Skocz do zawartości

[316i] EWS raz hasło kluczyka jest poprawne, raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Mam problem z EWS od tygodnia. Mianowicie raz samochód chce palić, raz nie chce.

Po podpięciu do EWS INPĄ zauważyłem, że mimo rozpoznania kluczyka(odczytuje poprawnie nr kluczyka jak i jego identyfikator):

Czasem wszystkie te "kropki" gasną a wraz z tym pojawia się changing code no i autko zapala.

Czasem zapalają się diody password i changing code, no i w miejscu changing code są same 0 - auto wtedy nie pali.


Ogólnie cały osprzęt działa - aku ok, rozrusznik śmiga, prąd EWS dostaje, pompa ok. Zwłaszcza że jak już EWS zezwoli na uruchomienie silnika, to wszystko elegancko chodzi jak w zegarku.

W EWS wymieniony został stycznik na nowy, oryginalny. Kupiłem AK90+ i przekodowałem również na nowo EWS'a (tym samym wsadem) i kluczyk (w te samo miejsce, nie zmieniając kolejności),

bo pomyślałem, że pamięć się gdzieś zgubiła ale no pomogło to na chwile.


Tymczasowe remedium jeżeli EWS zablokuje start, to fizycznie odpięcie EWS'a, poczekanie 10-15 sek i szybkie podpięcie i odpalenie :) (czasem 2 razy :roll: )


Pytania, które się mnie się urodziły to:

Dlaczego kody raz się zgadzają a raz nie, mimo że kluczyk jest rozpoznawany prawidłowo i komunikacja jest zachowana? (W obu przypadkach nr kluczyka + identyfikator jest identyczny i poprawny)

W trakcie przejażdzek i włączoną inpą podpiętą pod EWS i aktualny status zauwazyłem, że czasem na moment kluczyk jest "gubiony" ale to tylko chwilka i potem wraca na właściwy. Może kwestia stacyjki?

Podczas postoju i próby uruchomienia silnika nie ma takich problemów.


Ogólnie chciałbym rozwiązać ten problem, niekoniecznie uciekając się do wymiany całego osprzętu komunikującego się z EWS, bo one działają i nie ma z nimi żadnych problemów z komunikacją.

Przegrzebałem trochę internetów, a zwłaszcza te forum i niestety nie znalazłem rozwiązania :cry:

Opublikowano

Mnie ostatnim czasem jak raz palił a innym nie okazały się już nadpalone Styczniki w kostce stacyjki. Można to szybko sprawdzić odpalając na "krótko" i jeśli kluczem nie odpala a na krótko tak, to winny przekaźnik i albo się go przetrze drobnym papierem ściernym 800-1000 albo nowy przekaźnik. Jak odpalić na krótko i przeczyscic pokazane poniżej


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.