Skocz do zawartości

Dobre Świece do e39 520i


A r m a n i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich . Mam panowie wymienić świece w Niuni i chce załozyć coś Konkretnego , widziałem świece które dają ponoć "kopa" :roll:

NGK i jeszcze z K&N DORADZCIE koledzy :lol: ktoś z was ma coś z tego :?: pzdr4all :lol:

M y F a v o r i t e ? O n l y B l a c k ...



B l a c k - M i g h t y - W o n d e r f u l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

NGK - zawsze te brałem :cool2: (do scigacza tez)

 

Swiece raczej nie dodadzą kopa ,chociaz słyszy sie czasem o jakis niby specjalnych a mysle ze najbardziej specjalna w tym wszystkim jest ich cena.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mnie oświeci. Na stronie NGK znalazłem informacje:

 

520 i E39 01.1996 - 08.1998, NGK V-line 20

520 i E39 03.1996 - 06.2003, NGK V-line 30

 

Wynika więc z tego że do 520i z lipca 1998r mogę włożyć V-line 20 jak i 30?

Czym się różni V-line 20 od 30 (oprócz ceny)? Skąd to dziwne rozróżnienie rodzaju świec. We wrześniu 1998 były pewne zmiany w silniku 2.0l dlatego byłoby dla mnie jasne iż ta data jest datą graniczna, tj przed wrześniem 1998 inny model świecy, a po wrześniu inny. Ale tu jest inaczej, tak jakby v-line 30 była bardziej uniwersalna niz V-line 20

 

I jeszcze jedno. Czy wymian świec jest bardzo skomplikowaną czynnością (czy w warunkach domowego warsztatu osoby która ma jako takie pojecie o odkręcaniu i śrubek można się tego samodzielnie podjać)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpatrując to pod względem modelu świecy, to będą to, jeśli mnie pamięć nie myli BKR6EK oraz BKR6EQUP.

 

Wymiana, hmmm...zdejmujesz zatyczki, odkręcasz 4 śruby mocujące plastikową osłonę silnika, następnie odkręcasz po kolei fajki, wyciągasz je, wkładasz długi nasadowy i odkręcasz świece, ot cała filozofia :)

Jest to jedna z najbardziej elementarnych czynności obsługowych, więc nie powinieneś mieć problemu. Pamiętaj tylko, by dobrze dokręcić świece - nie za lekko i nie za mocno, z wyczuciem (ależ sieje truizmy :)).

 

Co do modelu - wykręć jedną i zobacz jaką masz. W tych rzekomo "starszych" jednostkach można używać obydwu wymienionych przeze mnie / zalecanych świec i nic nie powinno się raczej wydarzyć. W nowszych zalecałbym już tylko BKR6EQUP (dużo droższe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem dzisiaj maila z serwisu BMW z Warszawy:

 

Do sam 520i M52 BMW zaleca świece high power:

BOSCH FGR7DQP lub NGK BKR6EQUP,

 

Świece te są o przedłużonej żywotności (60 tys km) i prawidłowo pracują nawet w trudnych warunkach (temp i wilgotność)

 

Cena 74,04zł/szt.

 

Co do ceny to trochę przesadzili. Na allegro widziałem NGK VL-30 (BKR6EQUP) po niecałe 33 złote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie te drozsze sa platynowane i dlatego maja wieksza zywotnosc. Pozostale parametry sa raczej takie same. A zaczeto uzywac innych swiec pewnie po to, by zwiekszyc interwaly wykonywania niektorych czynnosci na przegladach okresowych

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.