Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Przeglądałem dużo wątków ale chyba nie znalazłem odpowiedniego pod moje pytania.

Więc zacznę od tego w upalny poniedziałek można powiedzieć że cały dzień jeździłem po mieście i z autkiem nic się nie działo, jadąc późnym wieczorem do pracy około 10km zaświeciła mi się żółta kontrolka płynu chłodzącego a po chwili czerwona, podejrzewam że auto wpadło w tryb awaryjny bo nie mogłem dodać gazu. Jako tako dojechałem tym trybem na parking przed pracą, zaparkowałem, zostawiłem auto i poszedłem do pracy. Podczas wychodzenia z pracy, spojrzałem do zbiorniczka wyrównawczego i stan był idealny. Jadąc drogą powrotną do domu już nic się nie pokazało.

Zabrałem we wtorek auto do mechanika, dzisiaj odebrałem z taką "diagnozą", do końca nie wiedzą co jest przyczyną że raz temperatura osiąga 104'C i jest w porządku a raz 90'C i wywala błąd co może być przyczyną?

Pompa wody do wymiany czy termostat? Czy oby dwie części? Czy może jest jeszcze inny wariant?

Zostałem również poinformowany że część oraz wymiana pompy będzie kosztować okolo 2000zł.

Błędy które się pokazują <

2EF5 - Termostat pola charakterystycznego - uruchomione

2E84 - Elektryczna pompa wody - komunikacja


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jedno i drugie

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Trudno odnieść mi się do silnika N43, ale obserwując swoje N54 powiem że stabilizacja temperatury raz na 90 raz na 108C jest czymś normalnym.


Tryb economode >106C z moich obserwacji, nie włączy się jeżeli:

-temperatura zewnętrzna >30C

-włączona jest klimatyzacja - może to być jednak powiązane z powyższym

-często wciskamy gaz(nie nazwałbym tego pałowaniem)


Szukałem informacji na temat szczegółów sterowania temperaturą w N54, jednak poza lakonicznymi informacjami w prezentacji silnika, oraz na forach ciężko ciężko znaleźć konkrety algorytmu sterowania.


Lepiej jest to opisane dla N55, tam są cztery tryby temperatury, jednak nie można pewnie odnieść tego do wszystkich silników z pompą elektryczną i sterowanym termostatem.


Dlaczego producent zdecydował się że temperatury są aż tak rozbieżne(w największy skwar nawet lekko <90C, zima 108C), nie wiem, najciekawsze że termika zmienia się bardzo szybko.


Mam niezainstalowaneJB4, ale ono może wymusić tylko tryb tzw. maxcool, MHD z tego co czytałem ma większe możliwości sterowania temperaturą, ale może to tylko miejskie legendy.


Raczej twoje błędy wskazują na uszkodzenie elektroniki w pompie wody i nie mają z temperaturą za dużo wspólnego.


Nie wiem czy byłeś u elektronika czy mechanika, ale może sprawdź porządnie zasilanie pompy zanim wejdziesz w koszty.

Opublikowano

Nie wiedzą co jest przyczyną różnych temperatur bo nie mają pojęcia o sposobie działania silnika N43. Ten termostat jest właśnie taki aktywy i pozwala silnikowy na osiągnięcie temp roboczej w zakresie od 90 do 105 st. C. Ta wyższa osiągana jest szczególnie gdy jedziesz dłużej na trasie, auto wtedy jest oszczędniejsze, ale dalej się nie będę wypowiadał, jest to opisane.


Miałem zmieniany termostat u siebie, ale od tego był odpowiedni komunikat na kompie, żadnej kontrolki takiej jak Ty nie miałem, więc prawdopodobnie coś z pompą wody, która, jak sama nazwa wskazuje - może już nie domagać i obieg czynnika chłodniczego może być zaburzony, więc silnik może się przegrzewać w niektórych miejscach, temp powyżej 105 st C w tym silniku być nie powinno.

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.