Skocz do zawartości

Kodowanie kół po zmianie rozmiaru a xdrive


Mercek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pojawił się problem z xdrive, lekkie szarpanie, zbiegło się to chyba z wymianą kół. Wymieniłem z mieszanego ogumienia osiemnastek na siedemnastki takie same, zgodnie z tabliczką. Jest to F11 xdrive. Czy koła trzeba zakodować żeby samochód widział zmianę rozmiaru czy nie ma to znaczenia? Opony nowe, rozmiar z tabliczki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Podjechałem do warsztatu gdzie wykonali kalibrację xdrive i problem zniknął.

a możesz napisać coś więcej o tej kalibracji? czy to było dopompowanie kół?:)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Podjechałem do warsztatu gdzie wykonali kalibrację xdrive i problem zniknął.

 

A co to takiego kalibracja xdrive w stosunku do opon ? Skrzynkę kalibruje się po wymianie oleju i też nie jest to obowiązkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem koła osiemnastki z ogumieniem mieszanym, zmieniłem na siedemnastki z ogumieniem takim samym. Przy łuku typu rondo pokonywany z niedużą prędkością pojawiły się dziwne odczucia na kierownicy, podobnie przy manewrach na podwórku, np. przy wjeżdżaniu do garażu. Coś jakby lekki uślizgi i szarpnięcie. Po podłączeniu do kompa został wykonany reset skrzynki, objaw zniknął.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystko jest dobrze. Objaw nie powrócił. Nie wiem czy nazwać to kalibracją, mechanik wcisnął opcję resetu xdrive. Jak by tego nie nazwał auto jeździ normalnie, znikły dziwne objawy, a już miałem nerwa, że trzeba będzie się zabierać za skrzynkę xdrive albo półosie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wracając do tematu, po zmianie oleju w skrzyni vtg przy gwałtownym przyspieszeniu czasami czułem małe szarpnięcia jakby przód nie nadążał za tyłem. Myślałem że może coś z zawieszeniem, tulejami. Mechanik nie przeprowadzał kalibracji po wymianie oleju skrzynki ponieważ mówił tak jak większość że nie jest konieczne. Myślę, sam to zrobię, najwyżej nic to nie da. No i dało, całkiem inna praca skrzyni, bez szarpnięć. Sprawdzone w różnych warunkach,różnych prędkościach i na 100% znikło, tak jak koledze z pierwszego postu. Więc może warto czasami przeprowadzić kalibracje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.