Skocz do zawartości

X5 50i vs X5 M vs X5 M Competition


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna mam dość spore ciśnienie na zmianę samochodu choć moje 630i (poliftowe G32) sprawuje się bez zarzutu. Z racji tego, że ostatnio poruszałem się sporo poza asfaltem (szutry w Toskanii i nasze polne na pojezierzu drawskim) mój wzrok skierował się w stronę X5. Najlepszy byłby dla mnie mocny diesel ale M50d bezpowrotnie wyeliminowano a 340 KM w aucie tych gabarytów jakoś do mnie nie przemawia stąd też zainteresowałem się mocniejszymi benzynami, które pewnie też niedługo znikną.

I tutaj spotkało mnie małe zaskoczenie - są 3 eMki? O WOW. Od 530 do 625 koni z dość ogromną różnicą w cenniku. w związku z tym mam kilka kwestii, które mam nadzieję pomożecie mi lepiej zgłębić:


1. Spalanie. Tak wiem - spali tyle ile się wleje, trzeba mieć staję benzynową i w ogóle. Ale bardziej interesują mnie różnice występujące pomiędzy poszczególnymi wariantami eMek - wszystkie palą tak samo dużo czy może np. 50i jest wyraźnie "oszczędniejsza" w porównaniu do MC? Nie jest to podstawowe kryterium wyboru ale mentalnie muszę dorosnąć do faktu, że na 100 km będę przepalać 3 razy więcej bajery niż w tej chwili ;-)


2. Fotele. Jestem zakochany w komfortach. Mam jasne merynosy i to jest po prostu totalny odjazd - mogę jechać autem 15 godzin i w ogóle tego nie czuję. W M5 i M5C są dostępne tylko fotele wielofunkcyjne (a może nie?). Jak jest Waszym zdaniem z wygodą na długich trasach?


3. Długie trasy. Czy te samochody w ogóle nadają się na wyjazd np. do Włoch? Nie wiem czy półtora tysiąca kilometrów X5 MC jest w ogóle do zrobienia bez stoperów w uszach i czy ma jakikolwiek ekonomiczny sens. Jak uważacie? To tylko taki funcar wkoło komina czy da się tym komfortowo zapakować rodzinę po dach, założyć na hak bagażnik z 4 rowerami i machnąć trasę 15 godzin?


4. Rabatowanie. Temat zawsze budził wiele emocji a od jakiegoś czasu jest szczególnie trudno ale może macie jakieś informacje o polepszeniu (dla nas) sytuacji? Od jednego sprzedawcy słyszałem o 7%, od innego o 11%. To co na placu (a parę sztuk jest) jeszcze parę oczek wyżej... Przy cenie 600-800k każdy % to sporo bajery do przepalenia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Spalanie. Tak wiem - spali tyle ile się wleje, trzeba mieć staję benzynową i w ogóle. Ale bardziej interesują mnie różnice występujące pomiędzy poszczególnymi wariantami eMek - wszystkie palą tak samo dużo czy może np. 50i jest wyraźnie "oszczędniejsza" w porównaniu do MC? Nie jest to podstawowe kryterium wyboru ale mentalnie muszę dorosnąć do faktu, że na 100 km będę przepalać 3 razy więcej bajery niż w tej chwili ;-)

 

Spalanie zależy od tego jak jeździsz co nie jest odkrywcze - ale w przypadku tych samochodów różnica to nie 1-2l jak w mniejszych silnikach a 5-10l. Przykładowo jechałem jakiś czas temu autostradą w Niemczech przez odcinek około 50km z prędkością max, czyli 259km/h (mam ogranicznik jeszcze) i średnie spalanie oscylowało około 40l. Ale podam też przykład całkowicie odmienny - wróciłem z Chorwacji i jechaliśmy na 2 auta w pełni załadowane ze stałą prędkością zazwyczaj około 142km/h i spalanie z całych tankowań miałem około 11,5-12,5l/100km. Drugie auto które ze mną jechało to G05 X5 40i i spalanie było tam o około 1,5l niższe. A spodziewałem się duuuużo większej różnicy.

 

2. Fotele. Jestem zakochany w komfortach. Mam jasne merynosy i to jest po prostu totalny odjazd - mogę jechać autem 15 godzin i w ogóle tego nie czuję. W M5 i M5C są dostępne tylko fotele wielofunkcyjne (a może nie?). Jak jest Waszym zdaniem z wygodą na długich trasach?

 

Dla mnie fotele są bardzo wygodne, ale musisz sprawdzić jak się w nie 'mieścisz' - czyli szczególnie czy boczki na udach nie uciskają Cię, bo tego elementu nie rozsuniesz - jeśli się mieścisz to resztę jesteś w stanie wyregulować - mi bardzo odpowiadają, ale że często wożę koszykarzy to już jednej osobie było niewygodnie (2m).

 

3. Długie trasy. Czy te samochody w ogóle nadają się na wyjazd np. do Włoch? Nie wiem czy półtora tysiąca kilometrów X5 MC jest w ogóle do zrobienia bez stoperów w uszach i czy ma jakikolwiek ekonomiczny sens. Jak uważacie? To tylko taki funcar wkoło komina czy da się tym komfortowo zapakować rodzinę po dach, założyć na hak bagażnik z 4 rowerami i machnąć trasę 15 godzin?

 

Regularnie zaliczam dłuugie trasy - Włochy, Chorwacja i nie ma z tym żadnego problemu. Bardzo często jeżdzę też z bagaznikiem na haku z rowerami. W opcji efficiency silnik jest cichy, ale ja i tak jeżdżę w zasadzie tylko w sport i nikomu to nie przeszkadza z mojej rodziny (albo się przyzwyczailiśmy). Nie widzę żadnej różnicy na minus w stosunku do G05 40i, którą miałem poprzednio - poza oczywiście spalaniem, ale zasięgi z ostatniej trasy do Chorwacji to ponad 550km, czyli bardzo rozsądne. Za to samochód daje Ci drugie życie w jeździe na co dzień - oczywiscie nie oczekuj takich zasiegów z normalnej dynamicznej jazdy - kupując taki samochód jak rozumiem nie celujesz w jazdę 140km/h na tempomacie ;). I to mnie czasami denerwuje, że nie ma opcji dojechania z Wrocławia do Wawy/Krakowa i z powrotem bez tankowania. Zresztą co ja mówię - ostatnio udało mi się nie zmieścić w jednym baku jadąc z Wrocławia kawałek za Poznań i z powrotem, czyli jakieś 300km. :mrgreen: . Dla mnie samochód - pierwsza klasa :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak brałem swoje to więcej niż m50i się nie dało, miałem x5m kolegi na miesiąc i mimo, że to niby tylko 70km różnicy bo moment ten sam (750nm) to jednak moje m50i jest łagodniej nastawione nawet w trybie sport+ i osobiście wolałbym jendak x5m nie wiem jak z wersja competition, ale zakładam, że tutaj już takiej różnicy nie ma.


Sa komforty i są mega zajebiste, w tych wielofunkcyjnych przeszkadza mi mocno dolna część tak jak pisał BigCactus wyżej, musisz się przymierzyć, ja jestem duży (194cm i 110kg),im ktoś mniejszy tym może być lepiej.


Spalanie - mam średnie na niecałe 30k km 16.1 teraz. Znowu tak jak osila BigCactus zależy jak jedziesz, jak pedał w podłodze cały czas to starczy baku 83l na 200 km, jak w miarę normalnie 150-160 trasa to spokojnie zrobisz i 600km.


Myślę, że wszystkie 3 nadają się na długie drogi, jak chcesz ogień albo spokój to masz przełącznik trybów jazdy, który w tych autach robi duża różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam spalanie średnie 13,8. Przy 140km/h spali 13.1 - ale bez przyspieszania tylko tempomat. 220 na tempomacie to już 24 litry na 100km i zbiornik paliwa spalony w dwie godziny. Fotele są ok mam 184 cm.


Jeśli chodzi o wyjazdy to jednak trochę rozczarował mnie bagażnik w x5. Jakoś nie mogę się w nim pomieścić - Myślę, że głównym problemem jest u mnie automatyczna roleta/ nie polecam.


Wynająłem sobie na trochę teslę 3 lr i i dłużej jeżdżę tym bardziej jestem zachwycony. Bagażnik wielki , "paliwo" za darmo przyspieszanie z innej planety pomimo faktu że na papierze takie samo co w moim x5. Na forum widzę że ludzie robią trasy elektrykami za granicę ale jeszcze tego nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskasz guzik i roleta znika pod podłogą, więc zbytnio nie przeszkadza.

U mnie żona lata obecnie X5M jako daily, ja X5MC jako daily i oboje jesteśmy mega zadowoleni.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roleta elektryczna ma właśnie plus - chowasz ja pod podłogę i walizki możesz postawić stojąco (dłuższym bokiem na podłodze) i dojechać nimi aż do foteli (mówię tutaj o sporych walizkach). W opcji ze zwykła roleta żeby to zrobić musisz zdemontować rolete.


Bagażnik zawsze może być większy, ale po pierwsze sporo miejsca jest pod podłoga (chowam tam w zależności od pory roku buty narciarskie, kaski albo płetwy, maski, buty,etc.) a po drugie wbrew pozorom sporo można upchać. Ja w tym roku poza walizkami dla 4 osób wiozłem SUPa o długości 3,5m w torbie (a kto wiózł kiedyś wie jaki jest pakunek) i w zasadzie nie przekroczyłem linii foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.