Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W serii 5 tylna oś skręca się także na postoju. generalnie skręca się na tyle niewiele, ze trzeba się dobrze przyjrzeć aby to zauważyć.

Zmniejsza średnicę skrętu o jakieś 60-70cm.

Jak ktoś chce sprawdzić jak działa skrętna oś włączona i wyłączona to można to sprawdzić aktywując w ustawieniach "łańcuchy śniegowe " co wyłącza skręcanie osi

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odswiezam wątek, może macie nowe obserwacje z X5 LCI z oraz bez tylnej osi skrętnej?

Z pytan:

1) Jezdzilem chwile G30 preLCI oraz LCI, oba z tylną osią skrętną, i bylo wrazenie wózka sklepowego przy malych predkosciach, dziwne, sztuczne. W Audi jest to jakos lepiej ogarniete. Czy w X5 LCI tez jest wrazenie wozka sklepowego z tą opcją?

2) Czy na postoju podczas kręcenia kierownicą tylne koła się obracają? Jezeli nie, to od jakiej predkosci sie to dzieje? Zastanawiam sie czy w typowym parkingu podziemnym pod blokiem cokolwiek ta opcja da, tzn czy w ogole sie aktywuje z uwagi na bardzo małe predkosci wciskajac sie np. miedzy słup a inne auto.

3) Brac czy nie brac? Dosc droga opcja. W salonie powiedzieli mi, ze na 150 sztuk X5 LCI, moze 3 miały tę opcję wybraną. Wydaje mi sie to byc zaniżoną statystyką.

Opublikowano

Ja odpuscilem

1) tez mialem w innych autach wrazenie nienaturalnego prowadzenia

2) waga i skomplikowanie tego rozwiazania, kolejny element co moze sie popsuc

3) wiekszymi autami parkowalem i dalo rade wiec nie widzialem powodu zeby pchac sie w to rozwiazanie w x5

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Semtex93 napisał(a):

Odswiezam wątek, może macie nowe obserwacje z X5 LCI z oraz bez tylnej osi skrętnej?

Z pytan:

1) Jezdzilem chwile G30 preLCI oraz LCI, oba z tylną osią skrętną, i bylo wrazenie wózka sklepowego przy malych predkosciach, dziwne, sztuczne. W Audi jest to jakos lepiej ogarniete. Czy w X5 LCI tez jest wrazenie wozka sklepowego z tą opcją?

2) Czy na postoju podczas kręcenia kierownicą tylne koła się obracają? Jezeli nie, to od jakiej predkosci sie to dzieje? Zastanawiam sie czy w typowym parkingu podziemnym pod blokiem cokolwiek ta opcja da, tzn czy w ogole sie aktywuje z uwagi na bardzo małe predkosci wciskajac sie np. miedzy słup a inne auto.

3) Brac czy nie brac? Dosc droga opcja. W salonie powiedzieli mi, ze na 150 sztuk X5 LCI, moze 3 miały tę opcję wybraną. Wydaje mi sie to byc zaniżoną statystyką.

Juz wielokrotnie się wypowiadałem na temat skrętnej tylnej osi występującej zresztą wraz z active steering. To jedna z najlepszych opcji w X5. Samochod prowadzi sie jak rozmiar mniejszy przy prędkościach miejskich i bardzo stabilnie na autostradzie. Zaczynałbym konfiguracje od zakreślenia tej opcji.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Miałem f15 bez, w g05 zamowilem. Ja jestem zadowolony z osi skretnej. Pomaga np na mniejszych ruchliwych skrzyzowaniach, zeby skrecajac w prawo nie haczyć o kraweznik i nie uszkadzac felgi. W f15 bez osi skretnej wiele razy obtarlem tak felge o kraweznik bo nie bylo jak szerzej wziac zakret bo byl duzy ruch. Ze skretna osia nie mam tego problemu. Fakt ze jak zamawialem to byl koszt tylko 6k. Na stojacym aucie kola tylne nie skrecaja, musi jechac.
Pneumatyka, systemy asystujace, dach szklany tez sie moga zepsuc. Lepiej nic nie klikac i wziac golasa wtedy nie bedzie sie mialo co psuc

Edytowane przez Marchall
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Testowałem 40d z tylną osią skrętną i specjalnie robiłem testy na trasie i ostro w zakrętach i nie zauważyłem żadnych minusów w kwestii prowadzenia na drodze.
A niestety ciasne parkingi podziemne to zmora dla felg w moim X5, stąd w następnej chętnie wezmę tą opcję, bo teraz bardzo mi tego brakuje - X5 ma jakoś dziwnie położoną przednią oś i w przypadku ciasnych manewrów przód dość mocno zachodzi a tył potem ścina. Od zawsze jeżdżę dużymi autami, busami, pickupami i nigdy nie miałem z tym problemu, ale tutaj trzeba jakoś podwójnie uważać.

Edytowane przez Kingu
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Kompletnie nie ma efektu wózka sklepowego, czego też obawiałem się przed zakupem a znam z 5er.

Przesiadłem się z x3 g01 i mimo większego rozstawu osi oraz długości g05, nie odczuwam żadnej różnicy w łatwości/trudności manewrowania pomiędzy tymi dwoma autami. Także tu skrętna oś spełnia swoje zadanie.

Różnica w średnicy zawracania to około 70-80 cm przy nawrocie o 180 stopni. Testowane na g05 LCI z oraz bez tej opcji (obydwa auta w tym samym miejscu, 20cm równolegle od krawężnika, koła skręcone maksymalnie, puszczenie hamulca i toczenie się bez gazu).

Tak, koła skręcają się nawet jeśli auto stoi w miejscu. Tylko z tego co pamiętam nie dzieje się to w trybie P.  Musi być wybrany D/S lub R.

Brać.

 

Edytowane przez buster12
  • Lubię to 1
Opublikowano

Mi brak tylnej osi skrętnej nie przeszkadza, auto jak na te gabaryty jest zwinne i bez niej. Wcześniej jeździłem 3GT i nie zauważam jakieś różnicy w manewrowaniu tym autem, za to niestety samo obracanie kierownica ma w moim odczuciu znacznie mniejsze przełożenie przez co trzeba znacznie więcej kierownica się nakręcić. Dlatego jeśli tylną oś skrętna występuje z active steering to może warto o tym pomyśleć. Z drugiej strony w razie usterki przekładni kierowniczej z active steering naprawa to jakiś kosmos. 

Opublikowano

Z wad, ktore mi przychodza do glowy:
- dodatkowa masa
- problemy z ustawieniem geometrii, gdy już dojdzie do jakiejś przygody (jeżeli na postoju koła wracaja do pozycji zero, to moze to nie jest problemem)
- cena, wiadomo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Z wad, ktore mi przychodza do glowy:
- dodatkowa masa
- problemy z ustawieniem geometrii, gdy już dojdzie do jakiejś przygody (jeżeli na postoju koła wracaja do pozycji zero, to moze to nie jest problemem)
- cena, wiadomo

Opcja nie jest specjalnie droga. Żadnych wad tego rozwiązania nie potrafię wskazać. Geometrię ustawie się normalnie.

Opublikowano
8 godzin temu, Marchall napisał(a):

7100 pln

Racja. Pisałem o skrętnej osi a myślałem o pneumatyce :P Jeszcze w pierwszej połowie roku były w tej samej cenie.

Opublikowano

Średnica katalogowo to chyba 12.6m bez osi i 11.6m z osią skrętną. Ja mam u siebie, nie miałem nigdy w żadnym innym samochodzie. I tak manewrować wcale nie jest tak łatwo, głównie ze względu na szerokość. Przy jeździe jej nie zauważam.

Opublikowano

Dosc dlugo szukalem jak to wygląda np. dla Q8, zeby miec jakies porownanie, i w wiekszosci miejsc jest napisane 13.3 m, a czasami 12.5 m, wiec zakladam, ze 12.5 m to jest z tylną osią skrętną. Jeżeli by tak było, to by oznaczało, że X5 bez niej jest tak samo zwrotne jak Q8 z nią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.