Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,


Od 3 miesiecy mam problem z e60 530d 2004r - przy odpalaniu na zimnym silniku strasznie telepie karoserią oraz czuć smród spalin w srodku auta.



Wymienione poduchy silnika, skrzyni, podpora wału - mechanicy niestety rozkładają ręce ( może to być też fakt ze w okolicy gdzie mieszkam nie moge znalezc zadnego fachowca od bmw..)


Komputer pokazuje błąd wszystkich świec żarowych ( najprawdopodobniej moduł padnięty ) oraz błąd czujnika temperatury spalin (bodajże ten przed dpf)


Auto pali normalnie od strzala, jak przejade jakies 150-200m wibracje się zmniejszają ( dalej są jednak o wiele mniejsze )


Czy te obydwa czujniki mogą mieć wpływ na to jak się auto zachowuje? Nie mam pojęcia czy wymieniać je w ciemno i liczyć na to, że wibracje ustąpią czy może gdzieś indziej ukryta usterka.


Bardzo proszę o jakiekolwiek rady jeśli ktoś miał podobny problem.. Ewentualnie polecenie dobrego mechanika który bedzie w stanie zdiagnozować problem, gdyż każdy do ktorego jade wskazuje na co innego i w ciemno chce wymieniac część po części ( woj. Warmińsko-Mazurskie ).


Dodam jeszcze, ze jak dodaje gazu na zimnym i trzymam obroty to wibracje ustępują jednak przy dodaniu gazu na wolnych obrotach lekko budą szarpnie.


E60 530D 2004r AUTOMAT

Opublikowano

Skoro masz błąd wszystkich świec to sprawdź ewentualnie wymień sterownik świec, do tego sprawdź też kabel zasilający sterownika świec potrafi się upalić wtyczka przy sterowniku i dodatkowo wymień komplet świec żarowych jeśli dawno nie były zmieniane, ewentualnie sprawdź świece miernikiem czy są sprawne jeśli chcesz przyoszczędzić. W e60 świece nie grzeją tylko przy niskiej temperaturze ale również latem do osiągnięcia temperatury 60 stopni płynu chłodniczego. Niesprawne świece/ sterownik z całą pewnością może powodować nierówną pracę na zimnym silniku i zwiększone wibracje. Miałem u siebie niesprawną tylko jedną świecę żarową i przy odpalaniu na zimnym potrafiło zakołysać silnikiem przez chwilę. Oczywiście zmieniłem komplet i objaw ustąpił.

Dodatkowo błąd czujnika temp spalin przed dpf prawdopodobnie blokuje wypalanie dpf, także warto go zdiagnozować zanim zapchasz dpf.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.