Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, wymieniłem w aucie kompletne zawieszenie z przodu

-Wahacze

-Łączniki stablizatora

-Gumy stabilizatora

-Drążki z końcówkami kierowniczymi

-Amortyzatory

-Sprężyny i łożyska mcperson


Po wymianie zrobiona zbieżność, auto ściąga w zależności od tego w którą stronę się skręci na skrzyżowaniu (skręcam w lewo, znosi w lewo, skręce w prawo znosi w prawo).

Przed wymianą tego nie było, ma ktoś jakiś pomysł? Części z górnej półki (Lemforder, Sachs)

Mechanik sprawdzał kalibracje czujnika kąta skrętu, wszystko jest ok


Mam dynamic drive i active steering.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A opony w jakim stanie? Jak długo jeździłeś na uwalonym zawiasie to się wytarły nierówno i może sciągać.


Druga rzecz, to może warto "rozjeździć trochę zawieszenie, (wahacze i stabilizato skręcony pod obiążeniem powinien być zrobiony - tylko się upewniam, jak ta nie było to tuleje się zerwą szybciej niż powinny) jak się uklepie sprawdzić ponownie ustawienia.

Opublikowano
Prawdopodobnie mam też luz na przekładni (active steering), czasem podczas jazdy przy skręcaniu czuć delikatne stuknięcia na kierownicy i na zewnątrz podczas krótkich ruchów kierownicą lewo-prawo słychać stukanie z obu stron, możliwe że ten luz na przekładni powoduje ściąganie auta? Tylko czy wtedy nie ściągało by też na starym zawieszeniu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zrób pełną geometrię a nie tylko zbieżność.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po wymianie zrobiona zbieżność, auto ściąga w zależności od tego w którą stronę się skręci na skrzyżowaniu (skręcam w lewo, znosi w lewo, skręce w prawo znosi w prawo).

 

Powodem tego zachowania mogą być


zatarte łozyska mcpersona (nowe)

zacierająca się,lub zbyt "ciasna" maglownica

zatarte sworznie wahacza (nowe)

zatarty krzyżak kolumny kierowniczej.


tyle z mechaniki.


Elektronika powodowała by ściąganie w jedną stronę.

Opublikowano
Prawdopodobnie mam też luz na przekładni (active steering), czasem podczas jazdy przy skręcaniu czuć delikatne stuknięcia na kierownicy i na zewnątrz podczas krótkich ruchów kierownicą lewo-prawo słychać stukanie z obu stron, możliwe że ten luz na przekładni powoduje ściąganie auta? Tylko czy wtedy nie ściągało by też na starym zawieszeniu?

 


Luz i stukanie kolumny kierowniczej wywołuje uszczelniacz na kolumnie kierowniczej

I to nie ma wpływu na ściąganie


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=273503

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.