Skocz do zawartości

320d wywala płyn przez korek spustowy


Metarix

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć grupo,

Mam następujący problem z BMW e91 320d m47 - wywala płyn przez korek spustowy w chłodnicy podczas miejskiej jazdy.

Ale od początku:

Kupiłem samochód z wklejonym korkiem spustowym - właściciel poinformował mnie o tym fakcie, ze jest do zmiany, ponieważ połamał zaczepy jak spuszczał płyn. Tak wiec tak zrobiłem, kupiłem ori korek w aso BMW, po założeniu nic nie ciekło, ale na drugi dzień zaczęło już kapać, a następnie lać się z niego. Zaprowadziłem samochód do mechanika, który od razu zamówił nową chłodnice, poskładał, odpowietrzyl i nic nie kapało do momentu gdy zrobiłem 200km po autostradzie i stanąłem w korku, po chwili zaczęło lać sie jak z podlewaczki (okolice korka spustowego, lewa strona chłodnicy), zatrzymałem sie, poszedłem kupić wody, dolalem 3 litry, kapać przestało i tak przejechałem kolejne 150km bez ubytku płynu.

Niestety problem pojawia sie ciagle gdy robię dłuższa trasę w korkach. Codzienne dojazdy do pracy po 15 km w jedna stronę nie powodują żadnego ubytku, pod samochodem nie ma ani jednej kropli, nawet gdy próbuje odpowietrzyć pod blokiem i chodzi samochód godzinę, albo i dłużej nie ma żadnego wycieku. Natomiast, podczas jazdy w korkach wywala wode, wystarczy ochłodzić samochód i dolać wody i nie ma wycieku.

Podpowiedzcie już, bo dzisiaj dalej wrócił samochód od mechanika, ponieważ problem zdążył sie w trasie - mechanik porozbieral, oring zmienił, pieniądze wziął i mówił ze będzie dobrze - i było do czasu aż stanąłem tego samego dnia w małym korku i wywaliło płyn korkiem spustowym z lewej strony chłodnicy.


Teraz tak, korek zbiorniczka wyrównawczego zmieniłem na 1,4bar, temperatury podczas jazdy trzyma w granicach 91-94 stopnie, tak samo w mieście.

Jest w stanie ktoś coś podpowiedzieć? Na 30.06 jestem umówiony do kolejnego mechanika, a nie chce płacić kolejny raz za niezrobiona rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach zamówię tester Co2, jednak nawet gdyby dmuchało w układ, to od tego jest korek zbiorniczka wyrównawczego, przez który powinno wywalić nadmiar ciśnienia, jednak wyrzuca tylko i wyłącznie przez korek spustowy chłodnicy( tak to wyglada - z tamtych okolic). Leje się ciągłym strumieniem aż wyleje się 2-3l, lub do momentu dolania chłodnej wody i wtedy przestaje kapać. Trzymanie samochodu na parkingu na obrotach 2k nie powoduje żadnego wycieku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem niedawno jak działają korki 140 do e90 - sprawa wygląda tak że korek otwiera się przy 2bar i upuszcza aż ciśnienie spadnie do 1,4bar, z dość małym przepływem.

Sprawdzone na dwóch korkach, więc chyba tak ma być.


Jeżeli coś jest nie tak, to spodziewaj się ciśnienia 2bar w układzie, łatwo to napompować bo złączka pneumatyczna pasuje w miejsce odpowietrznika w zbiorniczku.


To co mogę poradzić to testowo odłączenie wody od chłodnicy egr i chwilowe zaślepienie podciśnienia od sterowania egr.


W silnikach Mx7 to właśnie pęknięta chłodniczka EGR powoduje zwykle niekontrolowany wzrost ciśnienia.


Druga sprawa to czy chłodnica jest oryginalna - korki zamienników są inne(ja przynajmniej mam takie chłodnice KOYO NRF i oryginały każda inny korek) i pewnie nie da się ich szczelnie zamontować zamiennie.


Spotkałem się z opiniami że zamiennik puszcza płyn po rozgrzaniu, możliwe że miałem taki problem u siebie - fakt że tyczyło się to N54 gdzie temperatura sięga 110 C, nie 94. Perfidia tej usterki jest taka że klej potem zastyga i wycieku brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Temat rozwiązany.

Tak jak kolega napisał wyżej - korki nie działają zamiennie, pierwsza chłodnica była nieoryginalna, natomiast korek kupiłem w aso oryginalny, dlatego pojawiał się wyciek.

Kolejna sprawa z kolejna chłodnicą - również zamiennik, jednak w tym przypadku mechanik dał ciała i pomylił korki, założył od manuala, a powinien założyć od automata( 320d w automacie), dlatego podobno pojawiał się wyciek.

Finalnie założona jest kolejna nowa chlodnica, z odpowiednim korkiem, przez mechanika znającego temat, na ta chwile brak jakichkolwiek wycieków.


Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.