Skocz do zawartości

F11 N47 525D szarpie


lukas999

Rekomendowane odpowiedzi

Udało się zlutować, błędy usunięte, pojeździłem trochę i nie wracają, auto przestało szarpać :) check engin się nie zapala, DPF się wypalił.

Zastanawiam się tylko nad parametrem ciśnienie przed DPF - pokazuje mi -1. Nieważne czy silnik pracuje czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na to wygląda,że czujnik jest strzelony.

Ale to dziwne bo wypalanie DPF byłoby zablokowane. Sam wymuszałeś wypalanie filtra?

Może tam też przewody są ułamane/przetarte?


A spróbuj zrobić test czujnika różnicy ciśnienia spalin DPF.

W zakładce DPF/NOX , jest taka funkcja. Zrób to jak silnik się rozgrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie sam wywołałem - napełnienie sadzą było ok 50%. I chciałem to przetestować. Ale był komunikat że sprawdzane są błędy czy regeneracja może być wykonana i było ok. Tak samo jak włączę kody usterek i odczyt to nie mam błędów a wcześniej miałem od razu kilka błędów związanych z tym czujnikiem - po wykasowaniu wracały. Test różnicy ciśnień chyba pokazuje ok.:


https://m.fotosik.pl/zdjecie/d6e41149fe9d1357

https://m.fotosik.pl/zdjecie/bebb214302be17c2


Zdjęcie nr 2 jest sprzed wypalania DPF


I zdjęcie nr 3 - pomimo braku błędów podczas odczytu w "kody usterek" widać opis błędu w sekcji "aktualne/oczekiwane" na górze ekranu po angielsku właśnie odnośnie czujnika ciśnienia spalin przed DPF. Tylko czemu nie ma tego błędu podczas odczytu?:


https://m.fotosik.pl/zdjecie/4e0e321b2d181f03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja w odczytach mam ustawione ciśnienie wsteczne .

Parametru, ciśnienie przed DPF , nie mam ustawionego.

Zobaczę u siebie czy ten parametr w ogóle będzie czytany przez mój silnik?

Wejdź na górze w klucz i zobacz czy parametr ciśnienie przed DPF jest aktywne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć ,


Pozwolę sobie odświeżyć temat ponieważ chciałbym dopytać. Mam dwa błędy ( z tego co wyczytałem są ze sobą powiązane ) :

28EC00 - Czujnik ciśnienia spalin przed turbiną, wiarygodność : ciśnienie spalin przed turbiną nie jest wiarygodne w stosunku do ciśnienia otoczenia.

290900 - Układ powietrza, przepływ masowy powietrza do EGR, wiarygodność : zmierzona masa powietrza w porównaniu z obliczoną masą powietrza za duża.


I teraz pytanie w sprawie tego czujnika :) wymieniłem czujnik na nowy org który na rysunku wrzucił kolega Burza1234 widnieje pod numerem 3. Niestety błąd dalej jest , jeżeli dobrze rozumiem to co tutaj wyczytałem to wymieniłem nie ten czujnik ? powinienem wymienić czujnik oznaczony numerem 5 ?


Proszę o potwierdzenie zanim zakupię kolejny czujnik w ciemno :)


Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Niektóre błędy zostają w pamięci nawet jak nie ma już problemu. Niektóre błędy mogły się pojawić na przyklad przez zbyt niskiego napiecie na aku. No ale zapchany dpf to na pewno masz. Ja sobie z tym poradziłem wypalając 5 razy pod rząd i kasując dpf jakby był nowy. Do tego wymiana czujnika różnicy ciśnień przez który dpf się zapchał. Proponuję skasować błędy i zobaczyć po krótkiej jeździe ponownie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A DPF oddawałem do czyszczenia (okazało się że nie był fizycznie zapchany), po czyszczeniu włączyłem opcję całkowitej wymiany, ale problem pozostał. Błędy wracają po krótkiej jeździe. Dodatkowo mam okopconą rurę wydechową mimo że nie widać żeby auto w ogóle kopciło. Czujnik przed DPF najlepiej Ori prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest źle przetłumaczone, odpal wersję angielską może to coś zmieni. Czujnik roznicy cisnien wyglada na uszkodzony, nie powinna wystepowac wartosc ujemna. Nie widzę temperatury spalin więc to pewnie " pressure " wyrażony w °C bo to trochę dziwne 0.4°C ciśnienia 😄 i tam bym celował na początek czyli w czujniki temperatury spalin

No widac dpf zresetowany niedawno 

Tylko ori. Bezwzględnie, bo nic Ci nie da wymiana na chiński czujnik zamiennik. 

Okopcony wydech i czysty DPF? Widziałeś może jakieś zdjęcia z serwisu albo ślady ze serwis dpf został faktycznie zrobiony? 

Btw, w trakcie tego pomiaru miałeś uruchomiana sekrencje wypalania dpf, co więcej to release czyli moment który występuje tylko na chwilę podczas całego procesu nagrzewania i wypalania. Bardzo to dziwne. 

Ale to może to ten skaner którym sprawdasz błędy daje tu w pipe z tłumaczeniem i interpretacją pomiarów 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za zaangażowanie i odpowiedź. Czujnik ciśnienia chyba ok bo rożnica między ambient pressure a before turbocharger wynosi faktycznie 27 mbar. A co do tej wartości wyrazonej w stopniach C to się w ogóle nie zmienia bez względu na to czy odpalony silnik czy nie więc coś z nim nie tak. Tylko czy miałoby to wpływ na częste wypalanie itd chyba że jest ciągle przerywany cykl wypalania że względu na temperaturę. Mam raport z czyszczenia DPF. No chyba że DPF jest w środku jakiś pęknięty czy coś ze puszcza. Ale to jest taki dziwny nalot bo auto nie puszcza dymu. Poszukam tego czujnika i tak jak mówisz od tego zacznę wymianę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca, bo jest po prostu tak, że gas differential pressure pokazuje -28, a powinien po prostu 28. No ale to może być też zbugowane przez appke z której korzystasz. Ja bym sprawdził co pokazuje inny miernik jeszcze tzn skaner/appka

Edytowane przez Użytkownik525xd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego napisz jakie masz ciśnienie wsteczne na DPF rano po nocnym postoju . Powinno wynieść.... 

 

- 1

 

  0

 

+ 1

 

 

 

Podaj wartości czujnika temperatury za chłodniczką spalin/EGR. U mnie w czasie jazdy oscyluje zazwyczaj od 70°C do 150°C. Max. jaki zauważyłem to 220°C. Zwróć na to uwagę ponieważ masz błąd , który może sugerować , że masz problem z klapą obejściową chłodniczka EGR? Może nie działać, zatarła się bądź gruszka która nią porusza nie pracuje. Jeśli gruszka nie pracuje to może być niej zniszczona membrana , elektrozawór który nią s teruję może być niesprawny, wężyki podciśnienia mogą być popękane ( wężyk podciśnienia, który idzie od przedniej szyby w stronę zderzaka dochodzi do wcześniej opisywanego elektrozaworu, 15 cm przed elektrozaworem ulega przetarciu ponieważ leży na ostrym elemencie bloku silnika )

 

 

 

Kolejny parametr do sprawdzenia to temperatura spalin przed i za DPF podczas wypalania filtra cząstek stałych?

 

 

 

Zobacz czy rury od turbo są całe i czy są zaolejone?

 

 

 

 

 

Ps. 

 

Czyściłeś DPF....

 

Jeśli po czyszczeniu masz zasyfioną rurę wydechową to moim zdaniem masz pęknięty wklad filtra?

 

Dobrym zwyczajem zakładu, który specjalizuje się czyszczeniem DPF jest pomiar ciśnienia przed czyszczeniem i po . Oczywiście przeprowadzenie wzrokowych oględzin jak wygląda wklad na wejściu i na wyjściu z filtra.I

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem inną aplikacją i różnica na postoju na zimnym -28 mbar. Wypiąłem te wężyk od tego czujnika i pomiar bez zmian. Wymienię ten czujnik na początek i zobaczę do EGR. Dzięki na tą chwilę Wam za pomoc i dam znać po wymianie czujnika. Trzymajcie się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Faktycznie czujnik okazał się wadliwy. Po wymianie różnica ciśnień +5mbar. EGR sprawdziłem i mechanicznie nic się nie blokuje mechanizm pracuje ładnie, natomiast nie wiem jak go wysterować z ISTA. Dalej pojawiają się błędy masy powietrza i EGR. Podejrzewam nieszczelność w układzie dolotowym ale sam raczej tego nie sprawdzę. Błędy w załączniku. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

1 minutę temu, F_Tomek napisał(a):

Witam. Faktycznie czujnik okazał się wadliwy. Po wymianie różnica ciśnień +5mbar. EGR sprawdziłem i mechanicznie nic się nie blokuje mechanizm pracuje ładnie, natomiast nie wiem jak go wysterować z ISTA. Dalej pojawiają się błędy masy powietrza i EGR. Podejrzewam nieszczelność w układzie dolotowym ale sam raczej tego nie sprawdzę. Błędy w załączniku. Pozdro

IMG_20230727_182950.thumb.jpg.34e7fa291d5daf15fdbc31ad1391363b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2023 o 04:11, F_Tomek napisał(a):

Witam. Faktycznie czujnik okazał się wadliwy. Po wymianie różnica ciśnień +5mbar. EGR sprawdziłem i mechanicznie nic się nie blokuje mechanizm pracuje ładnie, natomiast nie wiem jak go wysterować z ISTA. Dalej pojawiają się błędy masy powietrza i EGR. Podejrzewam nieszczelność w układzie dolotowym ale sam raczej tego nie sprawdzę. Błędy w załączniku. Pozdro

Czy po wymianie wspomnianego czujnika wykonałeś "Usunięcie adaptacji, system emisji spalin" jeśli tak to gdzie szukać tej funkcji w ISTA ??

 

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.