Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Otóż od niedawna pojawiły mi się pod podwoziem (chyba w zawieszeniu) głośne stuki przy przejeżdżaniu przez nierówności . Te stuki są głośne i metaliczne. W zawieszeniu nie ma żadnych luzów , dla pewności wymieniłem po kolei łączniki stabilizatora , amortyzatory , poduszki górne amortyzatorów , tuleje tylne przednich wahaczy . Po każdej wymianie robiłem jazdę próbna i zawsze była cisza przez kilka kilometrów potem pojawiały się stuki z powrotem i tak za każdym razem.

Podczas w wymiany samochód był na podnośniku . Może podnoszenie samochodu miało wpływ na chwilowe zaniki stuków.Nie wiem co mam o tym sądzić . Co wy na to ? Gdzie szukać przyczyny ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wahacz eLka. Tuleje są niewymienialne w OE, ale chyba Lemforder ma tak, że jak kupisz wahacz to potem możesz dokupić tylko tuleje.

WAHACZ-PRZOD-LEWY-BMW-Z4-E85-2-0-3-0-02-09

Opublikowano
Wahacz kupiłem , ale go nie montowałem bo stwierdziłem , że tuleje są w porządku (zero luzów) . Wymieniłem tylko tylną tuleje , ale tak dla pewności . Zastanawia mnie tylko to , że stuki są po kilku kilometrach po zdjęciu z podnośnika.
Opublikowano
A czy przekładnia kierownicza może generować takie luzy.
Opublikowano
A ucieka ci płyn do wspomagania? Na luźnej przekładni podejrzewam wyrobiłyby się teflony, uszczelniacze i by coś tam ciekło. Choć jest to w sumie możliwe i bez tego. Odkręcałeś całe drążki kierownicze od niej i patrzyłeś? Ciekawe jest to, że stuka tylko po rozgrzaniu, bo wygląda jakby to wydech i kat się gdzieś luzował, ewentualnie jakaś osłona termiczna, ale ona z kolei by waliła cały czas. Jak zgasisz na ciepłym, poczekasz 5 minut, odpalisz i pojedziesz to stuki występują znowu? Mam nadzieję, że elementy dokręcałeś już w aucie na kołach :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przekładnia nie musi lać, żeby stukała, może być wyrobiona na listwie

Amortyzatory, poduszki amortyzatorów sprawdzić jeszcze. Jak amortyzator uszkodził się w środku ale nie wylał to też mogą być takie objawy. Można to poznać po tym, że w jedną stronę auto skręca mniej stabilnie

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Amortyzatory są nowe i poduszki .Wahacze wymieniłem jednak na nowe .Zdemontowane były w dobrym stanie . Przekładnia jest sucha .Czy do sprawdzenia przekładni trzeba wymontować końcówki drążków z piasty . czy można to zrobić inaczej ? Szarpiąc za końcówki drążków przez gumy z obu stron prawie nie wyczuwalne luzy .Wykluczyłbym tłumik bo stuki pochodzą z przodu .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.