Skocz do zawartości

[E61LCI] Aftermarketowy wzmacniacz zamiast fabrycznego HIFI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry. Czy jest ktoś w stanie pomóc mi wykonać manewr jak w tytule? Czy to w ogóle jest wykonalne? Powinienem fabryczny wymienić i w jego miejsce dać inny z prawdziwego zdarzenia czy dorzucić jakby drugi do tego co jest? Jeśli opcja nr 2 to powinienem wpiąć się przed nim czy za nim? Generalnie - brakuje mi basu i to bardzo, kupiłem maty i chcę wyłożyć nimi przestrzeń pod wooferami + dołożyć im trochę mocy :D
Opublikowano

Jako że zgłębiam trochę tematykę HiFi z E60(chcę zamontować taki wzmacniacz w e92 do subwooferów z HiFi), a nikt nie odpowiada, to sie wypowiem.


W E60 przy kodowaniu CCC czy Mask do HiFi wyjście na wzmacniacz subwooferów jest na dodatkowej kostce radia, z przekazów widzę że jest to sygnał różnicowy ~5V, prawdopodobnie z odciętym górnym pasmem.


Pewnie każdy wzmacniacz z wejściem high to ogarnie, jednak pamiętaj że impedancja głośników pod fotelami w HiFi to 2ohm, no chyba że chcesz coś dodatkowego podłączyć.


Nie wiem jak to jest w E60, ale w E90 suby wsuwa się w progi i możliwe(a raczej pewne) że komora progu stanowi jakiś element rezonansowy, może się mylę bo nie wyciągałem, suba z e60 ale nigdzie nie spotkałem się z tematem wygłuszania systemu fabrycznego BMW.

Opublikowano

Aż zacznę od słów - " o jejku ! Jak miło zobaczyć tutaj jakąś aktywność :D "


Odpowiadać zacznę może od tyłu:

Sam nie jestem do końca pewien, aczkolwiek słyszałem x razy takie stwierdzenie jak wygłuszenie gniazd głośnikowych podczas oglądania filmów z kanału CarAudioXpert którzy od lat oferują dedykowane systemy audio do bmek i je montują i jestem świecie przekonany, że była mowa o wooferach włącznie.


Chyba zostanę przy fabrycznych, ciągle chodzi mi F10tka po głowie i nie chcę pakować 3 czy 5k na audio bo nie wiem ile jeszcze u mnie pojeździ ta e60tka :D Póki co, jakiś czas temu wrzuciłem androida i poprawa dźwięku jest zauważalna pod warunkiem poświęcenia odpowiedniej ilości czasu na zabawę z tymi wszystkimi ustawieniami. 2Ohm tyle o ile mnie nie przeraża, to zastanawiałem się bardziej czy da radę to ogarnąć nie wychodząc patentami z bagażnika czyli wziąć ten sygnał z tego małego wzmacniacza od HIFI :?:

Opublikowano

Musisz poczytać o systemach E60, jest to opisane np w ISTA, kolejne wersje to przepaść, na forum generalnie są o wszystkich złe opinie...


Jeśli spojrzy się na L7, moce i wygląd komponentów, to tutaj raczej ciężko będzie coś poprawić, ale wiadomo koszt modernizacji jest taki, że trzeba mieć naprawdę dobre auto żeby to się jakoś spinało, ewentualnie wrócić do oryginału przy sprzedaży.


Przyznaje że HiFi w E60 lci gra słabiej niż stereo w E92, lepiej niż stereo w E91, czy E87, do innych się nie odnoszę bo nie mam na podwórku.


Wygląda na to że gabaryt auta ma tutaj znaczenie.


Każda modernizacja to duża cepelia, prawie każdy model ma inne komponenty(przynajmniej numery), nie ma tu nisko zawieszonych owoców.

Opublikowano

Prawie wszystkie 1,3,5,6,7,czy x mają te same głośniki (oczywiście z podobnych lat).

Numery są inne bo inne są obudowy głośników.

Głośniki idealnie pasują w obudowe od e60.

Mam w E60 system hifi suby od x83 L7 głośniki od E65 też L7.

A skoro głośniki są te same to grają na podobnym poziomie,zostaje kwestia wyciszenia i gabarytów auta.

Opublikowano

To bardzo ciekawa informacja...


A co z serią F? Myślisz że jak głośnik to 20cm to będzie to samo?

Opublikowano

Piszę o samochodach tych samych genaracji,czyli E

E60,E90,E83,E65 itd z lat ok 2004-2009.

W serii F jest są inne głośniki,jak i całe audio,nie wiem czy da sie to zaadoptować bezinwazyjnie.

Opublikowano
Sam już zgłupiałem czy po prostu nie wrzucić jakiejś niewielkiej zamkniętej skrzynki do bagażnika.. W sumie leży mi JL Audio 10" i się kurzy to może będzie najlepsze i najprostsze rozwiązanie aby uzupełnić dół. Ale nie rozwiązuje to problemu skąd wziąć sygnał do wzmacniacza - znalazłem na forum zdjęcia z opisanymi kostkami wiec niby wiem które są od wooferów ale i tak jakoś wydaję mi się to zbyt proste aby faktyczne nie wychodząc z bagażnika to wszystko ogarnąć :duh:
Opublikowano

Są dedykowane skrzynki w boczek w bagażniku (lewa strona)+ głośnik JL Audio10 i będzie wyglądać jak orginał.Nic nie będzie zalegać w bagażniku.Dół się poprawi.

Wszystkie sygnały do wzmacniacza masz w bagazniku.

Jesli to będzie za mało to pozostaje przebudowa całego systemu.

Opublikowano

I tak właśnie zrobię, powinno wystarczyć :)

Jeszcze tylko wysokotonowe muszę zmienić bo nie wyrabiają przy nawet lekkim podbiciu - łatwo przesterowują, zamówiłem jakieś HK od bmw które powinny pasować plug&play i mam nadzieję, że będą zauważalnie lepsze :D Myślę tylko czy dam radę sam boczki rozebrać i się do nich dostać ale po wstępnym researchu nie powinno to być nic skomplikowanego :cool2:

Opublikowano

Litości, o jakiej objętości tych skrzynek mówicie i o jakiej średnicy głośnika vs pojemność dwóch progów i głośniki 2x 20cm?


Wczoraj rozbobrowałem wzmacniacz HIFI od subów z jakiegoś X3 e8x- no wygląda słabo, jeszcze nie zdjąłem zacisku radiatora, ale dam znać jaki układ zasila te dwa głośniki i jaka jest orientacyjna moc.


Na wejściu jest mały pasywny filterek, ale może radio już odcina górę, tego nie wiem.


Wydaje mi się że próba z aftermarketowym wzmacniaczem i wbudowanym porządnym regulowanym filtrem, nawet karmionym z telefonu, mogłaby tutaj dać odpowiedź na co stać fabryczne suby HiFi.


Dzisiaj w planach uruchomienie wzmacniacza na stole.

Opublikowano

15L netto w skrzyni zamkniętej a głośnik 25cm ale jest to subwoofer z prawdziwego zdarzenia grający w warunkach jakie mieć powinien ( szczelny mdf ) a nie plastikowe obudowy + te podfotelówki fizycznie nie mogą mieć nawet odpowiedniego wychyłu bo są po prostu płaskie. Taki JL przyjmuje do 300W RMS a nie sądzę aby te fabryczne przyjęły więcej na siebie niż po 70/80W RMS + w moim przypadku ( touring ) będzie bardzo przyjemnie to niosło.


Ciekawostką też jest wytrzymałość takich głośników fabrycznych gdy podwoi lub potroi im się dostarczaną moc :?:


Czekam z zaciekawieniem co uda Ci się ustalić odnośnie tego sprzętu z X3 :wink:


P.S. producent tego głośnika JL zaleca właśnie skrzynie zamkniętą o pojemności 13-17L. Strojenie wypada wtedy około 35/37hz i jest to według mnie przyjemny ' punktualny ' sprężysty basik.

Opublikowano

No, w sumie, w kombi...


Podłączenie nie powinno być trudne - zasilanie, sterowanie i sygnał w e61, jest już z tyłu przy wzmacniaczu fabrycznym.


... Popieram, mniejsza fekaloplastyka niż podnoszenie fabrycznej wersji, ciągle mam w głowie swoje e92 gdzie z bagażnika raczej nic nie doleci, a wzmacniacza fabrycznego brak, mocy też raczej dużo tam nie potrzeba bo budka mała.

Opublikowano

Dokonałem prób i wzmacniacz od X3 ma wady i zalety.


Niestety filtracja jest słaba. Jak poda się całe pasmo to praktycznie wszystko słychać. Oczywiście testy były bez skrzynki, a wylot puszki pod komodę.


Dobre jest to że można powiedzieć że wzmocnienie jest 1:1 czyli 5V na wejściu to 5V na wyjściu. To w sumie brzmi obiecująco, nie będę wyjaśniał.


Jak podłączyłem wejście do starego MP3 to sygnał był za niski. Jak zasiliłem z wyjścia kina domowego gdzie sub ma impedancję 3ohm to maksymalna amplituda sygnału wynosiła około 5V.


Sam sub grał niby słabo, ale jak pod wyjście wpiąłem też ten od kina to miałem wrażenie że wali dwa razy mocniej.


Niestety wyjeżdżam i kilka tygodni nie będę mógł sprawdzić działania w aucie, ale jest nadzieja.


Potwierdzam że w porównaniu z dużymi skrzyniami to jest kicha. Ale jak włożę to w próg i będą dwa w takim małym E92 to i tak będzie coś lepiej niż stereo gdzie sub ma podobno 16cm.

Opublikowano
U mnie wyglada to tak w e60 syczki l7 e60 głośniki drzwi przód e65 pólka hifi pod fotelami suby 4omy z e65 pre lci wzmacniacz do subow jakis jbl gra to tak ze masaż foteli jest kolega ma logica tam takiego basu nie ma. Polecam taki zabieg każdemu przede wszystkim syczki dołożyć obojętnie czy to z logica czy hifi głośniki też w sumie bo wcześniej miałem hifi dużej różnicy nie zauważyłem tylko pod fotele dać suby logica obojętnie z jakiego modelu wszystko pasuje bez problemu prosta podmiana na początku miałem bez wzmacniacza i też była spora różnicy nawet na samym radiu jesli ktos na podstawe to wywalać to bo to nie gra wgl wstyd ze bmw takie nagłośnienie dało w seri5 jak coś mam na sprzedaż głośniki i syczki
Opublikowano

Wczoraj rozbobrowałem wzmacniacz HIFI od subów z jakiegoś X3 e8x- no wygląda słabo, jeszcze nie zdjąłem zacisku radiatora, ale dam znać jaki układ zasila te dwa głośniki i jaka jest orientacyjna moc.

 

Wzmacniacz hi-fi


2x40W (2ohm) bass

4x25W 2(ohm) głośniki

Więc szału nie ma.

Opublikowano (edytowane)

Jesteś w błędzie na 100% wszystko jest ze wzmacniacza.

attachment.php?attachmentid=151087&stc=1&d=1209780865


Oraz na potwierdzenie moich słów,że prawie wszyskie audio są takie same w generacach E (hi-fi)


attachment.php?attachmentid=2010077&stc=1&d=1552587831

Edytowane przez maniura
Opublikowano (edytowane)
W E60 pre lci z audio hifi wzmacniacz jest 2 kanałowy i napędza tylko głośniki pod fotelami, reszta głośników idzie z radia i ma ucięte pasmo. Edytowane przez grzechu62
Opublikowano
Nagłośnienie hifi w E60 przedlift 2003-2005 tylko suby napędzane przez wzmacniacz. E60 polift od 03/2008 wszystkie głośniki napędzane przez wzmaka
Opublikowano
Jesteś w błędzie na 100% wszystko jest ze wzmacniacza.

attachment.php?attachmentid=151087&stc=1&d=1209780865


Oraz na potwierdzenie moich słów,że prawie wszyskie audio są takie same w generacach E (hi-fi)


attachment.php?attachmentid=2010077&stc=1&d=1552587831

 

Dobra, jednak olewam zewnętrzny subwoofer - nie brzmi to wcale. Sieczkarnia.. Ten sygnał średnio się nadaję do napędzania suba " z prawdziwego zdarzenia ".

Mimo to, został mi dwukanałowy wzmacniacz i chętnie użyłbym go do wzmocnienia tych podfotelówek. Pojęcia nie mam skąd wziąć sygnał - kostka do tego mini wzmacniacza w bagażniku wchodzi jedna i skąd mam wiedzieć które przewody są wejściowe a które wyjściowe :?: Mógłby mi ktoś rozjaśnić/opisać jak to podłączyć? Pomijam sprawy zasilania i wzbudzenia bo to już opanowałem - wracam innymi słowy do oryginalnego pytania tematu czyli jak zasilić suby. Chyba, nie będę musiał ciągnąć nowych przewodów głośnikowych z bagażnika bezpośrednio pod woofery prawda :?:

Opublikowano
Litości, jedne przewody mają grubość z 0.5mm2 a drugie minimum 2.5mm2, skręcone są dodatkowo w pary - jest ten schemat w google i piny w kostce są poprawne - przynajmniej zgadzają się ze wzmacniaczem z X3, więc z E60 tym bardziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.