Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jak w tytule posta, lewa strona stoi 2,5cm niżej od prawej. Nie opada po dłuższym postoju, żadnych błędów na konsoli.

Kwestia kalibracji czy może to być coś mechanicznego? Jeśli tak to co? Z góry dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tyłu są dwa czujniki wysokości . Może któryś się przestawił , oberwał . Generalnie INPA i da się podejrzeć wysokość jaką widzi .
Opublikowano

Jak z tyłu krzywo to i przody się delikatnie muszą różnić wysokością.

Czeka Cię kalibracja całego auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z przodu masz jeden sensor i bez poduszek . Można jeszcze zrobić tak ze go podnosisz z 5 cm i włączysz zapłon . Pomyśli że coś za wysoko jest , wypuszcza powietrze i potem go opuścisz to sobie napompuje . W lutym mi taki numer tak samo odstawił i od tego czasu nic się nie dzieje .
Opublikowano
Z przodu masz jeden sensor i bez poduszek . Można jeszcze zrobić tak ze go podnosisz z 5 cm i włączysz zapłon . Pomyśli że coś za wysoko jest , wypuszcza powietrze i potem go opuścisz to sobie napompuje . W lutym mi taki numer tak samo odstawił i od tego czasu nic się nie dzieje .

Czym podnosiłeś? Lewarkiem? Czy wystarczy że kolega przytrzyma za błotnik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tej niższej strony podniosłem żabą a potem z tyłu po środku sanek za dyferm podstawiłem "podpórkę" . Włączyłem zapłon i minimalnie było słychać jak syczy czyli powietrze wypuszczał . Opuściłem go i po włączeniu silnika ustawił się sam . Do dzisiaj trzyma "poziom" że tak ujmę .
Opublikowano

Z tą żoną to oczywiście żart.

BMW ma całą procedurę poziomowanie samochodu.

Robicie jakieś druciarstwo podkładając, dźwigając itd. przecież auto to nie sztuczna inteligencja żeby się samo nauczyło prosto stać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego najpierw zajrzałbym do czujników z tyłu czy się któryś nie poluzował albo te plastikowe cięgno ułamało .
Opublikowano

Panowie chyba odpieprzyłem manianę.... Kupiłem do felg Style 350 wszystkie jednakowe opony, do tego zamienilem po lewej stronie przód z tyłem bo na przedniej jest mała wgniotka i chciałem żeby poszła do tyłu... nie wiedziałem że tam są 8 i 9 cali 0.0, zaraz z lewarkiem i sąsiadem zamienię te koła i zobaczymy czy to naprawi problem. Śmiejcie sie, ja też się śmieję.


Edit, nie no kurde, zmierzylem felgi i wszystkie sa takie same....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lol :)


No ale to masz szerokość felgi a nie wysokość . Co prawda cal to właśnie 2,54 ale to w szerokość idzie . Pozatym jak podnosiłeś auto i postawiłeś ponownie na koła bez ruszenia o powiedzmy metr w przód czy tył to będzie krzywo stał .

Opublikowano

Mój znajomy wymieniał w X6 koła na lewarku(właściwie poduszce) podnosząc auto z jednej strony, jednak przy ostatnim kole zeszło się nieco dłużej.

Po opuszczeniu auto stało przekrzywione około 5cm, do normy doszło po przejechaniu kilku km.


Żadne bujanie, hamowanie nie pomagało, żony nie było pod ręką, ale jedna by nie pomogła, strasznie się uparła na tę pozycję.


Błędów oczywiście brak(poza jakimiś o złym stanowisku pomiarowym zawieszenia - chyba po przeglądzie nie w ASO), czujniki raczej ok, poduszki szczelne.


Czy to normalne zachowanie przy takim pozostawieniu krzywo?


Wydaje się że raczej nie powinno tak być, w Niemczech nie parkuję się podobno na chodniku...

Opublikowano
Mój znajomy wymieniał w X6 koła na lewarku(właściwie poduszce) podnosząc auto z jednej strony, jednak przy ostatnim kole zeszło się nieco dłużej.

Po opuszczeniu auto stało przekrzywione około 5cm, do normy doszło po przejechaniu kilku km.


Żadne bujanie, hamowanie nie pomagało, żony nie było pod ręką, ale jedna by nie pomogła, strasznie się uparła na tę pozycję.


Błędów oczywiście brak(poza jakimiś o złym stanowisku pomiarowym zawieszenia - chyba po przeglądzie nie w ASO), czujniki raczej ok, poduszki szczelne.


Czy to normalne zachowanie przy takim pozostawieniu krzywo?


Wydaje się że raczej nie powinno tak być, w Niemczech nie parkuję się podobno na chodniku...

 

Na pewno nie powinno tak być, po to są czujniki w zawieszeniu żeby samochód się poziomował do docelowej wysokości, żadne krawężniki, podnoszenie czy dociskanie nie powinno wpływać na trwałe "rozstrojenie" wysokości.

Z poprzednim F11 lata temu mogłem robić wszystko, jeździłem nim sporo po lasach, parkowałen na korzeniach w lesie, w górach, przeprowadzkę nim zrobiłem gdzie był załadowany po dach i zawiecha zawsze trzymała idealny poziom.

Opublikowano

UPDATE dla kogoś kto śledzi lub ma podobny problem.


Zrobiona kalibracja zawieszenia. Samochód po kalibracji stał dobrze, potem z niewiadomych przyczyn usiadł całkiem (lewa strona), a po odpaleniu ponownym wyrównał się idealnie i od wczoraj od odebrania z zakładu stoi równiutko.

Będę tu pisał w razie jakichkolwiek zmian.

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 19.07.2022 o 11:50, tylordurden napisał(a):

UPDATE dla kogoś kto śledzi lub ma podobny problem.

 

Zrobiona kalibracja zawieszenia. Samochód po kalibracji stał dobrze, potem z niewiadomych przyczyn usiadł całkiem (lewa strona), a po odpaleniu ponownym wyrównał się idealnie i od wczoraj od odebrania z zakładu stoi równiutko.

Będę tu pisał w razie jakichkolwiek zmian.

Witam, mam podobny problem u siebie w f11. Czy taką kalibracje można przeprowadzić za pomocą ISTA? 

Opublikowano
42 minuty temu, Kamilf1 napisał(a):

Witam, mam podobny problem u siebie w f11. Czy taką kalibracje można przeprowadzić za pomocą ISTA? 

Można. Ja robiłem po wymianie poduszek. Podaje się wartości z miarki od dolnego rantu felgi do błotnika i jest równo. Znajdziesz na necie na pewno filmiki z tego.

Opublikowano
35 minut temu, Cichowczyc napisał(a):

Można. Ja robiłem po wymianie poduszek. Podaje się wartości z miarki od dolnego rantu felgi do błotnika i jest równo. Znajdziesz na necie na pewno filmiki z tego.

Dzięki za info, szukałem właśnie w necie jakichkolwiek instrukcji kalibracji ale do niczego się nie mogę dokopać.

Opublikowano
2 minuty temu, Kamilf1 napisał(a):

Dzięki za info, szukałem właśnie w necie jakichkolwiek instrukcji kalibracji ale do niczego się nie mogę dokopać.

Proszę nie oszukiwać. Pierwszy link z google:

 

 

Opublikowano
2 minuty temu, Cichowczyc napisał(a):

Proszę nie oszukiwać. Pierwszy link z google:

 

 

Super, dziękuję Ci bardzo. Może nic nie mogłem znaleźć dlatego że szukałem typowo do f11, ale przecież procedura jest ta sama.

Opublikowano
Teraz, Kamilf1 napisał(a):

Super, dziękuję Ci bardzo. Może nic nie mogłem znaleźć dlatego że szukałem typowo do f11, ale przecież procedura jest ta sama.

Luzik, powodzenia!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.