Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu swieci mi się check engine. Podłączyłem auto pod komputer i pokazalo mi następujące bledy (będę posługiwał się kodami błędów)


29EB00

272F00

290B00

255C00

272E00

255B00


Trochę ich jest jak widac. Trochę już sam poszukałem na ich temat i z tego co się zorientowałem to chodzi o zawór EGR. Widziałem ze ceny tych podzespolow są dość drogie. Czy znaście jakieś tańsze rozwiazania na naprawę? Jest sens próbować to przeczyścić? Czy najtańszy sposób to poprostu wywalić EGR i go zasklepić? Kiedyś już dzwoniłem do ASO spytac czy moje auto podlega pod akcje serwisowa i powiedzieli niestety ze nie. Jeszcze gdzieś znalzlem takie rozwiązanie związane z ASO ze mogą mi wymienic EGR a ze ja zapłacę tylko za wymianę a oni dadzą części. Proszę osoby zorientowane w temacie co by zalecali. Pozdrawiam


Edit: dodam jeszcze ze auto jest sprowadzone z zagranicy i ma ok 300k przebiegu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślałem że w takich samochodach już się skończyła moda na zaślepianie EGR :D


Błędy sugerują że EGR się przycina.

Na Twoim miejscu ja bym go wyciągnął i przeczyścił całą chłodniczkę.

Jeśli dobrze kojarzę to po rozebraniu do poskładania trzeba go elektrycznie otworzyć żeby nie uszkodzić - może ktoś mnie poprawi :)

spacer.png

Opublikowano
Myślałem że w takich samochodach już się skończyła moda na zaślepianie EGR :D[\quote]


Nie jestem mechanikiem gdzieś tam kiedyś słyszałem ze jest taka możliwość. Nie mam pojęcia jakie moga być konsekwencje takiego zaślepiania. Poprostu pomyślałem ze jak mam wydać 3-4 tys na nowy EGR który prędzej czy później pewnie znowu nawali to może pójść najprostsza droga.?


Błędy sugerują że EGR się przycina.

Na Twoim miejscu ja bym go wyciągnął i przeczyścił całą chłodniczkę.

Jeśli dobrze kojarzę to po rozebraniu do poskładania trzeba go elektrycznie otworzyć żeby nie uszkodzić - może ktoś mnie poprawi :)[\quote]


Czyli jednak sugerujesz wyczyszczenie Całego EGR? Co kasz na myśli ze trzeba go elektrycznie otworzyć? Poprostu na sztywno go podpiąć pod akumulator? Czy za pomocą komputera?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przed wsadzeniem egra do chłodniczki trzeba go podłączyć do instalacji i aktywować funkcję serwisową żeby zawór się cofnął.

Przykręcając go na "chama" można uszkodzić mechanizm w zaworze.

Poniżej masz opis.


Screenshot-20220705-201147-Chrome.jpg

spacer.png

Opublikowano

W N47 nie trzeba kompa do wymiany EGR. Wyjmowałem go wielokrotnie, więc znam to z własnego doświadczenia. W N47 zawór najczęściej zacina się w pozycji otwartej i nie chce wrócić na swoje miejsce. Jeśli jest sprawny, jest zamknięty i grzybek o którym mowa wyżej, jest schowany. Wystarczy wyczyścić mechanizm pod czarną klapką i nałożyć jakiegoś smaru. Da się to zrobić bez wyciągania zaworu. Roboty na jakieś 10 minut, efekt natychmiastowy.


Natomiast PO czyszczeniu/wymianie zaleca się zrobić w ISTA procedurę wymiany zaworu, która resetuje adaptację EGR.

ad®ian™
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Witam, mam silnik b47 i takie błędy, czyścić? Czy wymieniać egr? Wczoraj Auto mi gasło, skasowałem błędy i jest ok, chociaż na zimno trochę się zadławił przy ruszaniu.

Screenshot_20240602_121328_bimmer-tool.jpg

Edytowane przez Ppeppe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.