Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,


Nie mogąc znaleźć jednoznacznej odpowiedzi postanowiłem doprecyzować temat na forum.


Czy posiadając felgi 193m 8j przod 8,5j tył mogę założyć cztery takie same opony 225/40/18, czy musi to być koniecznie 225/40/18 przod i 255/35/18 tył.


Czy cztery takie same opony wpłyną negatywnie na xdrive przy innych szerokościach felgi? Aktualnie posiadam cztery opony 225/45/18 niestety na przedniej osi jednej firmy, tylna innej (tak kupiłem auto) prowadzenie w zakrętach jest w porządku niestety pojawia się delikatne poszarpywanie.


Pozdrawian

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie możesz, musi być ogumienie mieszane. Dodatkowo z homologacją BMW.

Słabo szukasz, bo jest temat o xDrive i to samo co 2 strony.

Opublikowano

Ok, dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że różnica ok. 1mm w grubości bieżnika między przednia, a tylna opona nie robi różnicy dla napędu? Zakładając fakt, że rozmiary będą odpowiednie?


Dzięki.

Opublikowano

Ja jeździłem na czterech sztukach 245x40x18 przód felga 8 tył 8,5, przez około dwa lata(~20kkm).


Przy pomiarze miarką nie wykryłem większych różnic na wysokości kół.


W między czasie zmieniałem opony, nigdy nie miałem czterech takich samych.


Jest takie wrażenie jakby auto kleiło aż za dobrze, jednak napęd nie rozpadł mi się(poza szczotkami w silniczku).


Aktualnie zmieniłem koła na 4x 225x45x17 idealnie takie same i ku mojemu zdziwieniu trakcja też jest mega.


Zawsze wydawało mi się że ten napęd na przód to taka ściema(przy momencie 330xd), ale jak porównam e92 335i które ma zaledwie 400Nm i lata po całej drodze na dobrych oponach 255 nawet przy normalnym traktowaniu, a tutaj pełen ogień w zakręcie i opona 225 zwykle daje radę...


Nie wiem czy ktoś statystycznie zbadał ile czasu samochód jedzie prosto, bez bujania przód tył, bez zmian ciśnienia w kołach, bez uślizgów, ze stałym załadunkiem itd...


Myślę że wiele osób nadaje Xdrive jakieś tajemne właściwości i uważa że rozpadnie się przy nierówno wytartych oponach...


Jak dla mnie to przednie koła ciągle nadbiegają w stosunku do tylnych i albo sprzęgło pracuje bez przerwy, lub też opony to kompensują, wiadomo że lepiej nie dokładać mu roboty.


Myślę że bardziej krytyczne jest utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w tych kołach niż te różnice wynikające z szerokości felgi.


Wiadomo jak chcesz mieć czyste sumienie to stosuj rozmiary z tabliczki, a jeszcze lepiej takie na jakim wyjechało z fabryki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.