Skocz do zawartości

wibracje przy hamowaniu !!!! Tarcze ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie wiem, ze temat juz walkowany wiele raz ale jednak pisze o porade. Auto przy hamowaniu dostaje wibracji zwłaszcza na kierownicy i nie tylko przy dużych prędkościach. Nawet jak dojezdzam do swiatel czuje delikatnie kierownice jak chodzi w dwie strony lewa prawa wibruje. Zawieszenie wszystko ok piasty robione rok temu tuleje waahacza robione pol roku temu Lemforder. A wiec stawiam na tarcze ktore sa ATE i zalozylem je sam jakis rok temu piasty tak byly czyszczone. I teraz czy odrazu wyjebac i wsadzic nowe czy jezdszic po warsztatach i sluchac zeby kola wywazyc milion raz..Opony sa nowe a felgi sprawdzone na maszynie..Wiec chyba tylko tarcze zostaja..Jaka firme polecacie ?? TRW czy Zimmermany ?? moze jeszcze cos innego.Czekam na pomoc i pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli kręcisz ręką kołem i w pewnym momencie słyszysz, że ociera to coś jest krzywe. Piastę wyczyścić, czujnik zegarowy i mierzysz bicie piasty. Max 0,02mm. Potem zakładasz wyczyszczoną od środka tarczę, śruby dokręcić na dystans poprzez jakieś nakrętki, połowa momentu czyli jakieś 50Nm, zegar centymetr od krawędzi. Teoretycznie max 0,05mm, ale mam 0,04mm i już szarpie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bicie z niedoważenia kół będzie bez dotykania hamulca podczas jazdy w przedziale prędkości 80/120 powyżej tej prędkości może nawet znikać, "Fuser" dobrze pisze, czujnik zegarowy, demontaż koła i pomiar, ale tak na prawdę, jak ktoś walczył z tematem bicia tarcz w BMCe, wystarczy krótki test drogowy i od razu wiadomo co się dzieje, problemem zamiennikowych tarcz jest materiał z którego są toczone, OE BMW nie mają tego problemu, te tarcze hamulcowe mają sezonowane/selekcjonowane materiały z których są wykonywane, owszem marża na nich spora ale też jakościowo lepszy materiał. Miałem kiedyś 740 z hamulcami od V12, przyjechał do mnie klient właśnie V12, na serwis i wymianę przednich tarcz z klockami, w swojej miałem nówki (nie pamiętam już jakiego producenta, ale też jakiś nie najgorszy zamiennik) i dokładnie taki sam problem jak u Ciebie, niedługo po zmianie, Parkinson na kierownicy, taki że nie dało się jeździć. Tak dla samego testu wrzuciłem te jego stare bo już mnie tak wku..ła ta jazda że zdecydowałem się je założyć, bicie zginęło a ja dokręciłem na nich jeszcze chyba ok 70tyś km, nie biły do końca
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problemem zamiennikowych tarcz jest materiał z którego są toczone, OE BMW nie mają tego problemu

Niekoniecznie. Założysz oryginały na krzywe piasty i po krótkim przebiegu będzie bicie. ATE to akurat bardzo dobre tarcze i tego bym się nie czepiał. Jak po założeniu nowych nie ma bicia poza normą to będzie OK do czasu jak wulkanizator nie dokręci koła pneumatem do oporu. Wtedy masz piasty do wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każda tarcza może być krzywa, miałem oryginały do 730d i jedna biła 0,22 mm..piasty równo 0,01. Także nie zwalamy na firmę (wiadomo kwestia masy auta i średnicy tarczy, do serii 7 przynajmniej od e65 w górę tylko oryginały) tylko na nieprawidłowy montaż, w 99% brak pomiaru i w 99,9% brak docierania po wymianie tylko tekst "ostrożnie hamować przez 200-300 km" a to śmiech na sali. Najważniejsze to czystość piasty, pomiary bicia piast i tarcz oraz docieranie/układanie po wymianie. Co do firm ja montuje tylko i wyłącznie ate i w szczególnych przypadkach oryginały.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Miałem podobnie tylko teraz zauważyłem, że jak skręcam w prawo to jest drganie na kierownicy i dość głośne stukanie . Jakiś czas temu podczas hamowania wyprostowałęm koła i drżenie wraz ze stukaniem ustąpiło. już durnieje od tego hehehe . tarcze sprawdzanie czujnikiem i są proste.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skp i sprawdzenie zawieszenia/układu kierowniczego na szarpakach, powiedz mechanikowi co się dzieje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.