Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przeczytał już chyba większość polskich i zagranicznych wątków, ostatnio samochód zgasł i po odpaleniu błąd na wyświetlaczu.

Inpa wskazała 2A82.

Elektrozawory wyczyszone i zamienione, bez zmian.

Czujniki wałków rozrządu również wyczyszone i zamienione, bez zmian.

Filtry Vanos, również nic to nie dało.

Błąd wyskakuje powyżej 2 tys obrotów na postoju.

W trakcie jazdy straszny muł, jeździ jakby miał przynajmniej połowę mocy.

Na początku wyskakuje błąd 2A82 a po czasie doperio 2A98.

Olej zmieniony 2 tyś, Castrol 5w40.

Jak kto się z czyms takim spotkał to proszę o pomoc.

Opublikowano

2A82 - Einlass VANOS (Układ dolotowy VANOS, ociężały, zacina się mechanicznie)

2A98 - Kurbelwelle - einlassnockenwelle, Korrelation (Wał korbowy - wałek rozrządu zawór dolotowy, korelacja, zawartość poza zakresem odniesienia)


Przetłumaczone z niemieckiego więc mogą być jakieś błędy :D

Opublikowano
Tylko że korelacja wyskakuje długo po czujniku Vanos więc wydaje mi sie że poprostu jeden błąd wywołuje drugi. A do tego możliwości przeskoczenia rozrządu raczej niema bo wymieniony razem z olejem 2 tyś temu, robiony na blokadach i po złożeniu śmigało wszystko jak złoto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawory oraz czujniki wyeliminowałeś,a błąd dotyczy rozrządu,wiec trzeba tam zaglądnąć...

Wałki rozrządu były demontowane?

Opublikowano

Przed problemem była czapka ściągana, ale tam wszystko było w porządku.

Poprzedni właściciel rozrząd wymienił więc raczej opcji z rozciągniętym łańcuchem niema.

Jeszcze sprawdziłem filtr oleju i obudowę filtra, jak odkręciłem to sitko z obudowy zostało w filtrze, udało się ponownie je zamontować w obudowę tylko na jakiej zasadzie ono działa jak jest tylko na zatrzaskach które za mocno to go nie trzymają?

Do tego filtr oleju wygląda nie ciekawie, jakby poprzedni właściciel przy wymianie oleju nie wymienił filtra. Ciekawy jestem czy to może być od tego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ściągnij dekiel zaworów i obruć wałem obserwując łańcuch.Prawdopodobnie tworzy się zwis łańcucha w którymś miejscu i wałek czeka aż skończy się luz łańcucha i go pociągnie.Jeśli ssący będzie czekał to luknij czy go nie przytarło,jeśli wydechowy będzie czekał to jego musisz oblukać...Na któryś wałek powinny wpaść nowe śruby,i to może byś powodem awarii...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze sprawdziłem filtr oleju i obudowę filtra, jak odkręciłem to sitko z obudowy zostało w filtrze, udało się ponownie je zamontować w obudowę tylko na jakiej zasadzie ono działa jak jest tylko na zatrzaskach które za mocno to go nie trzymają?

Do tego filtr oleju wygląda nie ciekawie, jakby poprzedni właściciel przy wymianie oleju nie wymienił filtra. Ciekawy jestem czy to może być od tego?

Tutaj mozesz miec problem. Tam jest zaworek cisnienia. Jesli rozrzad byl wymieniany, mozna go wykluczyc, wina moze byc po stronie zbyt niskiego cisnienia na vanosach (pierwszy blad), co prowadzi do drugiego bledu o korelacji rozrzadu (walki sie przestawiaja względem siebie).

Opublikowano

Olej, filtr, obudowa filtra i płukanka zamówione, zacznę od tego bo może rzeczywiście problem leży w tej obudowie. Jak to nie da rady ściągam pokrywę zaworów i tam się rozejrzę chociaż wątpię żeby tam był problem bo łańcuch dwa tygodnie temu był bardzo dobrze naciągnięty.

Jak się z tym uporam to dam znać jakby ktoś miał jeszcze taki problem.

Opublikowano
Wszelkie informacje w internecie wskazują nie na problem z rozrządem a na problem z ciśnieniem oleju zasilającym koło vanosa. Jeżeli sprawdziłeś tyle rzeczy i zamieniałeś miejscami elektrozawory, to należałoby się przyjrzeć temu czy wałek nie jest wytarty i nie gubi cisnienia oleju dopływającego do vanosa.
Opublikowano

Czytałem właśnie o tych wałkach w n52, mam nadzieję że mnie to ominie i wymiana w/w części da radę.

Dzisiaj się za to biorę wiec dam odpowiedź wieczorem

Opublikowano
No i jest nadzieja. Płukanka zrobiona, filtr i obudowa wymieniona, zalany motul. Przejechałem z 20 km i bez błędu, auto odzyskało swoją moc. Mam nadzieję że już mnie ten problem nie spotka. Na ten moment ogarnięte, dzięki wszystkim za pomoc :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.