Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , chciałbym za pomocą aplikacji btool sprawdzić poprawność działania zaworu egr.

Poniżej mam kilka zrzutów z odczytów na biegu jałowym, jest tez screen z forum teoretycznie jakie wartości być powinny... i to nieco odbiega od moich


Oto wartości jakie przedstawia użytkownik forum, które wskazują na poprawne działanie egr:

http://dsb-uslugibrukarskie.pl/egr4.jpg


U mnie na wolnych obrotach z reguły wysterowanie oscyluje w granicach 17% a masa powietrza ok 470, jak dodaje gazu wysterowanie spada do 0% - czyli zawór się zamyka, ale podczas jazdy te wartości się zmieniają. Martwi mnie to że czasem na wolnych obrotach jest 0%, po lekkim dodaniu gazu i odpuszczeniu wskakuje 17%. No i Wartość powietrza tez różni się od oczekiwanych co widać na zdjęciu, podobno powinno być 300 na wolnych obrotach.


http://dsb-uslugibrukarskie.pl/egr1.jpg

http://dsb-uslugibrukarskie.pl/egr3.jpg


Czy widzicie jakieś nieprawidłowości i jak zinterpretować to poprawnie ?

Jakie wartości powinny być przy sprawnym i czystym Egr ?

A może podesłać więcej danych z różnych prędkości obrotowych ?

Brak jakichkolwiek błędów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy widzicie jakieś nieprawidłowości i jak zinterpretować to poprawnie ?

Widzimy...

Chcesz aby Cię naprowadzić na iterpretację,czy też oczekujesz gotowej interpretacji?

Opublikowano
Mała podpowiedź. Powyżej pewnych temperatur powietrza doładowanego bądź dolotowego egr nie otwiera się, aż do czasu schłodzenia się. Z twoich screenów zauważyłem, że temperaturę powietrza w dolocie masz powyżej 40 stopni i być może dlatego jest zamknięty. Nie znam dokładnych wartości temperatur powyżej jakich egr się nie otwiera, musiałbym sprawdzić w ista, ale u siebie też zauważyłem, że po postoju w gorące dni egr przez jakiś czas się nie uruchamia do momentu schłodzenia dolotu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zaczne od wskazówek,a na koniec będzie co kolwiek :D

Zauważ że ciśnienie w dolocie jest ,ale turbina nie pociągła powietrza tyle co powinna,wiec to nie ona zrobiła to ciśnienie choć łopaty stoją prawie dęba-93%

Zatem skąd to ciśnienie?

Egr zamknięty ,bo spaliny tez są...

Teraz co kolwiek.

Odepnij rurkę odmy i zaślep otwór w dolocie.

Odpal auto wykonaj odzczyt i wrzuć screny-dorzuć jeszcze sonde lampda bo ona dużo powie

Opublikowano
Ja mam n47t 184km.2010rok i jest identycznie egr na wolnych obrotach pokazuje 17% turbina wysterowanie 93%.Nie wiem jak to jest z odczytem powietrza bo u mnie żądane cały czas pokazuje 2000 zarówno w btool jak i w inpie .
Opublikowano

" Odepnij rurkę odmy i zaślep otwór w dolocie." - Co ma na celu ta operacja ? chciałbym wiedzieć w jakim celu coś robię.

Dziś, niema już upałów i parametry są nieco inne (rozgrzany silnik bieg jałowy) wysterowanie turbiny 93%, wysterowanie egr 17%, temperatura w dolocie 18st. jedynie co nadal mnie zastanawia to masa powietrza aktualna 230 a oczekiwana 1270. zaznaczam że silnik pracuje normalnie, niema żadnych błędów.

Opublikowano
Ta wartość oczekiwana powietrza to jakiś błąd aplikacji. Takie wartości powietrza oczekiwanego to raczej przy obciążeniu, czyli w czasie jazdy przy pełnym doładowaniu. Jeśli nie ma błędów w sterowniku silnika to nie szukałbym problemów na siłę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli po opięciu rurki odmy parametry przepływomierza wzrosną,to wykluczysz nieszczelność pomiedzy turbo a przepływomierzem oraz bedzie to odpowiedz że ciśnienie pochodzi z komory korbowej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.