Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Coś się dzieje mojej buni, po postoju około 4 godzin na pełnym słońcu nad wodą wyskoczył jej błąd systemu ochrony pieszych. Obejrzałem auto umyłem, nie ma śladów po jakim kolwiek uderzeniu ( w pierwszej kolejności pomyślałem że ktoś mi uszkodził czujnik w zderzaku ). Po dwóch dniach podjechałem do BM serwis w Krakowie na usunięcie błędów, nie były usuwane od 94k przebiegu, teraz ma 112k więc pomyślałem że może tam jakieś błędy wiszą i inicjują kolejne błędy. Faktycznie błędów było 30, między innymi błąd akumulatora który ma 7 lat i faktycznie już zbliża się wymiana bo trzyma mi 13.8v na N. Ale czy akumulator może inicjować taki błąd? Większość błędów wystrzeliło na tym samym kilometrze przebiegu. To od ciepła? Błąd ogrzewania foteli, K-CAN błąd przewodu ZGM, system ochrony pieszych lewy przód i prawy tył, wentylator elektryczny przekaznik zwarcie do masy.


Jednak obecne podczas inspekcji błędy to "pwr management akumulator zestarzal się" oraz " ZGM , K-CAN błąd przewodu"


Istnieje tu może jakaś korelacja?


Dziękuję za zainteresowanie


Serwis skasował wszystkie błędy i auto działało bez błędów dwa dni. Dzisiaj po postoju na słońcu znowu - system ochrony pieszych.


Autko jak z fabryki wszystko oryginalne, i po niedawnej wymianie zużytych elementów zawieszenia. Garażowane od nowości

Opublikowano

Wymień akumulator zanim coś więcej się popsuje.

Spadek napięcia przy rozruchu może narobić Ci bałaganu na tysiące złotych.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź


Faktycznie, przed rozruchem menu serwisowe mierzy 11.9V a chwilowo spada do 11V, rozumiem że to może generować błędy podzespołów.


Mógłbyś mi podpowiedzieć na podstawie Twojego doświadczenia jaki akumulator najrozsądniej jest założyć?

Opublikowano
Jak dla mnie to po prostu może być uszkodzony czujnik systemu pieszych. Raz się pojawił błąd potem chwile spokoju, potem jakby systematyczniej (latem), a później była cisza przez pół roku i wyskoczył raz na trasie i po około 3 miesiącach znowu, winny był czujnik
Opublikowano

Wymieniłem akumulator, pojechałem na rejestrację nowego i kasowanie błędów. Na wydruku z ISTA były błędy podgrzewania foteli LIN, kabla ZGM K-CAN i czujnik ochrony pieszych lewy przód


LIN i K-CAN logicznie myśląc to nastepstwa zbyt niskiego napięcia w poprzednim akku ( komputer mógł założyć że spadki napięcia są wynikiem uszkodzonych wiązek) ale czujnik ochrony lewy przód to raczej tak jak kolega wyżej napisał uszkodzony czujnik. No nic, pojeździć trzeba teraz I zobaczymy kiedy wróci i w jakich okolicznościach


Na następne kasowanie kupię już skaner ANCEL bm700 - kosztuje tyle samo co 3 kasowania w serwisie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.