Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od 2 miesięcy borykam się z problemem wywalania błędu DTC 290900 za duża różnica między obliczona i zmierzona masa powietrza , taki błąd , po wydaniu już miliona monet u okolicznych znachorów mechaniki wymieniłem przeplywkę , małe turbo się pocilo , zostało uszczelnione , wężyki podciśnienia , elektrozaworki sterujące praca egr , i na końcu samym egr , po każdym z tych zabiegów po zresetowaniu błędów , za dwa dni wywala go ponownie , miał ktoś podobny przypadek ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opis kodu błędu

Zmierzona masa powietrza jest zbyt wysoka w porównaniu z obliczoną masą powietrza.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Monitorowanie przebiega w sposób ciągły z aktywną kontrolą recyrkulacji spalin w następującej siatce czasowej: 20 ms.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 5000 ms


Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny usterek:

1. Uszkodzony filtr powietrza.

Uwaga: Od września 2011 r. dla N57D30O1 i N57D30T1 zainstalowano wkłady filtra powietrza o zwiększonych tolerancjach, co może powodować, że zmierzona masa powietrza wydaje się zbyt wysoka, co prowadzi do tego błędu. Wadliwe elementy filtra powietrza mają grubą szarą włókninę. Te elementy filtra powietrza należy wymienić na nowy element filtrujący (cienka biała włóknina).

2. Nieszczelny przewód obejściowy chłodnicy EGR (rura może być zerwana).

3. Zatkana chłodnica recyrkulacji spalin.

4. Uszkodzony czujnik temperatury powietrza doładowującego (wyświetla zbyt wysokie wartości, najczęściej bez wprowadzania błędu).

5. Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin przed turbiną (w połączeniu z kodami błędów 27B900 i/lub 4C83 i/lub 28DE00 i/lub 4990).

6. Uszkodzony czujnik ciśnienia ładowania.

7. Wycieki w układzie przepływu powietrza:

za sprężarką (w połączeniu z usterkami 241200 lub 4674 i/lub 241300 lub 4679).

Błąd może również wystąpić w połączeniu z odchyleniami regulacji ciśnienia ładowania. Takie kombinacje świadczą o tym, że przyczyną są nieszczelności w układzie przepływu powietrza za sprężarką.

Plamy oleju to oznaki wycieków.

Sprawdź, czy pierścienie uszczelniające na przewodach powietrza doładowującego są zwinięte lub czy nie brakuje!

8. Zawór recyrkulacji spalin zacina się w pozycji zamkniętej (w połączeniu z błędami 272E00 lub 4C9E i/lub 255B00 lub 40D4) lub nie zamyka się prawidłowo.


Wpływ błędu

Usterka może powodować duże zużycie paliwa i szarpanie.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

- Sprawdź system czujników pod kątem usterek. W tym przypadku należy sprawdzić w szczególności czujnik temperatury powietrza doładowującego na wyświetlaczu pod kątem prawdopodobnych wartości. Przez pewien czas montowano czujniki, które wyświetlały nadmiernie wysokie temperatury.

- Sprawdź występowanie usterki z innymi usterkami.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie emisji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuwanie adaptacji, układ emisji spalin.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Skasować adaptacje układu przepływu powietrza.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ przepływu powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.