Skocz do zawartości

Skrętna tylna oś - opinie


hubs89

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej, łatwiej i przyjemniej. Mam w g05, nie mialem w f15. Ja to doceniam zwłaszcza w ciaśniejszych skrzyzowaniach/uliczkach, gdzie musisz skrecic np. w prawo 90 stopni, a nie mozesz wziac duzego zakretu. W f15 konczylo to sie najechaniem tylnym kolem na kraweznik i kilka razy zarysowaniem felgi. W g05 ze skretna oską jest prosciej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pisałem już tutaj wiele razy, skrętna tylna oś to dla mnie opcja nr1 do zamowienia w X5. Łatwiejsze manewry to jedno ale prowadzenie X5 jakby był to samochod o rozmiar mniejszy naprawdę robi wrażenie.

Jeździłem ostatnio GLE bez skrętnej tylnej osi i active steering i to była głowna różnica na plus dla X5. Mam teraz w domu Jaguara E-Pace. Samochod 2 rozmiary mniejszy a prowadzenie X5 wydaje się być zwinniejsze nawet w tym porównaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując do mojej poprzedniej E70 bez osi skrętnej

- w normalnej jeździe po mieście i w trasie jakiejś turbo różnicy nie ma, z początku nawet trzeba się odrobine przyzwyczaić do efektu "krótszego auta"

- natomiast jeżeli masz np ciasny wjazd do garażu tak jak ja, gdzie poprzednio musiałem się konkretnie nakręcić sterem , to bierz i się nawet nie zastanawiaj.

Zawsze mnie to kiedyś irytowało że trzeba mocno uważać żeby gdzieś nie obetrzeć felgą o rabatkę albo krawężnik.


Pomijając oś skrętną, największy plus dla mnie po przesiadce z E70 na G05 to jednak pneumatyka. To jest inna liga zawieszenia. (w E70 koła 20" teraz w G05 koła 21").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie obserwacje z użytkowania auta ze skrętną tylną osią ? Łatwiej się parkuje i jeździ w ciasnych miejscach czy bez różnicy ?

Z góry dzięki za opinie

W swojej nie mam i w 2019 był to świadomy wybór, testowałem obie wersje auta, i ten ze skrętną ośką wydawał mi się bardzo ,,pływający'' po drodze, co zresztą było potwierdzane w wielu testach, później BWM poprawiło funkcjonalność skrętnej osi i teraz jest podobno ok. Więc jeśli będę zamawiał nowe X5, zrobię jazdę testową, ale raczej to skonfiguruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrętna tylna oś idzie od razu w pakiecie ze zmiennym przełożeniem układu kierowniczego. W praktyce przy małych prędkościach, np małe rondo, niewielki ruch kierownicy daje większy promień skrętu. Dla mnie ta opcja jest super i bardzo ją lubię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moim zdaniem to jest must have. Na jeździe testowej nie byłem przekonany bo miałem wrażenie bardzo nienaturalnego prowadzenia auta. Po 2-3 jazdach to mija a parkowanie i jazda dużo łatwiejsze. Doceniem szczególnie teraz będąc we Włoszech i jeżdżąc po jakiś małych, górskich miasteczkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie obserwacje z użytkowania auta ze skrętną tylną osią ? Łatwiej się parkuje i jeździ w ciasnych miejscach czy bez różnicy ?

Z góry dzięki za opinie

W swojej nie mam i w 2019 był to świadomy wybór, testowałem obie wersje auta, i ten ze skrętną ośką wydawał mi się bardzo ,,pływający'' po drodze, co zresztą było potwierdzane w wielu testach, później BWM poprawiło funkcjonalność skrętnej osi i teraz jest podobno ok. Więc jeśli będę zamawiał nowe X5, zrobię jazdę testową, ale raczej to skonfiguruję.

 

Moim zdaniem to tylna skrętna oś nie daje efektu pływania to musiało być bardziej zawieszenie - pneumatyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeździłem 8 miesięcy x5 z tylna osia skrętna i obecnie tyle samo czasu jeżdżę w X5M bez tej opcji. Tak jak koledzy napisali, da się bez tego żyć, ale gdyby dało się do X5M to zamówić to bym to brał. To znacząco poprawia manewrowanie w bardzo ciasnych miejscach czy ciasnych wjazdach z zakrętem 90 stopni co czasem zdarza się w niektórych galeriach handlowych.


Efektem braku (i mojego pośpiechu) jest to ze mam porysowane obecnie oba komplety felg :( gdzie we wszystkich poprzednich samochodach nie miałem ani ryski. Pewnie przyczynia się do tego duża felga 22/21 lato i 21 zima (wcześniej miałem zima 20, lato 21 cali) i opona nieRFT która mniej „nachodzi” na felgę niż w poprzednim.


Minusem jedynym osi skrętnej jest takie nienaturalne „wrażenie wózka sklepowego” przy niedużych prędkościach, do czego da się przyzwyczaić, chociaz jest takie trochę nienaturalne.


Ogólnie polecam ta opcje zdecydowanie, ale jeśli mało się jeździ po mieście, a głównie trasy czy przestrzenie to spokojnie można odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,


Zamówiłem do swojego G05 tylnią oś skrętną. Niestety nie widzę żadnej różnicy w skręcie. Dealer Dobrzańscy w Krakowie mówią, że sprawdzali i jest (u nich zamawiałem auto). Ja nie widzę żeby coś się skręcało z tyłu. Może mi ktoś z was nagrać filmik jak to u was wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Zamówiłem do swojego G05 tylnią oś skrętną. Niestety nie widzę żadnej różnicy w skręcie. Dealer Dobrzańscy w Krakowie mówią, że sprawdzali i jest (u nich zamawiałem auto). Ja nie widzę żeby coś się skręcało z tyłu. Może mi ktoś z was nagrać filmik jak to u was wygląda?


A koła mieszczą się w bagażniku, czy wysłać filmik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
ja miałem w f15 bez skrętnej, teraz w g05 mam skrętną i różnice widzę zdecydowanie

 

Ja również po jazdach testowych odczułem zdecydowanie lepszą zwinność i poprawę prowadzenia w zakrętach auta ze skrętną osią tylną dlatego zamówiłem auto z tą opcją :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Tylne koła nie skręcają się gdy samochód stoi. Niepotrzebnie ścierałoby to opony i obciążało serwomotor. To jest zabezpieczenie przed kierowcami, którzy nie wiedzą, że kierownicą nie powinno się kręcić w miejscu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Tylne koła nie skręcają się gdy samochód stoi. Niepotrzebnie ścierałoby to opony i obciążało serwomotor. To jest zabezpieczenie przed kierowcami, którzy nie wiedzą, że kierownicą nie powinno się kręcić w miejscu. 

Ciekawa teoria.

Nie sprawdzałem tego w X6, ale w serii 7, czy S klasie takiego zabezpieczenia przed nieświadomymi kierowcami już nie ma.

Zresztą trudno sobie wyobrazić, że coś co ma pomagać np podczas parkowania właśnie wtedy nie działa.😁

Edytowane przez klakierek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
18 godzin temu, klakierek napisał(a):

Ciekawa teoria.

Nie sprawdzałem tego w X6, ale w serii 7, czy S klasie takiego zabezpieczenia przed nieświadomymi kierowcami już nie ma.

Zresztą trudno sobie wyobrazić, że coś co ma pomagać np podczas parkowania właśnie wtedy nie działa.😁

Przepraszam. Myślałem, że w tym filmie jest tylko ględzenie, patrząc po tych rękach w kieszeniach choćby i nie chciałem mu nabijać wyświetlenia. Nowa seria 7 jest na rynku od niedawna. Nie wiedziałem że zostało to w niej tak rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.