Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Auto lekko szarpie podczas jazdy, są to delikatne szarpnięcia najczęściej poniżej 2tys. obrotów - w trybie S skrzyni auto szarpie zauważalnie mniej (jak gdyby dusił się na niskich obrotach). Błędy jakie są zdiagnozowane to 2AB700 - czujnik ciśnienia spalin przed turbiną, wiarygodność: Wartość niepoprawna względem ciśnienia ładowania i ciśnienia otoczenia. 28EC00 - Czujnik ciśnienia, logiczność na dobiegu: ciśnienie wydechowe spalin przed turbosprężarką nielogiczne względem ciśnienia otoczenia.

Został wymieniony zawór EGR na nowy oryginalny. Niestety szarpanie nie ustało. Póki co check engin się nie zaświecił - wcześniej po kilku dniach szarpania się zapalił. Ktoś coś podpowie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2AB700


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Kontrola wiarygodności czujnika ciśnienia spalin przed turbosprężarką z czujnikiem ciśnienia doładowania i czujnikiem ciśnienia otoczenia.

Różnica wynika z następujących dwóch wartości:

1. Ciśnienie spalin

2. Średnia wartość ciśnienia otoczenia i ciśnienia doładowania

Usterka jest wykrywana, jeśli różnica jest poniżej następującej wartości granicznej: od -150 mbar do -80 mbar (w zależności od wariant).

Różnica między ciśnieniem otoczenia a ciśnieniem ładowania nie może przekroczyć następującej maksymalnej różnicy: 60 mbar


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Monitorowanie odbywa się tylko wtedy, gdy jeden z prawidłowych zakresów pracy jest aktywny:

Silnik w trybie czuwania: Zmiana stanu od przebudzenia na co najmniej czas odbicia: 2 s

Zacisk 15 WŁ:

- Zacisk 15 włączony przez minimalny czas: 6000 ms .

- Prędkość obrotowa silnika mniejsza niż następująca prędkość: 10 obr./min.

W czasie wybiegu centrali przez co najmniej następujący okres wybiegu: od 10000 ms do 15000 ms (w zależności od wariantu).

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 500 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź przewody i złącza wtykowe

2. Jeśli przewody i złącza wtykowe są w porządku:

Wymień czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką.


Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Uwaga: Jeśli istnieją dodatkowe wpisy w pamięci usterek, które są istotne dla silnika (spadek węży powietrza doładowującego, odchylenie kontroli masy powietrza, usterka systemu mas powietrza), muszą one być traktowane priorytetowo, co oznacza, że ​​ten wpis może również wystąpić jako usterka następcza!

W przypadku wymiany czujnika ciśnienia spalin przed turbiną należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunięcie adaptacji, system emisji spalin.





28EC00


Opis kodu błędu

Jeżeli bezwzględna wartość różnicy między ciśnieniem spalin przed turbiną a ciśnieniem otoczenia przekracza wartość graniczną, usterka jest wykrywana.

Wartość graniczna: 120 mbar

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się podczas pobiegu.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Bez odbicia.



Plan serwisowy

1. Odczytać wartości ciśnień obu czujników na zacisku 15 na i zaraz po wyłączeniu silnika. Sprawdź wiarygodność.

2. Sprawdzić, czy przejście przez wąż ciśnieniowy do czujnika ciśnienia spalin przed turbosprężarką wydechową jest szczelne (załamania i sadza mogą powodować zbyt powolne uwalnianie ciśnienia spalin na elemencie czujnika po wyłączeniu silnika).

3. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczki

4. Sprawdź czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką pod kątem zabrudzeń.


Jeśli poprzednie kontrole są OK:

Wymień czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką.

Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany czujnika ciśnienia spalin przed turbiną należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, system emisji spalin.

© 2022 - BMWFaultCodes

Opublikowano
Dzięki za szczegółowe wskazówki. Na razie wygląda to tak, że check się nie zapalił. Więc obstawiam że w/w błędów nie ma już, czyli wymiana EGR pomogła na jedną usterkę. Ale pozostała inna. Właśnie szarpanie/żabkowanie. Pojawia się gdy silnik się rozgrzeje - po 15-20km jazdy i szarpie jedynie poniżej 2tys. obrotów, przeważnie okolice 1500. Przy wyższych obrotach szarpania nie ma. Usłyszałem opinię że nie może być to związane z dolotem/doładowaniem bo już bym miał błąd na desce - z uwagi na czułość N47 pod tym względem. (Od wymiany EGR i skasowania błędów przejechałem ok. 100km) Pytanie jest czy takie objawy może dać usterka konwertera?
Opublikowano
Miałem takie szarpanie w 3.0 D . Na zimnym silniku wszystko było ok ale jak tylko złapał temp to przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością na niskich obrotach (poniżej 1500) lekko szarpał. Tyle że u mnie po rozgrzaniu wywalał błąd sondy lambda z tym ,że po skasowaniu błędu , błąd znikał i nie pojawiał się przez jakiś czas a szarpanie dalej było . Wymieniłem sonde i wszystko wróciło do normy. Sprawdź u siebie jakie wartości pokazuje sonda. Może masz uszkodzoną.
Opublikowano
ja miałem błąd 285300 (sonda lambda: zbyt wysokie napięcie sygnału lub przerwanie prądu regulacji sygnału). Odczyty z bimmertool przy spokojnej jeździe miałem mniej więcej takie : lambda(1) 32.77, lambda(1) napięcie :1450 mV. Przy ostrzejszej jeździe rosły znacząco (już nie pamiętam wartości).Po zmianie sondy parametry dużo niższe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Parametry sondy sprowadza się na rozgrzanym silniku i jałowym biegu.

Nominalna wartość to 850mV.

Poszukaj w BTool odczytu napięcia sond.

Opublikowano

Po postoju 15 minut po jeździe 20km pokazał 930mV. Natomiast przed chwilą zrobiłem jazdę 10km i po zatrzymaniu pokazywał ciągle okolice 780-790mV.

Przed jazdą skasowałem błędy btoolem, podczas jazdy szarpał przez chwilę pod koniec jazdy. Po zatrzymaniu zrobiłem odczyt i pokazał:

2ABB00 Stabilizator napięcia VSU do wspomagania instalacji elektrycznej pojazdu, sterowanie: przerwa

255B00 Siłownik recyrkulacji spalin, sterowanie położeniem: Zawór zamknięty zbyt daleko/dodatnie odchylenie sterowania.

Dodam że EGR został wymieniony przez mechanika kilka dni temu - oryginalny BMW.

Opublikowano
No właśnie tego nie wiem. Mechanik to fachowiec od BMW... Ale zaczynam mieć co do tego wątpliwości.. Czy Bimmer toolem mogę zrobić taką adaptację? Jest jakaś instrukcja?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po postoju 15 minut po jeździe 20km pokazał 930mV. Natomiast przed chwilą zrobiłem jazdę 10km i po zatrzymaniu pokazywał ciągle okolice 780-790mV.

Przed jazdą skasowałem błędy btoolem, podczas jazdy szarpał przez chwilę pod koniec jazdy. Po zatrzymaniu zrobiłem odczyt i pokazał:

2ABB00 Stabilizator napięcia VSU do wspomagania instalacji elektrycznej pojazdu, sterowanie: przerwa

255B00 Siłownik recyrkulacji spalin, sterowanie położeniem: Zawór zamknięty zbyt daleko/dodatnie odchylenie sterowania.

Dodam że EGR został wymieniony przez mechanika kilka dni temu - oryginalny BMW.

 






2ABB00


Opis kodu błędu

DDE wykrywa przerwę w obwodzie w stopniu wyjściowym:

przetwornica DC/DC, podtrzymanie zasilania przy rozruchu silnika.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie dotyczy tylko zakodowanej funkcji automatycznego uruchamiania i zatrzymywania silnika.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 900 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczki 2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień konwerter DC/DC.

Wpływ błędu

Funkcja automatycznego start-stop silnika wyłączona.

Odwiedź najbliższe Centrum Serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2022 - BMWFaultCodes






255B00


Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Dodatnia ciągła odchyłka regulacji położenia zaworu recyrkulacji spalin jest wykrywana, jeżeli odchylenie regulacji leży powyżej maksymalnej wartości granicznej.

Wartość graniczna jest obliczana na podstawie wartości zadanej regulacji położenia i krzywej charakterystycznej.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Monitorowanie zaworu recyrkulacji spalin zgłasza stan włączenia lub stan wyłączenia.

- Adaptacja zaworu recyrkulacji spalin nie jest aktywna.

- Temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż następująca wartość graniczna: od 0°C do 20°C (w zależności od wariantu).

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne przez okres dłuższy niż następujący okres (czas odbicia): od 2000 ms do 8000 ms (w zależności od wariantu).

Plan serwisowy

Poniższe informacje dotyczą N47 i N57:

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

1. Sprawdź przewody i połączenia wtykowe.

(przewód uruchamiający zaworu recyrkulacji spalin)

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień zawór recyrkulacji spalin.


W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ podciśnienia między następującymi elementami iw razie potrzeby napraw:

- Zbiornik podciśnienia.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Konwerter ciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Zespół podciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR (może pęknąć membrana).

- Konwerter ciśnienia do zaworu EGR.

- Zespół podciśnienia zaworu EGR (może być rozerwana membrana).

Uważaj na węże porowate/pęknięte!


Jeśli układ próżniowy jest sprawny:

Wymień zawór recyrkulacji spalin.


Poniższe informacje dotyczą wszystkich innych wersji:

Wykonać kontrolę działania zaworu recyrkulacji spalin (włączyć zawór recyrkulacji spalin i porównać żądaną pozycję z pozycją rzeczywistą.)

Jeżeli zawór recyrkulacji spalin został rozpoznany jako niedziałający płynnie przez kontrolę działania:

Wymień zawór recyrkulacji spalin.

Przestrzegać ewentualnie wyświetlanych dodatkowych instrukcji.

Wpływ błędu

Odwiedź najbliższe Centrum Serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ przepływu powietrza







Ps.

Znajomy również wymieniał zawór EGR PIERBURG i działał źle. Tak więc twój też może mieć te same dolegliwości.....

Opublikowano
No właśnie tego nie wiem. Mechanik to fachowiec od BMW... Ale zaczynam mieć co do tego wątpliwości.. Czy Bimmer toolem mogę zrobić taką adaptację? Jest jakaś instrukcja?

ISTA ma taką procedurę.

ad®ian™
Opublikowano
W Bimmer tool też znalazłem adaptację EGR w funkcjach serwisowych. Uruchomiłem, trwało może sekundę, potem wyświetliło się że ok. Dziś przetestuję podczas jazdy czy coś pomogło.
Opublikowano

Niestety nie pomogło. Dalej szarpie i wywala błędy:

2AB700 Czujnik ciśnienia spalin przed turbiną, prawdopodobieństwo: zbyt niskie ciśnienie przed turbiną (nieprawdopodobne w odniesieniu do ciśnienia doładowania i ciśnienia otoczenia)

25E400 Czujnik ciśnienia spalin przed turbiną, sygnał: przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy

290900 Układ powietrza, przepływ masowy powietrza do EGR Wiarygodność: zmierzona masa powietrza w porównaniu z obliczoną masą powietrza za duża

255B00 Siłownik recyrkulacji spalin, sterowanie położeniem: Zawór zamknięty zbyt daleko/dodatnie odchylenie sterowania

285300 Sonda lambda: zbyt wysokie napięcie sygnału lub przerwanie prądu regulacji sygnału


Może mam coś z wężami ciśnienia albo kolektor zasyfiony? Objawy bez zmian - szarpanie w okolicach 1500obrotów, powyżej nic, na jałowym nic. Check engin się nie zapala.

Opublikowano
Mimo że pisałeś o niezbyt wysokich wartościach sondy dalej masz błąd 285300. Sprawdź na całkowicie zimnym silniku (najlepiej po nocy), zaraz po ruszeniu zanim silnik złapie jakąkolwiek temp czy masz to szarpanie . Jak odpalisz btool to zobaczysz ,że wtedy sonda nie pokazuje żadnych odczytów. Dopiero po złapaniu temp zbiera dane. Ja tak u siebie zrobiłem : przed ruszeniem odpaliłem btool i sprawdzałem parametry sondy . Na całkowicie zimnym jak sonda nie pokazywała żadnych wartości to silnik przy delikatnej jeździe ze stałą prędkością nie szarpał. Po jakimś kilometrze, może dwóch sonda zaczęła zbierać dane i pojawiało się szarpanie.
Opublikowano

U mnie na zimnym nie szarpie. Dopiero po rozgrzaniu i tylko poniżej 2tys. obrotów. Ale to szarpanie nie występuje ciągle, poszarpie, przestanie itp. Na jakimś niemieckim forum przeczytałem teorię, że przy niskich obrotach EGR wpuszcza spaliny do komory spalania bo jest otwarty a z kolei coś zaburza dopływ świeżego powietrza w skutek czego jest go za mało w stosunku do spalin i stąd szarpanie. Przy korzystaniu z większej mocy EGR jest zamknięty więc czystego powietrza jest więcej. (Może stąd ten błąd odnośnie masy powietrza bo być może też jest to zaburzone).

Drugą teorię mam związaną z czujnikami ciśnienia spalin - ciągle się pojawiają błędy - teoria taka że przed wymianą EGR nie wypalał się DPF i zanieczyścił siebie i np. czujniki sadzą, przez co teraz nie działają prawidłowo. Dodam że obecnie DPF jest czysty, śledzę to bimmer toolem którego mam od piątku ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik różnicy ciśnień po nocnym postoju na włączonym zapłonie powinien pokazywać ci wartości...

-1 ........... 0 .......... +1.





_________________________________________________________





..............................SONDA LAMBDA..............................



Na działanie czujnika tlenu wpływają głównie dwa efekty:


Zanieczyszczenie sadzą

- Czujniki tlenu zawierające sadzę w wyniku obecności sadzy w spalinach powodują, że czujniki tlenu wolniej reagują na zmiany zawartości tlenu w spalinach. Sadza może powstawać wyłącznie na czujniku tlenu przed katalizatorem, ponieważ spaliny przy czujniku tlenu za katalizatorem zostały już oczyszczone z sadzy dzięki filtrowi cząstek stałych.




Zanieczyszczenie czujnika tlenu

- W przypadku zanieczyszczenia sondy lambda element czujnika ulega uszkodzeniu przez osady różnych substancji spalinowych. Skutkuje to niższą ogólną krzywą charakterystyczną. Świadczy to głównie o tym, że nie jest już w stanie osiągnąć maksymalnego stosunku powietrza do paliwa podczas wybiegu. W konsekwencji zanieczyszczenie może mieć wpływ na czujnik tlenu przed katalizatorem lub czujnik tlenu za katalizatorem






Warunki wstępne



Gotowość do pracy sondy lambda

- Czujniki tlenu mogą emitować prawidłowy sygnał tylko w temperaturze roboczej i podczas pracy silnika (po osiągnięciu końca temperatury punktu rosy). Sonda lambda przed katalizatorem utleniania osiąga gotowość roboczą między temperaturą płynu chłodzącego około 70 °C a 80 °C.


- Czujnik tlenu za filtrem cząstek stałych do silnika wysokoprężnego potrzebuje kilku minut dłużej, aby osiągnąć gotowość do pracy, niż czujnik tlenu przed katalizatorem utleniania.


Uwaga: Nawet jeśli silnik jest już w temperaturze roboczej w momencie uruchamiania, uruchomienie czujników tlenu zajmuje kilka minut.



Adaptacja czujników tlenu

- Czujniki tlenu mogą wysyłać prawidłowy sygnał tylko po zakończeniu adaptacji. Adaptacja czujników tlenu jest konieczna, jeśli zainstalowano nowy czujnik tlenu i adaptacja została zresetowana.



Przechowywane usterki

- Jeśli usterki elektryczne czujników tlenu zostały zapisane i mają obecnie zastosowanie, gotowość do pracy nie jest zapewniona, a kontrola działania jest zablokowana. W takim przypadku należy najpierw usunąć usterki elektryczne.






Kryteria wiarygodności


Następujące kryteria są ważne dla sprawdzenia wiarygodności proporcji powietrza:

- W stanie roboczym stosunki powietrze/paliwo przed katalizatorem utleniania i za filtrem cząstek stałych silnika wysokoprężnego są prawie identyczne.

- Sygnał sondy lambda za filtrem cząstek stałych diesla podąża za sygnałem sondy lambda przed katalizatorem utleniania z opóźnieniem (około jednej sekundy).

- Stosunki powietrze/paliwo osiągają maksymalną wartość około 32,7 przy wybiegu z rozbiegu.

- Nieregularne zmiany proporcji powietrza są sygnalizowane praktycznie natychmiast przez czujniki tlenu.


Uwaga: silne sadzanie czujnika tlenu przed katalizatorem utleniania prowadzi do opóźnienia sygnału do dwóch sekund. W rezultacie sygnał czujnika tlenu przed katalizatorem utleniania reaguje po sygnale czujnika tlenu za filtrem cząstek stałych silnika wysokoprężnego.






Kontrola funkcjonalna


W ramach kontroli funkcjonalnej sprawdzana jest dynamiczna reakcja stosunków powietrze/paliwo. Mierzone są wartości lambda w zakresie od około 4 do 32. Prędkość obrotowa silnika jest automatycznie zwiększana i ponownie obniżana podczas kontroli działania.


Stosunki powietrze/paliwo reagują na zmiany prędkości silnika w następujący sposób:


1.Szybkie zwiększanie prędkości obrotowej silnika:

Przyspieszenie silnika i odpowiedni wzrost ilości paliwa obniża proporcje powietrza.


2.Utrzymanie prędkości silnika:

Gdy prędkość obrotowa silnika jest utrzymywana, wartości lambda stabilizują się na poziomie nieco wyższym niż poziom na biegu jałowym.


3.Obniżenie prędkości obrotowej silnika:

Wtrysk paliwa jest wyłączany (wybieg z wybiegiem) do momentu powrotu silnika do prędkości biegu jałowego. Podczas tej fazy stosunki powietrze/paliwo wzrastają do maksymalnej wartości 32,7, aż do osiągnięcia prędkości biegu jałowego i wznowienia wtrysku paliwa.


Poniższa grafika przedstawia reakcję stosunku powietrza do paliwa podczas kontroli działania. Grafika przedstawia sygnały, które są prawidłowe.





1.Prędkość silnika

2.Sygnał sondy lambda przed katalizatorem

3.Sygnał sondy lambda za katalizatorem


Stosunki powietrze/paliwo OK

1VnYwbd55D




Stosunek powietrze/paliwo czujnika tlenu przed katalizatorem nie jest OK. Sygnał sondy lambda przed katalizatorem spada zbyt wolno (2). Przyczyną jest zwykle czujnik tlenu z sadzami

1VnYyyMhXs





Stosunek powietrze/paliwo sondy lambda za katalizatorem nie jest OK. Sygnał sondy lambda za katalizatorem prawie nie reaguje (3). Przyczyną jest zwykle zatruty czujnik tlenu.

1VnZ0VdEUz






_________________________________________________________





Według twojego opisu masz problem z sondą...?

Pasuje do tego wykres nr .3. Według niego masz zabrudzoną/niesprawną sondę

Widziałem,że takie sondy wykręcają i czyszczą w myjące ultradźwiękowej.


Warto by było wymienić filtr powietrza jak i przemyć przepływkę.

Opublikowano
Sprawdzę w Bimmer tool parametry - widzę że są dla obydwu sond. Pierwsza powinna wcześniej rosnąć i wcześniej spaść, przy czym obydwie powinny dochodzić do podobnych parametrów z tego co obrazują wykresy. Na realoem znalazłem jedną sondę 13627791600. Drugiej nie mogę znaleźć. Ta co wkleiłem to sonda nr 1?
Opublikowano

Sorry za post pod postem.

Dziś rano na włączony zapłonie i zimnym silniku ciśnienie wsteczne pokazuje -1. Więc ok.

Dziś przejechałem 20km, nie szarpał w ogóle, ale pokazał 2 błędy:

25E400 Czujnik ciśnienia spalin przed turbiną, sygnał: przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy

2AB700 Czujnik ciśnienia spalin przed turbiną, prawdopodobieństwo: zbyt niskie ciśnienie przed turbiną (nieprawdopodobne w odniesieniu do ciśnienia doładowania i ciśnienia otoczenia


Błędy skasowałem, ujechałem kilometr i pokazał się znowu błąd 25E400 i dodatkowo zapalił się check engin.

Samochód nie szarpał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz siedem ostatnich znaków numeru Vin, sprawdzę te sondy.



Odnośnie błędów czujnika od Turbo.

Jeśli będziesz sprawdzał przewody to zwróć uwagę na przetarcia. Przewody idą w stronę sterownika silnika. Są puszczane w peszlach lub plastikowych korytkach. Najlepiej by było abyś to wszystko dokładnie sprawdził. A jeszcze lepiej by było abyś podmienił czujnik na inny sprawny aby potwierdzić ,że sam czujnik jest niesprawny. To na pewno zaoszczędzi ci dużo czasu...


1VnXddRJb3



1VnXUScRGW


1VnXj1wvKV









Ps.

Odnośnie pisania postu pod postem....

Możesz edytować stary post, będzie ich mniej dzięki czemu wszystko będzie bardziej czytelne.... :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

FukaHBNY


CjvQKhUj




Numer czujnika , który podałeś dotyczy czujnika różnicy ciśnień na DPF. Twój błąd dotyczy czujnika ciśnień przed turbosprężarką. Moim zdaniem jest to część nr.5.

Potwierdź sobie tą informację bo ja nie jestem do końca pewny czy to ten z obrazka....

Może zdemontuj u siebie ten czujnik i zobacz jaki ma numer?



686x484


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_1494-czuj-przeciwpyl-f-paliwelem-dod/vDW52927

Opublikowano

Burza1234 wielkie dzięki za ukierunkowanie :)

Faktycznie chodzi o ten nr 5 - ten jest przed turbo.

Na diagramach wygląda to bardzo przejrzyście ale pod maską niekoniecznie ;) jest on blisko grodzi od strony pasażera - nad DPF. I znalazłem podjerzanego nr 1. Wtyczka która wchodzi w czujnik miała zdartą izolację - może od temperatury, i jeden kabelek jest przetarty - ruszyłem to i zobaczyłem że jest przerwany - żółty kabelek. Zastanawiam się jak to połączyć.. bo urwany jest tak blisko wtyczki że ciężko go połączyć z czymś. Próbowałem "dosztukować" z innego kabla ale za krótkie to jest i się nie trzyma. Nie wiem czy nie muszę poszukać takiej wtyczki z kablem. Najważniejsze że jest podjerzany, może rozwiąże problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super....

Gratuluję.....


Weź na wzór pin z kości i kup nowy. Kość powinna być rozbieralna, bynajmniej przy użyciu igły spróbuj wysunąć pin .

Dorób nowy pin z nie co dłuższym przewodem. Na koniec przy użyciu parcianej taśmy złap trzy przewody tak aby zabezpieczyć je przed ponownym przetarciem.


Powodzenia.... :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.