Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zauważyłem w swoim N57 245KM ze nieraz po rozpoczęciu jazdy na rozgrzanym silniku z rury przez chwile pojawi się niebieski dymek.Nie ma go dużo jest bardzo mało widoczny.Później mogę auto cisnąć,mocno przyspieszać i już sie nie pojawia.Dopiero przy kolejnym dłuższym postoju ale z ciepłym silnikiem.Dodam że nie mam DPF.

Na 10 tys km może doleje 0.5l oleju ale to raczej norma.Odmę i przewód plastykowy sprawdzałem są ok.

Czy takie coś może powodować turbina i jej uszczelniacze?



Plus mam taki błąd w silniku .Nie mogę znaleźć czego mogą być przyczyna.

Może ktoś się spotkał z tym?


240F00

Czas wylaczania silnika: Nieprawidlowe oznaczenie czasu zatrzymania silnika

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Czas wyłączenia silnika to czas od ostatniego wyłączenia silnika do ostatniego uruchomienia silnika.


Czas wyłączenia silnika jest monitorowany na 2 sposoby:

1. Przeprowadzane jest sprawdzenie, czy względny czas odbierany przez magistralę CAN jest zwiększany prawidłowo. W tym celu względny czas jest porównywany z wewnętrznym zegarem jednostki sterującej.

Usterka zostaje zgłoszona, gdy różnica czasu przekroczy wartość graniczną: 900 s

2. Czas wyłączenia silnika wyznaczany w sposób ciągły w bieżącym cyklu jazdy jest zapisywany w pamięci EEPROM (czas wyłączenia silnika do wyłączenia przekaźnika głównego DDE ). Czas ten jest odczytywany z EEPROM podczas inicjalizacji kolejnego cyklu jazdy. Kod błędu jest ustawiany, jeśli ten czas jest większy niż aktualnie ustalony czas wyłączenia silnika.

Usterka może wystąpić, gdy licznik czasu w zestawie wskaźników został przerwany. Może to nastąpić w wyniku pracy na zestawie wskaźników (resetowanie, programowanie, wyłączanie zasilania itp.).


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Monitorowanie jest wykonywane tylko wtedy, gdy:

Czas względny otrzymany przez magistralę CAN jest większy niż próg.

W pierwszym wariancie monitorowania timer nie może przekroczyć 248 dni.

W przypadku drugiego wariantu monitorowania względny czas musiał przekroczyć górną wartość graniczną, aby uniknąć nieprawidłowej diagnozy po odłączeniu akumulatora.

Górna względna wartość limitu czasu: 604800 s

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Błąd jest wprowadzany natychmiast.


Plan serwisowy

1. Sprawdź poziom naładowania baterii. Akumulator musi być w pełni naładowany.

2. Wykonaj reset baterii (odłącz baterię i podłącz ponownie).

3. Zresetuj czas systemowy w KOMBI. Aby to zrobić, zresetuj datę i godzinę.

4. Pozwól pojazdowi uśpić (może to zająć do 15 min), Usterkę można usunąć dopiero po tym czasie.

Wymień deskę rozdzielczą, jeśli problem wystąpi ponownie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.