Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki przypadek ze przy większych prędkościach odcina mi moc połowicznie

Z tego co zauważyłem wzrasta temperatura przed dpf i katalizatorem do ponad 750 stopni.(wyskakuje błąd 258400)

Już wymieniłem czujniki temperatury i różnicy ciśnie i dalej nic nie pomogło.

A dpf wypala się prawidłowo, miał już ktoś z was taki przypadek ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temperatura przed DPF powinna być mniejsza niż za DPF.

Jeśli masz wyższą to znaczy ,że masz mocno przypchany filtr. A jaką masz temperaturę za DPF?


Temperatury w czasie wypalania DPF nie powinny przekraczać 700°C.

U ciebie jest nie co wyższa i to w dodatku przed DPF.






258400

Opis kodu błędu

Monitorowanie lub czujnik temperatury spalin przed katalizatorem Kod błędu jest rejestrowany, gdy temperatura spalin jest poza maksymalnym limitem.

Wartość graniczna: 749,96 st. C


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Monitoring przebiega w sposób ciągły w następującej siatce czasowej:

100 ms

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala

Status PWF: Jazda

Stan terminala

Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza

Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 300 ms


Plan serwisowy

Sprawdź działanie przepustnicy, klap wirowych i regulatora ciśnienia ładowania.

Wykonaj test systemu przepływu powietrza.

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczki

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień czujnik temperatury spalin przed katalizatorem.

Opublikowano
Właśnie już było wszystko zrobione nawet servis nie widzi problemu bo jak robili jazdę testowa to błąd się nie pojawił tylko przy rozgrzanym układzie wydechowym pojawia się błąd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem ci tak, mechanik który sprawdza parametry w czasie jazdy i nic nie znajdzie zaczyna podmieniać elementy, które odpowiadają za w/w awarię. Oczywiście korzysta ze swoich aby nie naciągać klienta na niepotrzebne koszta.


Serwis......

Co to za serwis!!!!!

Aby to określić, to muszą wybrać się na przejażdżkę i wymusić wypalanie filtra DPF .


Kolego , zaopatrz się w aplikację BTool + adapter bluetooth i sam sobie sprawdzisz te parametry.

Dopytaj się twórcy programu ( pawelgawel ) czy twój sterownik silnika będzie współpracował z tą aplikacją , bądź kolegów z forum od BMW G30 ?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Opublikowano
Właśnie już mam pomału tego dość bo było praktycznie wszystko sprawdzanie z wymiana części sam wymusiłem wypalanie dpf i nic nie pomogła tak, również jeździłem z podpięta ista i sprawdzałem parametry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rozumiem cię do końca.....


Piszesz , że masz problem z temperaturą na wlocie do DPF?

W następnych wypowiedziach dowiaduje się ,że auto było sprawdzane przez serwis. Kolejna wiadomość to to ,że części w twoim BMW były wymieniane . A ostatnia ,że jeździłeś z ista+ i sprawdzałeś parametry auta....???


Powiem ci tak , w twoim pierwszym poście to wszystko powinno być ujęte. Dodatkowo, jakie części były wymienione oraz kilka/kilkanaście zdjęć ( najlepiej filmik z parametrami) w czasie zwykłej jazdy oraz wypalania filtra DPF....!!!!!!


Tak podchodząc do sprawy na pewno nie uda się nam chociaż zbliżyć się do przyczyny twojej awarii....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.