Skocz do zawartości

[E90] Problem kontrola trakcji, ciśnienie w oponach


b4ki92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem, od kilku dni przy normalnej jeździe zaczyna mi poszarpywać autem, po czym zaczyna migać kontrola trakcji, po czym zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia w oponach i tak zostało, teraz co prawda ni miga kontrola trakcji, ale cały czas jest info o ciśnieniu w oponach. Postanowiłem sprawdzić co się dzieje w bimmer tool, ku mojemu zaskoczeniu wyskoczyły mi liczne kody błędów (zdjęcia w linkach poniżej ) Czy ktoś z was miał taki przypadek i wie co to może być?

https://ibb.co/HK80J6X

https://ibb.co/mJYmydJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie koronka od ABS, plaga w E90/E87, miałem to. Na półosiach zlokalizowana jest koronka, taka metalowa drabinka, biegnąca dookoła, ma tam koło 80 mm średnicy. Tuż przy niej znajduje się czujnik ABS, dosłownie super blisko. Problem polega na tym, że ta półoś rdzewieje od spodu, a całość puchnie, zwiększając swój obwód. W efekcie koronka (obracająca się wraz z półosią) zaczyna obcierać czujnik ABSu, uszkadzając go. W efekcie komputer otrzymuje błędy sygnał odczytu prędkości z danego koła i interpretuje to jako poślizg przy wciśnięciu gazu, dlatego zapala się kontrola trakcji = komp myśli, że wpadłeś w poślizg. Z tego samego powodu masz kontrolkę ciśnienia w oponach = więcej obrotów niż pozostałe koła = komp myśli, że spadło ciśnienie (koło o mniejszej średnicy musi się kręcić szybciej, ale tutaj to jest fałszywy alarm).


Przytrzymaj przycisk DTC na ok. 5 sekund aby całkowicie odłączyć kontrolę trakcji, to będziesz mógł jeździć normalnie, tylko nie świruj. Samą koronką można próbować spiłować do odpowiedniej średnicy, ale pomaga na parę miesięcy max. Lepiej kupić nową, teraz można ją kupić za grosze, kiedyś trzeba było kupować całą półoś, wg BMW.


Tak to wygląda. Oczywiście przy okazji wymiany obu koronek, czeka Cię także wymiana jednego z czujników ABS (który został przez nią spiłowany), koszt 150-200 zł.

https://a.allegroimg.com/original/11808c/e763e5ce4e029b4aa662cc0ef21a/PIERSCIEN-KORONKA-ABS-TYL-ZESTAW-BMW-E87-E88-E90


A tutaj sama półoś i koronka

https://i.ibb.co/n7QYp2S/38-A6-F2-B5-CDED-4232-BFFE-B7-C2-BC1-AADCF.jpg

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiem czy pisze w dobrym miejscu jeśli nie proszę mnie poprawić. Może opisze sytuację bo to już drugi raz, podczas awaryjnego hamowania(zwierzak na drodze) tylne koło za kierowcą klinuje się. Tak jakby nie działa w nim "pulsacyjne hamowanie". Wszystkie koła na takie sytuację reagują prawidłowo, a to dosłownie się klinuje i przez kilkadziesiąt metrów szura po drodze. Kończy się to tak, że bieżnik jest stosunkowo więcej zużyty w tym miejscu i opona nie jest idealnie kształtna co wiąże się z tym, iż słuchać charakterystyczne stukanie czy bicie z tego koła. Wymiana opony dopiero rozwiązuje problem.

Spotkaliście się z czymś takim?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.