Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzien dobry pany , mialmoze ktos podobny prpblem mianowicie stuka mi cos co jakis czas , np jednego dnia stuka 2 dni nie , czadami jak umyje samochod lub popada to tez spokoj bywa , wymienilem wtrysk wqdliwy myslalem ze on, sprawdzalem kolo pasowe , ale cale luzow niema, zostalo mi wymienic jedna rolke ktora halasuje , i kompresor klimatyzacji, gdyz po zakreceniu go reka na sucho slyvhac chrobotanie po calym silniku , wrzucam filmik dla podgladu , ma ktos pomysl co yo jeszcze moze byc ? Rozrzad zmieniony 20 k temu km , mozliwe ze cos przeoczylem, moze elektrozawory , bo czasami mi sie lubi przyciac, no niewiem, mam nadzieje ze ktos mial podobna bolaczke ,





Pacjent bmw e39 530 d m57 2002 rok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpal bez pasków. Z osprzętu jeszcze pompa wakum, ale wtedy ewidentnie w konkretnym miejscu.

 

czadami jak umyje samochod lub popada to tez spokoj bywa

Stukać może dwumasa lub coś sprzęgłem, chyba, że to automat... Jak mi szarpało sprzęgło to wystarczyło pojechać na myjnię i przez jakiś czas było OK :)


Może też być inny wtryskiwacz, choć nie ma związku mokra pogoda. Jakie masz korekty ?

Opublikowano

Wlsnie automat juz mo rece opadaja doslownie , jkorekt nir mam jak zrobic , natomkast wyciagalem wtryski pokolei i bez zmian bylo. Pozniej sobie wszystko ucichlo i noc nie stuka xd

Tutaj jiz cykanie listwy paliwowej tylko


Nie wazne czy jest cieply czy zimny , ma chumor to stuka niema to nie


A mechanika u mnie w poblizu niema zeby zdiagnozkwac bo kazdy co innego mowi albo niewie , tu filmik z przygazowki ja tam jiz nic nie slysze



A pompe vacum mozna jakos zdiagnozowax? Wlasnie gdy poscigalem paski jak na zlosc bylo Cicho, ciezko utrafic w te stuki

No nic wymienie kompresor klimatyzacji , jak dalej bedzie to samo to bede szukal czarodzieja chyba

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na filmach ciężko coś stwierdzić. Najlepiej to zdiagnozować lokalizację gdzie stuka. Długi śrubokręt, przykładasz trzonek do ucha i sprawdzasz. Kompresor klimy - możesz bez paska pojeździć to szybko zweryfikujesz. Jak po zdjęciu pasków jest cisza to może pompa wspomagania ? Śrubokręt/stetoskop najlepiej.


Jeśli chodzi o automat to na kole zamachowym jest trójkątna tarcza blaszana, która potrafi się urwać, ale nie wiem czy wtedy stuka czy dzwoni.


Rozrząd zmieniałeś ze względu na przebieg ? Wcześniej też stukało ?

Opublikowano

Rozrzad wymienialem sam z siebie , ale dobrze bo ktos tam juz kiefys grzebal , i 1 lancuch wymienil lecz slizgow juz nie , i byl wyciagniety o pol ząbka tak mniej wiecej od nowego , wiec to mu nie zaszkodzilo , chcialem wymienic bo duzo km trzaskam i zadko w polsce jestem


No klima to mi stuka na sucho bez paskow po zakreceniu reka wiec ona napewno i tak do wymiany wiec zobacze w ten weekend czy to pomoze , o wspomaganiu jak na zlosc napisales wczoraj zaczelo juz tez wyc xd i stukac przy skrecaniu, stetoskop zakupie na dniach to bedzie lepsze chyba jak srubtak ? Chociaz na srubtaku nigfy nie sorawdzalem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stetoskopu nie posiadam. Wkrętaka używałem jak pompa wspomagania wyła i łożyska w alternatorze.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymienilem wszystkierolki napinacze sprezarke klimu , byl spokoj na oare dni i dalej to samo , zostalo mi podmienic tylko kolo pasowe , ale ciezko znalezc xd , ale cos znalazlem, nie wiem czyto moze nie przez pompe wody przypadkiem , moglby ktos wstawic zdjecie ze zbiorniczka wyrownawczego ze srodka ? Bo chyba mi jednej czesci tam brakuje i niewiem czy przypadkiem w pompie wody ona nie siedzi , i zalezy jak sie ulozy to stuka lecz nie mam pewnosci bo niemam porownania ( a mianowicie miarki wewnetrznej mi kawalek brakuje chyba dolny ) przy okazji przegladu samochodu ostry wyciek z pokrywy do filtta oleju sie znalazl
Opublikowano
Spod pokrywy filtra oleju leje sie widocznie po ostatniej wymiane oleju nie zauwazylem wymiana powinna pomoc, dzieki za link , ale kurde tam nie widac nic bo juz polamane na zdjeciach , mi tak jakby dolnej miarki brakuje w tym zbiorniczku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mało co tam widać jak jest płyn. Nie wiem co to jest dolna miarka płynu. Oznaczenia poziomu są na obudowie z dwóch stron. Jak poświecisz latarką to wtedy widać poziom.


IMG-20220817-112932.jpg

Opublikowano

Po ogledzinach juz chyba multum osob , to chyba beda popychacze zaworowe , jeszcze do konca nie jestem pewny , ale czytalem ze sa srodki do czyszczenia tego w dodatku do oleju czy ktos moze jakis polecic ? W TYM roku juz bym nie chcial sie narazac na koszty xd

A sprobowac warto moze by pomoglo xd


Jednak nie popychacze juz zglupialem , bo noe stuka ciagle , ostatnio wgl w sumie , chyba musze jezdzic z ta usterka juz xd przy okazji znajduje inne usterki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.