Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Koledzy!

Jestem nowy na forum. Od 5 lat jeżdzę BMW, samochodami, w których zakochałem się od pierwszej przejażdżki jak mailem 6 lat :8) Przed chwilą, jak wielu z was, byłem na etapie wyboru nowego samochodu. Doktoryzowałem się, robiłem researche, analizowałem, rozmyślałem i padło na X5 (G05). Ale to był dopiero początek. Wtedy się zaczęło: Jaki silnik? Czy lasery? Czy pneumatyka? Grzanie foteli przód i tył czy sam tył? I milion innych pytań. No to szybko na forum, tam znajdę odpowiedź. A tu :shock: :shock: same kłótnie i tylko moje jest lepsze, Ty się nie znasz, ja bym wziął tak a tak. Ale w tym wszystkim nie o to chodzi. Każdy ma jakieś swoje potrzeby, pomysły, ideologie czy po prostu ‚widzi mi się’. Jeden wybrał X5, bo lubi pod sam dach zapakować sprzęt do Kite, drugi - bo uwielbia przewozić mnóstwo powietrza z miejsca na miejsce. I OK. Jeżeli właściciel jest szczęśliwy, to znaczy, że dobrze wybrał. Dlatego, żeby uniknąć kłótni, które są w wielu wątkach dotyczących wyboru wersji samochodu i samochodu jako takiego to proponuję zrobić pewną encyklopedię wersji G05. Co to znaczy? :think: Każdy kto zamawiał samochód niech napisze co kierowało nim przy wyborze samochodu, następnie jaką wersję wybrał z krótkim uzasadnieniem. Proponuję również napisać listę wyposażenia i dlaczego zamówiłem. W stylu: „Potrzebowałem wygodnego samochodu na dalekie wyjazdy, żebym mógł zabrać 600kg sprzętu foto. Dlatego wybrałem: X5 30d - ze względu na dynamicznego i w miarę oszczędnego diesla idealnego w długie trasy. Lista wyposażenia:

1. Lasery - bo lubię dobrze widzieć

2. Pneumatyka - bo uwielbiam komfortowe podróże

3. Wentylacja foteli - nie lubię jak się T-shirt klei do pleców

4. Ogrzewanie tylko przód - z tyłu i tak jeździ sprzęt foto

itd.

My natomiast nie komentujemy, bo to jest indywidualny wybór każdego z nas. Ja tak potrzebowałem. A jeżeli ktoś uważa inaczej to proszę napisać co Ty wybrałeś i dlaczego. Ktoś, kto danego auta nie ma albo nie zamawiał to nie wątek dla niego. A czy mój wybór był dobry? Czy czegoś żałuję? To pokaże nam czas. Dlatego proponuję również po pół roku zrobić pierwsze podsumowanie swojego wyboru - czy dobrze wybrałem i wszystko się zgadza, czy może teraz wybrałbym inaczej. I to samo po roku użytkowania. W tym wątku nie chodzi o udowodnienie, że ja mam rację. Każdy z nas dokonując jakiegoś wyboru kierował się swoimi potrzebami, ideami czy pomysłami. Podzielmy się nimi, może ktoś ma podobne przemyślenia i skorzysta. A jeżeli czyjś opis, czy argument jest nie zrozumiały to po prostu zapytajmy. Dlaczego tak wybrałeś? - bez żadnych docinek typu to bez sensu. Może dla kogoś ma sens :wink:

Mam nadzieję, że temat się przyjmie i będzie skarbnicą wiedzy dla nowych poszukiwaczy samochodów.


Pozdro.

  • Lubię to 1
Opublikowano

A więc sam zacznę :lol:


Mojej żonie kończy się leasing w maju na Audi A1 (PerfectLease) no i w dobie wieeeelomiesięcznego oczekiwania na samochód trzeba było coś znaleźć. Żona potrzebuje samochodu tylko do pracy po mieście (tzn. 20km autostrada, 30km po mieście i tak codziennie), plus rozwożenie dzieci itp. Wybór od razu BMW - w moim garażu jest miejsce dla 3 marek: Porsche, Ferrari i BMW. 2 pierwsze lekko drogie, więc zostało BMW - kocham te samochody. Jak tylko wsiadam to moja gęba jest odzwierciedleniem sloganu „Radość z jazdy” - takie moje dziwactwo. Dlatego w pierwszej kolejności pomyślałem Seria 1 135i - Kaśka lubi czasem przycisnąć :D Ale potem pojawił się temat wypadów wakacyjnych typu Chorwacja, morze, jakiś weekend w górach, czy w Wiedniu. Do tego zimą narty w dolomitach. No i te wyjazdy to nie ma być wyścig na torze, gdzie zadkiem siedzimy na asfalcie, a zęby biją o siebie na każdej nierówności - to ma być oaza komfortu, tak żeby po 10h jazdy zrobić przerwę na Cheeseburgera i zapytać gdzie dalej jedziemy. 135i średnio pakowne i raczej sportowe niż komfortowe. Moje M440i też się średnio nadaje, dodatkowo Coupé, więc praktyczność bliska 0, biorąc pod uwagę foteliki itp. - a ja z mojego nie zrezygnuję :mrgreen: No więc wybór padł na X5. Duży i wygodny, pomieścimy dzieci, bagaże i w komfortowych warunkach będzie można jeździć. Wiem, że może ktoś powie: a Seria 5 w kombi. Racja, podobna wielkość i można się spokojnie pomieścić. Ale SUV ma jedną wielką zaletę - waga 2500kg. W razie wypadku fizyka ma znaczenie. Jak jakiś zdezelowany wrak Golfa III będzie wyprzedzał na „3” i przywali w Kaśkę to w tym SUVie ona go zmiecie. I tak to był argument. Żona i dzieci mają być bezpieczni jak w czołgu. No to kwestia silnika - a więc w pierwszej kolejności 25d. Ale potem - przecież Kaśka lubi czasem przycisnąć, no więc zmiana 30d. Ale potem temat jazdy miejskiej, bo tak w sumie na codzień będzie jeździć. No to może elektryk? W sumie iX ze swoim zasięgiem i technologią idealnie by się sprawdził, a i w długich trasach od czasu do czasu by dał radę. No ale cena, zabójcza w stosunku do X5, przy podobnej konfiguracji o 230 000zł więcej. No to może nie koniecznie. No i tu pojawia się 45e - hybryda pług-in, jakiś taki dziwoląg :shock: Ale… 60-80km na prądzie, tyle co Kaśka robi codziennie. W domu garaż z możliwością ładowania (auto w nocy i tak 10h stoi). Prąd tańszy od Pb i ON (aktualnie w okolicy 7,80-8,00zł/l). Moc jest jakby Kaśka chciała przycisnąć. W dalekie trasy pali jak benzyna, ale tych tras jest raptem kilka w roku. Więc jak dla mnie strzał w dziesiątkę i tak też zamówiłem. Ale znowu się pojawiły pytania i wątpliwości - bagażnik, w końcu 150l mniej niż ICE, a w końcu kosmetyczka Kaśki zajmuje 200l :shock: :shock: No ale z drugiej strony, na codzień miasto i zakupy w Lidlu, a wyjazd 4 razy do roku i tylko 2 razy dłuższy z dużą ilością bagażu. Przecież jest boks (na narty i snowboard i tak musi być przy 4 pasażerach), hak mam, więc i boks na bagażnik rowerowy można wrzucić (dodatkowe 300l, które mogę po powrocie odczepić i nie wozić daremnie powietrza). Dlatego pozostałem przy tym wyborze, za 6 miesięcy i za rok napiszę czy dobry wybór czy katorga :8)


Teraz kwestia wyposażenia:

1. Kolor czarny szafir - wybór Kaśki, nie miałem nic do gadania

2. Skóra ekologiczna - generalnie nie lubię skóry w aucie, uwielbiam Alcantarę, ale raz, że przy dzieciach nie praktyczna, a dwa w X5 nie było do wyboru. Mój prosty zadek nie rozróżnia skóry eko od skóry z pieczołowicie hodowanej krowy, więc stąd wybór :P

3. Zawieszenie pneumatyczne - tutaj obowiązkowe, ale i tak bym wziął, bo to ma być samochód komfortowy, nie wyścigówka. Od SUVa nie wymagam żeby się prowadził jak moje M440i

4. Dostęp komfortowy - zanim Kaśka wyciągnie kluczyk z torebki, to ssaki zdążą wymrzeć. Poza tym w garażu, gdzie auto stoi jedno za drugim, czasem muszę przeparkować, a nie zawsze mam dwa klucze przy sobie. A tak to kluczyk w telefonie i super (tak jestem gadżeciarzem :oops: )

5. M pakiet - dla mnie opcja obowiązkowa dla każdego BMW - takie moje widzi mi się

6. Koła 20’’ i RunFlat - Kaśka nie wie co to krawężnik i niski profil, koła sama nie wymieni jak wiedzie na gwóźdź. A jak będę jechał po nierównościach po polu campingowym czy innym lesie do 20’’ lepiej się sprawdzą

7. Hak - jak już mówiłem, możliwość rozbudowy bagażnika o plecaczek, czy też możliwość przewiezienia rowerów. O przyczepie campingowej nawet nie wspominam - dla mnie w SUVie musi być

8. Szyby o zwiększonej izolacji akustycznej - w trasie ma być w miarę cicho. Jak chcę głośno to biorę w sobotę mojego M440i, wyłączam radio, otwieram okna i delektuję się R6

9. Akcesoria i siatka do bagażnika - to jest SUV, więc muszę mieć możliwość zapakowania pod sam dach

10. Rolety przeciwsłoneczne w tylnich drzwiach i przyciemniane szyby - żeby dzieciakom nie świeciło po oczach, a ciemne szyby wyglądają super

11. Wentylowane fotele przednie i ogrzewane fotele razem z kierownicą, ale tylko przód - bajery tylko do przodu, bo z tyłu będą jeździły foteliki, a one nie muszą się grzać czy wentylować. Jeśli chodzi o wentylację to nie lubię jak w upał T-shirt klei się do pleców, a ogrzewanie kierownicy na zimę jest idealne, jak robi się ciepło w ręce - uwielbiam to

12. Fotele komfortowe - ma być wygodnie, nikt nim nie będzie jeździł tak, żeby fotel musiał trzymać boki jak w M4

13. System Travel&Comfort - żeby łatwo dzieciakom podpiąć iPada itp.

14. Listwy M Carbon - jedne z dwóch, które mi się podobały, drugie były takie czarne z lini Individual, ale nie mogłem ich wziąć, bo auta z Individual idą do produkcji w pierwszej kolejności, a ja potrzebuje na wiosnę - dlatego taki wybór (tak na marginesie - nie znoszę drewna w aucie :shock: )

15. Systemy asystujące Professional - tutaj chodzi o bezpieczeństwo, nie tylko nasze ale i innych. Jak dzieci robią rozróbę z tyłu to czasem może się zdarzyć, że oderwiesz wzrok od drogi. Dobrze wtedy wiedzieć, że samochód czuwa.

16. Lasery - mam w „4” i są genialne, jak dla mnie. Świecą świetnie, a na widoczności i bezpieczeństwie, szczególnie dzieci i żony nie będę oszczędzał

17. Asystent parkowania Plus - pomaga parkować i to solidnie. Kaśka już kilka latarni przestawiła, a i przy manewrach z przyczepą się przyda

18. Aktywny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią - jako, że ta krowa często będzie parkowana w mieście czy pod Lidlem to ten bajer znacznie ułatwi te zadania. A myszkowanie przy dużych prędkościach nie istnieje. Miałem to w aucie zastępczym przez 2 tyg. i w trasie nieodczuwalne, ani trochę, a przy ciasnych manewrach boska sprawa

19. BMW Drive Recorder - u siebie mam rejestrator, ale musiałem się nagimnastykować, żeby dociągnąć kable do tyłu. Tutaj też bym kupował, a tak nie muszę się bawić z kablami

20. M Shadowline - po prostu wygląda genialnie


Takiego wybrałem. Czy dobrze? Za 6 miesięcy dam znać.


Pozdro :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i już zaczynają się wycieczki, ma być merytorycznie a nie personalnie :wink:
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Panowie,

jeżeli ktoś nie chce odpowiadać i brać udziału w dyskusji to nikt nikogo do niczego nie zmusza. Jeżeli ktoś chce się podzielić swoim wyborem i doświadczeniami to proszę bardzo. Pomyślałem, że taka forma może komuś pomoże w podjęciu decyzji. Poznajemy w ten sposób podejście do zakupu i cel zakupu samochodu innej osoby, a co ważniejsze z perspektywy czasu, czy te decyzje były trafione czy nie. Może będzie gdzieś coś podobnego do naszej sytuacji, może nam się to przyda i pomoże. Dla mnie osobiści poznanie motywu osoby dokonującej jakiegoś wyboru jest istotne i cenne. Pozwala mi to porównać moje motywy i oczekiwania. No i mam dodatkowo feedback od użytkownika czy jego pomysł się sprawdził. Jeśli temat się przyjmie to fajnie. Jak nie to nic wielkiego. Jeden z wielu pomysłów, a nie zawsze każdy jest trafiony. Proszę tylko o merytoryczne posty tak jak prosiłem na początku.


Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja przesiadłem się z Hyundai'a jakiegoś tam rocznik 2009. Dokładam regularnie parę worków cementu do schowka pod podłogą w bagażniku żeby w razie wypadku moja żona Angelika i syn Brajan czułi się jeszcze większymi od Twojej Kaśki kilerami na drodze i żeby nawet dostawczaki im groźne nie były. Zastanawiałem się czy X5 czy Lambo Urus ale jak ostatniej zimy bez problemu zawiozłem koła na przekładkę i nie dałem się skasować 200zł za ich przechowanie to już wiem, że dokonałem właściwego wyboru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.