1 bar na postoju. Pod obciążeniem dalej spada do prawie 3.1 chociaż ma trochę lepszy start

Czy to ewidentnie wskazuje na pompę progową?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie tak :cool2: Miałem to samo. Zakupiłem Epman'a, ustawiłem ile trzeba na postoju, a i tak pod obciążeniem była kicha. Dopiero gość, który na co dzień naprawia te auta wytłumaczył mi, że pompa ma ciśnienie, ale nie ma wydajności. Dlatego na początku startuje prawidłowo, a potem brakuje paliwa, bo spada przepływ. Po wymianie pompy wszystko powróciło do normy, dlatego Epman'a wywaliłem. Oczywiście jak będziesz mieć zapchany filtr to będzie podobnie.
Opublikowano

Filtr zmieniałem na nowy Boscha 4 miesiące temu

Czyli co znowu liczyć że Marelli będzie działać czy wydać 500zł na Pierburga?

Zaworek czyściłem brake cleanerem i kompresorem

Trochę popuszczał przy dmuchaniu w niego a po tym przestał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierburg to obecnie ti automotive i bywa z nim różnie, kupiłbym bosch.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.