Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od roku jestem posiadaczem E91 z N47. Problem mój polega na tym że poprzedni właściciel coś pokombinował i nie działa mi DPF. Auto nie wykazuje żadnych błędów poza błędem niewłaściwej sumy kontrolnej 41ED 41FD,

jedynym objawem jest czarna końcówka rury wydechowej( niekiedy są nawet zacieki z sadzy) i zamulenie silnika. Po podłączeniu bimmera lub innych programów wychodzi że niżej wymienione parametry są zaprogramowane na stałe: ciśnienie spalin 1649, temperatura spalin -50 stopni, popiół 0,0g sadza 1,5g procent sadzy 2%. Regulacja zaplanowana aktywna przerwana wszędzie x, dystans od regeneracji 0. Dodatkowo nie mogę włączyć wypalania pisze że zadanie ok ale nic się nie dzieje. Dla sprawdzenia wypialem ww. Czujniki i od razu wyskoczyły błędy. Autem jeżdżę na codzien ale ostatnio spawałem łącznik elastyczny rury i zobaczyłem że w środku jest DPF a powinno go nie być przy takich kombinacjach, na puszce również brak śladów ingerencji, boje się że się zapcha całkowicie i jeszcze coś się uszkodzi. Jak wybrnąć z tej opresji, czy ktoś wyłączył te czujniki inpą czy wgrał amatorsko jakiś program? Pomocy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DPF nie wyłaczysz INPĄ. Jak chcesz sie pozbyć programu, bo to masz zrobione, zrób aktualizacje oprogramowania silnika i usuniesz modufikację.

Jesteś pewien, ze to DPF? Wycinając DPF nie zawsze zostaje pusta pucha. Standardowo na początku jest katalizator, potem DPF. Jak ktoś nie chcial całkowitego przelotu to zostawił wklad katalizatora i wyjął tylko wkład DPF.

Opublikowano
Pewności nie mam bo patrzyłem od strony turbo. Jedyne co to brak śladów spawania lub cięcia na puszce od katalizatora. Rozumiem że mogę to zrobić w serwisie lub u kogoś kto zajmuje się czipowaniem ale czy zrobię aktualizacje sam? I ewentualnie za pomocą jakiego urządzenia?
Opublikowano

Aktualizacji sterownika nie zrobisz samemu. Duże ryzyko uszkodzenia + potrzebna wiedza na ten temat. Najlepiej będzie tak jak mówisz - znaleźć serwis/tunera.

Koszt takiej aktualizacji to chyba coś rzędu 400-500zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filozofi dużej nie ma, ale zwyklym kablem K+DCAN jest spore ryzyko, że padnie przy programowaniu. No i trzeba podpiąć podtrzymanie zasilania do auto. Jedź do kogoś kto ma ICOM. Ceny różne są, wszystko zależy jak sie dogadasz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.