Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od kilku dni borykam się z problemem w mojej beemce e91 320d 177km (po mapie na 207km, DPF wywalony). Ostatnio dostał trochę po dupie, około 190km/h but i padł. Włączył się tryb awaryjny. Trzeba było zgasić auto i odpalić ponownie - można było jechać dalej. Mówię ok, przesadziłem, przeładowało turbinę. Ale jadę wczoraj 60/70km/h i to samo. No i już mnie to zmartwiło. Po zakupie auta od razu wyciągałem turbinę żeby ustawić geometrię bo dziwnie się zbierała albo wcale. Panowie powiedzmy że mi ją ustawili choć coś tam niby jest i tak nie halo bo nie zawsze się włączała. Ale uznali że zrobili i jest ok. I teraz pytanko. Czy tryb awaryjny będzie winą turbiny czy może posprawdzac coś innego? Mam bimmer toola i udało mi się cyknąc screena przy trybie awaryjnym.


https://ibb.co/xS4rRk4


I dwa screeny podczas jazdy i na postoju

https://ibb.co/HhqMTKq

https://ibb.co/59RbCfW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regulacja ciśnienia powietrza doładowującego jest również dezaktywowana w przypadku wystąpienia następujących usterek:


- Usterka recyrkulacji spalin

- Usterka czujnika ciśnienia powietrza doładowującego

- Usterka czujnika wału korbowego

- Usterka w module pedału przyspieszenia

- Usterka czujnika przepływu powietrza

- Błąd na zacisku 15 lub sygnał budzenia

- Usterka zaworu regulującego przepływ

Czujnik ciśnienia ładowania

Czujnik ciśnienia doładowania wykrywa ciśnienie bezwzględne (całkowite ciśnienie doładowania i ciśnienie otoczenia) w kanale powietrza doładowującego i działa jako czujnik do regulacji ciśnienia doładowania.


Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego jest montowany bezpośrednio na kolektorze powietrza dolotowego. Jednostka sterująca DDE zapewnia czujnik ciśnienia ładowania z masą i napięciem zasilania 5 V.


Ciśnienie jest odbierane przez otwór w czujniku, a odpowiednie zmierzone napięcie jest przesyłane do jednostki sterującej DDE.


Obsługa błędów

W przypadku wykrycia usterki czujnika ciśnienia powietrza doładowującego, jednostka sterująca DDE reaguje w następujący sposób:

Kontrola ciśnienia powietrza doładowującego jest dezaktywowana

Recyrkulacja spalin jest wyłączona

Czujnik temperatury powietrza doładowującego

Czujnik temperatury powietrza doładowującego wykrywa temperaturę powietrza dolotowego sprężonego przez turbosprężarkę i schłodzonego przez chłodnicę powietrza doładowującego.


Czujnik temperatury powietrza doładowującego znajduje się na przewodzie powietrza doładowującego między chłodnicą powietrza doładowującego a zaworem dławiącym.


Jednostka sterująca DDE wykrywa temperaturę powietrza doładowującego poprzez zmienną impedancję czujnika.


Obsługa błędów

W przypadku wykrycia usterki czujnika temperatury powietrza doładowującego, jednostka sterująca DDE reaguje w następujący sposób:


Kontrola ciśnienia powietrza doładowującego jest dezaktywowana

Recyrkulacja spalin jest wyłączona

Prędkość wtrysku paliwa jest ograniczona (ograniczenie momentu obrotowego)





_________________________________________________________






Mi osobiście nie pasuje parametr - temperatura spalin....... -50°C....???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.