Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wyświetla się komunikat " Funkcjonowanie podwozia ograniczone" i podczas jazdy mam takie odgłosy z przednich kół jakbym jechał po tarce albo po zebrze. Czy ktoś coś w tym temacie jest w stanie zasugerować ?

Opublikowano
Tak tył opadł, ale w tym czasie komunikat się nie pojawiał. Został wymieniony uszkodzony jeden miech i już tył nie opada ale komunikat się pojawia. Myślę czy w przednim zawieszeniu coś się nie uszkodziło, ponieważ jak pisałem wcześniej słyszę takie dźwięki jakbym jechał przednimi kołami po tarce.
Opublikowano
Tak tył opadł, ale w tym czasie komunikat się nie pojawiał. Został wymieniony uszkodzony jeden miech i już tył nie opada ale komunikat się pojawia. Myślę czy w przednim zawieszeniu coś się nie uszkodziło, ponieważ jak pisałem wcześniej słyszę takie dźwięki jakbym jechał przednimi kołami po tarce.

 

Te 2 rzeczy mogą nie mieć ze sobą niczego wspólnego. Po naprawie zawieszenia pewnie trzeba było zrobić kalibrację, mozliwe ze jakis błąd nie został skasowany i stąd komunikat.

Natomiast jesli chodzi o tarcie z przodu, to jesli rzeczywiscie nic nie opadło, to trzeba przyjrzeć się tarczom, klockom.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Uszkodził się zawór, który upuszcza nadmiar powietrza z układu. Zawór się zwyczajnie zawieszał. A w przednim zawieszeniu była inna nie związana przyczyna z pneumatyką tylnego zawieszenia.
  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

A co to było?

Bo właśnie w mojej F34 wyskoczył taki napis...


EDIT: jeszcze jedno. Czy u Ciebie ten błąd był cały czas, do naprawy, czy "znikał"?

Pytam, bo auto chwilę postało i błędu nie ma w idrive. Czuć też różnicę między trybem comfort i sport.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dzięki za info.

U mnie wywala błąd 4823C4 - EPS voltage supply: Undervoltage on control unit, minimum reduction steering servo

Mam padający akumulator, więc jadę zaraz po nowy i zobaczymy czy błąd wróci. Może nie ma związku, ale kto wie?


W przyszły czwartek mam mechanika umówionego, więc jak do tego czasu znów się pojawi, to będzie zabawa.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nowa bateria zamontowana, ale musiałem ruszyć od razu niestety, wiec rejestrację wymiany zrobię na noc, akurat odstoi tez te regulaminowe 3h bez jazdy.

Może to coś zmieni, bo niestety błąd mi się właśnie znów pokazał.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano (edytowane)
Witam, mam od dzisiaj ten sam komunikat "Funkcjonowanie podwozia ograniczone" w BMW F11. Poduszki były wymieniane około 2 lata temu. Nic nie opada, ale błąd pojawił się kilka razy na odcinku stu metrów. Po odczycie błędów aplikacją Car Scanner nic powiązanego się nie pojawia. Ma ktoś pomysł? Edytowane przez derwu
Opublikowano

Aktualizacja, odczytałem błędy ponownie i jednak jest co nieco. Gdzie zacząć szukać?


============4==============

CD042F

Raw code: CD042F

ECU: CAN gateway

Status: Oczekująca, Potwierdzona


============5==============

CD0431

Raw code: CD0431

ECU: CAN gateway

Status: Oczekująca, Potwierdzona


============6==============

CD0433

Raw code: CD0433

ECU: CAN gateway

Status: Oczekująca, Potwierdzona


============7==============

CD0435

Raw code: CD0435

ECU: CAN gateway

Status: Oczekująca, Potwierdzona


============8==============

CD0439

Raw code: CD0439

ECU: CAN gateway

Status: Oczekująca, Potwierdzona


============9==============

CD043D

Raw code: CD043D

ECU: CAN gateway

Status: Oczekująca, Potwierdzona


============10==============

D754D1

Raw code: D754D1

ECU: Electronic damper control (EDC)

Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu


============12==============

F26C06

Raw code: F26C06

ECU: Damper control (rear left)

Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu


============13==============

F2AC06

Raw code: F2AC06

ECU: Damper control (rear right)

Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu


============14==============

F2EC06

Raw code: F2EC06

ECU: Damper control (front left)

Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu


============15==============

F32C06

Raw code: F32C06

ECU: Damper control (front right)

Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A u mnie po wymianie i rejestracji akumulatora błąd zniknął.

Za to dziś znów wyskoczył komunikat Funkcjonowanie podwozia ograniczone, sprawdziłem btoolem - nie ma żadnego błędu.

Ciekawe co za tydzień mechanik wymyśli...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Błąd "Funkcjonowanie podwozia ograniczone" pojawia się tylko podczas manewrowania, dojeżdżania do świateł, parkowaniu, nigdy w drodze. Błąd pojawia się i znika kilkukrotnie w ciągu minuty.


Po wizycie w ASO stwierdzili, że trzeba wymienić przedni prawy amortyzator (numer części 37116852930). Z tego co zrozumiałem, to kwestia zaworka, który upuszcza powietrze w tym amortyzatorze, a który nie występuje jako osobna część, stąd konieczność w przypadku ASO wymiany całego amortyzatora. Czy ktoś wymieniał sam zaworek? Czy da się to wymienić/przełożyć z innego amortyzatora? Czy montując inny, używany amortyzator trzeba coś programować (w wycenie z ASO jest pozycja programowanie)?

Opublikowano
Wymieniałem u mechanika tylny amortyzator i nic nie było programowalne. W tylnym nie było żadnego zaworka. Albo on jest sprawny i trzyma ciśnienie powietrza po napompowaniu lub jest dziurawy i nie trzyma ciśnienia i samochód z tej strony opadał. Zawór funkcjonuje jako część niezależna w układzie sprężania ciśnienia i znajduje się z tyłu.
Opublikowano

Wydaje mi się, że trzeba kodować amortyzatory VDC po wymianie (wątek na forum: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=132&t=385577). W sumie dziwne, że ASO zaproponowało mi wymianę jednego amortyzatora.


@konradzik1234 Czy Ty masz wersję z VDC (przód: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5L51-EUR-01-2015-F11N-BMW-520dX&diagId=31_0987, tył: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5L51-EUR-01-2015-F11N-BMW-520dX&diagId=33_1509)?


Zawieszenie nie opada, nic się de facto nie dzieje co można by dostrzec, tylko ten irytujący komunikat błędu przy manewrowaniu.


Moje pytanie nadal pozostaje aktualne gdyby ktoś znał odpowiedzi:

Czy ktoś wymieniał sam zaworek? Czy da się go wymienić/przełożyć z innego amortyzatora?

Opublikowano

Nowe amortyzatory definitywnie trzeba programować, a konkretnie jednostkę sterującą zaworem w amortyzatorze sparować z samochodem.


Fajnie wyjaśnione VDC w BMW wraz z całą diagnostyką i wymianą kompletnego amortyzatora:



W moim przypadku wymiana amortyzatora na używany wraz z kodowaniem rozwiązała na ten moment problem pojawiającego się komunikatu "Funkcjonowanie podwozia ograniczone".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.