Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Zwracam się do Was z pomocą w sprawię błędu 4A07 Generator (Layer_BSD).

AUTO: BMW e92 N57 245km '09

VIN: E205587

Przebieg: 362k km.

Krótka historia, pierwszy raz pojawił się on 2 lata temu i wracał bardzo rzadko, błąd pojawia się kiedy po odpaleniu nie ma ładowania auto (napięcie 11,7-12,2V) a więc lepiej nie jechać.

Błąd pojawia się ZAWSZE w pojedynke, nie mam innych błędów.


Do tej pory radziłem sobie z nim w taki sposób, że po prostu do skutku restartowałem silnik (odpalałem auto ponownie). I za którymś razem ładowanie wracało i było prawidłowe (na pozomie 12.8V - 14.9V) a więc błąd nie był aktywny.

Było to uciążliwe szczególnie jesienią i zimą a latem błędu nie było.

Do teraz, teraz nawet jak jest upał, jak auto jest nagrzane i go zgaszę (kiedy wcześniej napięcie akumulatora było prawidłowe i było ładowanie) to po ponownym odpaleniu nie ma ładowania i jest błąd, wczoraj musiałem auto 9x odpalić ponownie zanim poszła "iskra" na nowo...


Jeśli ładowania nie ma a auto jedzie, to samo się nie załączy, dopiero jak zrestartuje auto to może zahulać.


A potrzebna mi pomoc bo:

ALTERNATOR regenerowany rok temu (Dożytownia gwarancja).

NOWY regulator napięcia VALEO.


Jak sami widzicie błąd był jeszcze przed wymianą alternatora + regulatora

Co do sprawdzenia, co do zamówienia? Jakieś przewody? Jakie macie doświadczenia?

Instrukcja serwisowa mówi o tym:


1. Check line and plug connections

2. Check connector for tight fit

If the previous checks are OK:

Replace alternator.


Wiem, że może to banał ale ja jestem totalny amator i potrafiłbym tylko widoczną śrubkę odkręcić co najwyżej.

Dlatego porada do Was czy mam zamówić jakiś przewód? Gdzieś czytałem, że przewód do świec żarowych może to powodować?

PS. świece żarowe, sterownik świec żarowych też rok po wymianie.

Nie ciśnijcie mnie za ten temat, czytałem sporo ale ten błąd nigdy nikomu nie pojawiał się w pojedynkę.

Jest to na tyle trudne do zdiagnozowania żę błąd pojawia się kiedy chce, raz odpalę jest git a potem za kolejnym razem nie, z kolei kolejnego dnai moge odpalać go 20x i będzie dobrze.

Edytowane przez fekooo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja miałem trochę inne objawy. Po odpaleniu zimnego auta nie było ładowania, ale po około 5minutach gdy w komorze silnika się trochę zagrzało ładowanie wracało ale czasami przekraczało normę tzn ponad 15v i spadało czasami do 14.6 - 14.8v. Wymieniłem regulator na nowy Valeo i problem z brakiem ładowania i za dużym napięciem został rozwiązany.


Co do twojej sytuacji nie wydaje mi się żeby przyczyną był nowy regulator, ale przyjrzałbym się temu alternatorowi. Niestety czasami regeneracje wcale nie są tak dobre jak je zachwalają.

Opublikowano

No to mi nigdy samoistnie nie wróciło, zawsze musiałem odpalić jeszcze raz i faktycznie, wcześniej też chwilę ciepła wystarczyło i po kolejnym restarcie śmigało a teraz nawet w lato jest problem.

U mnie napięcie jest od 12,8 do 15V podczas jazdy ale z tego co wiem jest to normalne że tak się zmienia napięcie w tym modelu z opcją odzyskiwania energii z kół.

Ale co z wtyczkami? To co najpierw sprawdzać alternator?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Przewód prądowy, przewód do sterownika jak i sam sterownik świec żarowych. Masz jeszcze wtyczkę przy alternatorze może tam coś nie łączyć.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Przewód prądowy, przewód do sterownika jak i sam sterownik świec żarowych. Masz jeszcze wtyczkę przy alternatorze może tam coś nie łączyć.

 

A sam sterownik świec żarowych myślisz? Skoro wcześniej śmigał a dopiero teraz pojawił się jego błąd (mimo że świece grzeją)

Jestem po wymianie regulatora napięcia znowu na nowy i jest to samo. Jutro mam zamiar oddać alternator do sprawdzenia ale czy to dobry trop, nie wiem...


Najlepiej otworzyć sterownik silnika i sprawdzić czy nie ma zimnych lutów?


Obstawiam u siebie taką możliwą usterkę ze specyfikacji Alternatora bmw:


Usterka elektryczna: Usterka w obwodzie zasilania wzbudzenia (tranzystor, dioda), przerwa w obwodzie cewki wzbudzenia, uszkodzony sterownik.


Może ktoś pomóc, gdzie są te cewki wzbudzenia, obwód zasilania wzbudzenia? To jest wszystko w sterowniku silnika czy nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.