Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , mam problem ze swoim bmw E39 3.0i słyszę stukanie przy 1800-2300 tysiącach obrotów później jest cicho i zaczyna znowu stukać przy obrotach 4-5 tysięcy . Tylko na rozgrzanym silniku . Mechanik twierdzi że to vanos , oddawałem dwa razy do regeneracji i problem został . Kupiłem urzywany i dalej ten sam dźwięk w tym samych zakresie obrotów . Ma ktoś jakiś pomysł ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ślizg rozrządu cały? Często jest pęknięty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stuka korba, ale najlepiej sprawdzić od biegu jałowego i dodając właśnie gazu, w ok. 2 tyś będzie ją mocniej słychać, i jak będzie schodził z obrotów tuż przed jałowym powinno być na chwilę cicho
Opublikowano
I tak właśnie jest , na jałowym słychać przy 2 tysiącach i później do samego końca jest cicho . A podczas jazdy słychać powyżej 4 tysięcy . Dodam ,Że zrobiłem już ponad 10 tysięcy km . Panewki by tyle wytrzymały?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podczas jazdy może być słychać w nieco innym zakresie, zmienia się obciążenie, jaki bieg itp.. stukającą panewkę na samym początku jak dobrze usłyszysz, można uratować, no ale jak nakręciłeś już 10 tyś, to już jej tam nie ma, na bank szlif wału o ile wyda i korba do zmiany. Nie jeździj tym, unieś motor do góry, zdejmij miskę i zobacz co tam się dzieje? Swoją drogą ta panewka na pewno inaczej się odzywała 10 tyś temu i inaczej teraz, nie zastanowiło Cię to? Jak chcesz potwierdzenie czy to ona, to bez rozbierania silnika odkręć korek spustowy oleju i złap go w jakąś butelkę po koli, albo odkręć wkład filtra oleju i popatrz na niego, powinno być tam sporo złotych elementów:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety ale wygląda na panewkę, trzylitrówki miały z tym problem. Szkoda że najechałeś już tyle kilometrów, wał może nie nadawać się do szlifu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Sęk w tym ,że dźwięk jest ciągła taki sam . Jeździłem tym bo mechanik ciągle twierdził ,że to vanos . Dodam że po zmianie na innego vanosa stukanie było słychać nawet na zimnym silniku .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie to na vanosa nie wygląda, jest jeszcze możliwość że to sworzeń tłoka ale to naprawdę rzadkość. bez zdjęcia miski i tak się nie obejdzie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
prawdopodobnie podmieniony Vanos był bardziej zużyty i spadło nieznacznie ciśnienie, ten samochód zrobił tyle kilometrów bo panewka nie jest obrócona, jest zużyta: przebieg/rzadkie zmiany oleju albo niewłaściwy, jak już znajdziesz usterkę i naprawisz, ważną rzeczą jest kontrola pompy oleju, jakie generuje ciśnienie, czy też nie jest już spracowana, żeby sytuacja nie wróciła
Opublikowano
Z tym olejem to może cos byc . Jak kupiłem samochód to było słychać delikatne stukanie jak schodził z wysokich obrotów. Zmieniłem olej , miał być Valvoline ale mechanik nie pokazał mi co wlewał i od tego momentu zaczęło stukać tak jak jest obecnie . Mechanik który zmieniał vanosa mówił że poprzedni właściciel musiał wlewać coś żeby wyciszyć stukanie . Wydaje mi się że on sprawdzał miskę i mówił że nie było tak opiłków.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli masz krótko ten samochód, i zdążyłeś dopiero pierwszy raz zmienić olej, to wszystko wskazuje na to że, poprzedni właściciel pozbył się auta właśnie ze względu na tą usterkę, mechanik mógł wlać właściwy olej, ale jeżeli poprzedni właściciel nalał ze dwa moto-doktory, to faktycznie po zmianie na zwykły olej, panewka mogła zacząć się odzywać. Opiłków na samym początku nie będzie, panewka się wyciera, zużywa jej stop ślizgowy i zaczyna i lekko stukać, na początku jak jest w pełni rozgrzany silnik, na zimnym nic nie ma. Handlarz żeby naprawić coś takiego, zrzuci miskę, podmieni stukającą panewkę, podłoży jakiegoś sreberka po czekoladzie i sprzeda, na 3 tyś starczy, jeżeli chcesz naprawić to poprawnie, trzeba rozebrać ten silnik i obejrzeć, i to nie jedną panewkę tylko wszystkie, najwyższym punktem smarowania jest głowica, jak spada ciśnienie (a w Twoim przypadku już przez samą panewkę jest niższe) to często przyciera się góra, warto sprawdzić co się dzieje z wałkami i samą głowicą. Profesjonalna naprawa silnika jest droga, nie wiemy na 100% co się stało do końca, więc zrzućcie miskę i popatrzcie na dół, co się poprzycierało, jak wał korbowy i jest poważnie uszkodzony i wymaga szlifu, trzeba wywalić cały silnik, oddać go do obróbki, zmierzyć dobrze korbę, czy nie dostała jaja i policzyć to wszystko. Opcją jest też zmiana silnika na drugi, ale decyzje po diagnozie
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mechanik zdjął misę i okazały się panewki , pierwsza cała starta , cała w kolorze mosiądzu ale wał bez żadnej rysy . Mechanik twierdzi ,że wystarczy wymienić same panewki , lać dobry olej i będzie jeździło . Co o tym myślicie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tu decyzję musi podjąć mechanik, nikt z forum na odległość nie da Ci dobrej rady, zmierzyć ten czop czy trzyma wymiar, czy nie ma delikatnego jajka i sprawdzić ciśnienie oleju, z jakiegoś powodu się przytarł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.