Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chce se kupic wkrotce BMW 528 albo 530i z roku od 1997 do 2001 i chcialbym miec manuala ale jak szukam ladnej bemi i juz znajde to za zwyczaj automat , slyszalem ze automaty sa wolniejsze i wiecej pala , a wiec czy ktos moze mi powiedziec jaka jest roznica osiagow w takich samochodach , duza ??? Czy warto miec automata ?? chcilbym troszke se poszalec , no wiecie , redukcja i rura . Czy automatem jest cos takiego mozliwe ???

Dziekuje za odpowiedzi .

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć,

ja ma E36 z silnikiem R6 (150KM) z automatyczną skrzynią. Jedno wiem na pewno - jak będę zmieniał auto (oczywiście na BMW) to tylko w automacie :8) Jeśli jest sprawny daje niesamowite wrazenia z jazdy :cool2: (3 tryby pracy: noramlny, zimowy i sportowy), jest bardzo komfortowy oraz "gotowy na czas". Najważniejsze zeby był sprawny, tj. biegi zmieniał płynnie, bez szarpnięć i przy podjechaniu kołami jednej osi do krawężnika, zatrzymaniu się i dodaniu gazu powinien noramlnie wjechać. Jak tego nie zrobi to trzeba sobie odpuścić :cry:

Spalanie po mieście może jest troszkę wieksze od manuala (zalezy od sposobu/stylu jazdy) ale na trasie jest mniejsze, czyli bilans wychodzi na 0 :)

Pozdrawiam Rafał

...tylko BMW
Opublikowano

automat może faktycznie pali z litr więcej i przyspiesza o sekunde słabiej :D

ale to pikuś w porównaniu z komfortem jazdy. od zawsze byłem uprzedzony do automatu ale siłą zostałem zmuszony do jazdy nim przez moją kochanie, która niema nawet prawka, wybrała i kupiła naszą bmw a kiedy powiedziałem że nie bębe jezdził automatem usłyszałem " skarbie przecież ty pojedziesz wszystkim". po pótora roku jazdy zaczołem żałować że moje dostawczaki nie mają automatów :D

tylko jedna sprawa musi być w dobrym stanie!!!

Opublikowano
slyszalem ze automaty sa wolniejsze i wiecej pala , a wiec czy ktos moze mi powiedziec jaka jest roznica osiagow w takich samochodach , duza ???

Pala ciut wiecej i przyspieszaja ciut wolniej, co do konkretnych roznic - popatrz w dane katalogowe na stronie glownej.

 

Czy warto miec automata ??

 

Automat ma swoje wady i zalety.

Na tym i na innych forach bylo juz na ten temat milion dyskusji.

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi - sam musisz zdecydowac.

 

chcilbym troszke se poszalec , no wiecie , redukcja i rura . Czy automatem jest cos takiego mozliwe ???

 

Come on, pewnie, ze jest mozliwe. Przejedz sie jakimkolwiek samochodem o pojemnosci wiekszej niz 1,6 z automatyczna skrzynia biegow i sam zdecyduj, czy chcesz miec automat, czy nie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lukiusa23, kilka miesiecy temu rowniez szukalem e39 530d, chcialem manuala, ale wypasionego a nie wersje bazowa, okazalo sie, ze w niemczech takich samochodow wlasciwie nie ma, wypasione 530d po liftingu to w 90kilku procentach automat... i takiego kupilem

 

powiem tak, doswiadczenie z automatami mialem juz wczesniej i nigdy wspominany przez duza czesc uzytkownikow komfort jazdy nie powalal mnie na kolana, wole sam kontrolowac kiedy zmienic bieg - jest oczywiscie steptronic, ale to nie to samo, uzylem go moze ze 3 razy :)

 

ta skrzynia jest niestety elementem, ktory nie podoba mi sie w mojej czarnej strzale, rzecz gustu... biegi wchodza bardziej niz wzorcowo, ale pozostaje pewne "ale"...

 

co do spalania... nie wiem dlaczego na trasie automat ma spalac mniej??? w miescie wciaga (530d) pewnie z 2 litry wiecej niz manual (w benzynie mysle, ze moze byc to nawet wiecej), w kazdym razie mi srednie spalanie nie przekracza na wyswietlaczu 8,5 litrow, ale ja jezdze 90% dystansow poza miastem, ale szybko (w miare, powiedzmy 140-180km/h)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Ja woim automatem czesto robię trasę Kielce - Warszawa. Przy prędkości ok. 140-150 (oczywiscie nie non stop) spalanie wychodzi mi 7,5-7,7. Nie jadę oszczędnie. Jadę normalnie. oczywiście nikt mi nie wierzy, ze auto z R6 150PS pali na tasie tak mało. Jak jechałem nad morze tez mi wyszła 7,5 więc duzo to nie jest a znajomi mający manuale (te same silniki)mówią o spalaniu 8-9 na trasie. Po miescie - jak pisałem - ok. 1litr więcej od manuala- ale ten komfort :8)
...tylko BMW
Opublikowano
Ja woim automatem czesto robię trasę Kielce - Warszawa. Przy prędkości ok. 140-150 (oczywiscie nie non stop) spalanie wychodzi mi 7,5-7,7. Nie jadę oszczędnie. Jadę normalnie. oczywiście nikt mi nie wierzy, ze auto z R6 150PS pali na tasie tak mało. Jak jechałem nad morze tez mi wyszła 7,5 więc duzo to nie jest a znajomi mający manuale (te same silniki)mówią o spalaniu 8-9 na trasie. Po miescie - jak pisałem - ok. 1litr więcej od manuala- ale ten komfort :8)

mi też nikt nie wierzy że na trasie spala 8 do 8,5l po mieście w trybie EKO max 12l.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bosze, takie porownania, ze znajmomi... ze kolega kolegi... przeciez kazdy ma inny styl jazdy, jeden jedzie na gazie do konca, np. do czerwonych swiatel i hamuje na maksa, drugi zwalnia wczensiej widzac taka przeszkode

 

nadal nie rozumiem, dlaczego automat na trasie ma palic mniej?

 

automatem trzeba umiec jezdzic? pewnie, tak samo jak manualem :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Ja jak kupowałem swoją to sprzedawca mówił mi,że w trasie z Niemiec z Hagen spalanie wyniosło go 7l,też nie bardzo wieżyłem,ale potem patrze w danych technicznych ni i tyle ma na beznzynie.Z moja jazdą głównie tutaj po mojej okolicy spalanie na gazie 12-13l jak, w trasach ok 300km spalanie na gazie miałem ok11-12 litrów.Ale to było w środku sezonu jak się jechało nad morze(korki,bjazdy,roboty drogowe-normalnie człowieka szlak trafia,żeby 15km jechać 1godzinę,stać na światłach w OSTRóDZIE 35minut i jeszcze tam inne wynalazki drogowe,jak sie rozpędziłeś to zaraz hamowanie i tak znowu.)Teraz zacząłem jeździć na beznynie zrobiłem narazie 125km zrobię tak ze 300 i sprawdze jakie było spalanie i czy może lepiej na benzynie jeździć ostatnio jest wyjątkowo tania 3,75zł a gaz wyjątkowo drogi 2,15zł.

 

Jak swoja kupowałem na giełdzie,ale transakcja zawarta u sprzedawcy w domu, była najładniejsza ze wszystkich jakie tam stały,też napoczątku automat mi się nie uśmiechał,ale teraz wiem że to luks(tak samo twierdzi moj brat,moja dziewczyna)

Opublikowano
Lukiusa23, musisz się sam przejechać, żeby sprawdzić, co bardziej Ci pasuje. Automaty w BMW chodzą bardzo ładnie i jak pojeździsz, to się dowiesz. Ja akurat jestem zwolennikiem manuali, jednak gdybym miał kupować, a byłby ładny w automacie - nie miałbym większych "ale". Kwestia przyzwyczajenia.
Kai
Opublikowano
Osobiscie miałem mało do czynienia z automatem, ale ze względu na nateżenie ruchu w miescie (ciagłe wajchowanie w manualu), ze względu na komfort własny( wreszcie zonusia mogła by jeździć przy mnie autem i nie dostawałbym apopleksji podczas jej sposobu zmiany biegów) to w chwili obecnej zmieniajac auto nie mialbym nic przeciwko automatowi.

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
bosze, takie porownania, ze znajmomi... ze kolega kolegi... przeciez kazdy ma inny styl jazdy, jeden jedzie na gazie do konca, np. do czerwonych swiatel i hamuje na maksa, drugi zwalnia wczensiej widzac taka przeszkode

 

nadal nie rozumiem, dlaczego automat na trasie ma palic mniej?

 

automatem trzeba umiec jezdzic? pewnie, tak samo jak manualem :)

 

zawsze trzeba przyjąc jakiś punkt odniesienia...

nie ma znacznia automat, manual i auto - najważniejszą umiejętnością której wszyscy się uczą cale życie jest JAZDA SAMOCHODEM (wbrew pozorom nie taka latwa)

...tylko BMW
Opublikowano

Automat jest super! Ta wygoda, komfort, bezstresowa płynna jazda...ale... w MERCEDESIE... :P

W BMW lepiej samemu zmieniać biegi. Mało która marka ma tak dobrą więc dlaczego nie zaznać tej przyjemności...

Opublikowano

Moze wiecej pali,moze "kapkę"wolniej przyspiesza(u siebie różnicy nie widze),a ja wole nie nadwyrężac ręki w korku,a reszta niech macha fajerą....1,2...stop,1,2....stop.Noga dretwieje,nie mówiac o gimnastyce reki i słownictwa.Z całym szacunkiem dla kierowców manualnych....wolę luzik za kierownica,bo u nas i tak dróg nie ma do poszalenia,a samochodu i zawieszenia nie chcę kaleczyc.

Jestem za automatem :dance:

Sylwia374

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano
Teraz mam 530d w manualu i bym nie zamienil na automata.. raz sie taim przejechalem i dla mnie to juz nie bylo to samo... Rodzice mieli Camry 3.0 V6 z 98 w automacie... moze to nie byla rakieta, ale to byl dobry automat bo reagowal naprawde szybko na nadepniecie na gas... natomiast teraz matka sobie kupila 325Ci z 2005. Jest ladna, ale mulowata... nie reaguje tak szybko jak Camry, a w koncu ma te 4 KM wiecej... nawet w trybie sport to sie troche zastanawia zanim zmieni bieg.. wydaje mie sie ze automat w 330Ci to juz inna sprawa....
Opublikowano

No to juz sam nie wiem , z reguly to nie mam do czynienia z korkami , mieszkam w malej miejscowosci . Chyba bede musial sie sam przejechac ale boje sie ze naprawde nie sa automaty takie zrywne , czasem lubie se wcisnac gazu troszke , zredukowac i do przodu a czy w automacie bede mial takie same wrazenia to sam musze sie przekonac .

Dziekuje slicznie za odpowiedzi , fajnie miec sie kogo doradzic : :D

Opublikowano
natomiast teraz matka sobie kupila 325Ci z 2005. Jest ladna, ale mulowata... nie reaguje tak szybko jak Camry, a w koncu ma te 4 KM wiecej... nawet w trybie sport to sie troche zastanawia zanim zmieni bieg.. wydaje mie sie ze automat w 330Ci to juz inna sprawa....

 

Dzialanie transmisji w 330ci w porownaniu do 325ci praktycznie niczym sie nie rozni. Oby wszystkie automatyczne skrzynie biegow w samochodach innych marek dzialaly i byly tak zestopniowane jak te w E46 :roll2:

Opublikowano
Moze wiecej pali,moze "kapkę"wolniej przyspiesza(u siebie różnicy nie widze),

Droga Sylwio a miałas przyjemnosc prowadzic auto z V12 ( 750 ? ) i manualem ? :D :twisted2:

 

W limuzynach dzis automat to podstawa- komfort, komort i jeszcze raz komfort...a osiagi .Coz, przy silnikach o mocy od 300 koni w górę to już żadna roznica czy mamy 0,1 sekundy w te czy w te strone...

Opublikowano

Mam 530iA . Najmniej na trasie spalił mi 8.6 l nie według wskazań komputera ,a według wyliczeń . Najwięcej spalił mi 14.5 l . Średnio 60 % trasa ,30 % miasto (duże np. Warszawa )- 12 l . Jednak nie mieszkam w mieście ,w którym są ogromne korki i żeby załatwić drobnostkę to trzeba jechać w korkach 20-30 km to średnio spala mi 10.5 l .

 

0-200 km/h 30.8 s

80-120 II/III 5 s

60-160 II/III 14.5 s

(amatorsko mierzone ,ale na równym terenie bez spadków :) )

 

Jest jednak jedno "ale" . Jeżeli nie używamy steptronika i po prostu naciskamy gaz do podłogi to jednak czekamy na reakcję skrzyni ok. 1 s . Ręczna zmiana biegów też nie jest super szybka ,ale wystarczy . Tryb S skrzyni też nie jest idealny ,bo jeżeli chce się przyspieszyć max to skrzynia i tak robi redukcję ,ale czas oczekiwania jest krótszy niż w trybie D i kickdown . Czyli np.

80-120 km/h (mierzone razem z czasem reakcji skrzyni )

tryb D 6.1 s

tryb S 5.7 s

tryb ręczny 5 s ( tutaj skrzynia wogóle się nie zastanawia i wyprzedza się odrazu )

 

 

 

Mimo wszystko mój następny samochód będzie z automatyczną skrzynią . Tymbardziej ,że BMW wypuściło ostatnio ulepszony 6 biegowy automat w 335i . Zresztą wystarczy spojrzeć na czasy okrążeń na torach i różnica automat-manual już nie jest tak duża jak kiedyś ,a w ekstremalnych samochodach jak np. SLR ,M5 ,M6 ,SLK 55 AMG itd. żadna . Po drugie każdy kupi to co lubi i w czym czuje się najlepiej . Wszystko zależy od kierowcy . Mój pierwszy samochód wytrzymał 500 000 km bez remontu i mam tu na myśli skrzynię i silnik . Teraz zaczął dopiero szwankować . Tylko ,że kto będzie jeździł samochodem ,aż do śmierci :) ?

Opublikowano (edytowane)

mam troche glupie pytanie, ale w zyciu nie mialem z automatem do czynienia...

na manualu jak chce szybki start to wciskam sprzeglo do gleby, gaz to samo i szybko puszczam - popularnie to ściągnę wulg. damski organ rozrodczy i pojadę ;)

a jak to sie ma w automacie? :P

Edytowane przez PinBack
Opublikowano
W automacie naciskasz tylko gaz do podłogi i przeważnie nawet nie piśniesz oponami . Start jest płynny ,a na przyspieszeniu dużo się nie traci . A ile urwiesz sekund ruszając swoim sposobem ? Pytam z ciekawości . W nowym BMW M5/M6 z SMG ,można zrobić to samo co ty robisz w manualu .
Opublikowano

uprzejmie i uniżenie przepraszam za to, że ktoś sobie wymyślił taką nazwę na zerwanie przyczepności kół.

Jest mi z tego powodu niezmienie przykro i szczerze żałuję.

Mea culpa!

Pozostaje mi tylko bić się w pierś.

 

a co do efektu - w manualu czasem jest to niekontrolowane, chce szybko wyjechac, wciskam mocno gaz - koła czasem zapiszczą, nie robie tego nigdy celowo.

Pytanie miało na celu uzyskanie informacji czy automat ma równie szybki start.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.