Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć koledzy,



Zmieniłem akumulator w f10 na nowy 105agm, aku zakodowane wszystko git. Ładowanie spoko 13.95-14.0, pobór zmierzyłem 0.08-0.11wiec za duży. I dopadłem drania bezpiecznik numer 101, po wyjęciu pobór spada do 0.00.0.01-2. Ale co dalej? Bezpiecznik jest sprawny. Dotyczy bodajże świateł.


Po 2 dniach stania auta pokazuje komunikat podwyższone rozładowanie na postoju. Nie ma świateł powitalnych i lusterka się nie rozkładają, ale odpala z pełna mocą.


Ktoś coś? Bo odpadam z sił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz siedem ostatnich znaków numeru Vin lub podaj miesiąc i rok produkcji BMW.


Popatrzyłem na schematy i rzeczywiście bezpiecznik F101 ........ 40A zabezpiecza moduł na nogi A58......


FEshKEjY


W/w bezpiecznik jest załączany przez bistabilny przekaźnik , który jest niestety niewymienny.

Co jeszcze , bezpiecznik F101, jest zasilany z linii 30F.....


Terminal 30F


Zacisk 30F zapewnia zasilanie napięciowe dla jednostek sterujących i komponentów, które podczas normalnej pracy wymagają zacisku 30, ale mogą być wyłączone w przypadku awarii.


Elektronika skrzynki przyłączeniowej (JBE) steruje bistabilnym zaciskiem przekaźnika 30F.[


Za pomocą systemu diagnostycznego można przeprowadzić kontrolę działania przekaźnika bistabilnego w tylnej skrzynce rozdzielczej.





Fx5h42cB


1.Przekaźnik, zacisk 30B (włożony)

2. Zacisk przekaźnika 30F (lutowany)

3. Przekaźnik bistabilny, zacisk 15N (lutowany)

4. Przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby (lutowany)





Dobra tyle z teorii......

Co ja bym zrobił?

Odłączył kość zasilająca przekaźnik i sprawdził czy na zaciskach odpowiadających za zasilanie bezpiecznika F101 jest rezystancja. Jeśli będzie to znaczy , że przekaźnik zawiesił się. Czy można takie przekaźniki naprawić???? Słyszałem że tak ale trzeba to sprawdzić bo czasami kupno całej skrzynki z bezpiecznikami wychodzi tanieje.

Jeśli nie będzie rezystancji to jest szansa ,że wcześniej wspomniany moduł JBE źle działa i podaje cały czas na zacisk elektromagnesu przekaźnika napięcie.


Na tą chwilę , to tyle informacji ode mnie.

Problemy elektryczne to bardzo ciężki temat a tym bardziej rozwiązywanie ich na forum....

Pozdrawiam i powodzenia.... :cool2:




Jeszcze jedno , pisałeś że nie masz świateł powitalnych. To jest normalne zachowanie auta , gdy akumulator robi się za słaby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po jakim czasie od zamknięcia pojazdu mierzyłeś ten prąd ? Bo częściowe uśpienie jest po około 3 minutach . potem chyba 15 . Inpa w sterowniku silnika potrafi przejrzeć w zakładce power managment co go wybudza .ogólnie trzeba by przekopać moduły może któryś ma problem . Jak jest dostęp bezkluczykowy to przeważnie coś w klampach itp .
Opublikowano

Nie mam keylessa, czekałem ponad 30minut.

Muszę spróbować z tym przekaźnikiem w takim razie, może to coś pomoże. Bo niby nic nie robi, ale po wekkendzie wkurza ten błąd No i tak czy siak aku dostaje pewnie przez to..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie powolne rozładowanie właśnie robi sporo szkód . Więcej nawet niż chwilowy duży pobór . Jeśli jeżdżone byłoby codziennie długie trasy to nie miałoby znaczenia .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.